  • 1. Data: 2006-05-11 08:13:22
    Temat: utrata prawka z powodu oblanego egzaminu na prawko?
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    witam
    mam takie pytanie, slyszalem jak "jedna baba drugiej babie" ;) znaczy sie
    pogloski, ze podobno posiadajac prawko dajmy na to kategorii b i zdajac
    egzamin na prako innej kategorii np a, przy oblaniu teorii ze
    skutecznoscia ponizej 50% mozna stracic posiadane prawko

    prawda li to czy kolejna bzdura?
    dzieki i pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-05-11 08:36:13
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu szerszen porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > zdajac egzamin na prako innej kategorii np a, przy oblaniu teorii ze
    > skutecznoscia ponizej 50% mozna stracic posiadane prawko
    Prawda. Znajomy rodzicow mial prawko kat "B", pozniej robil prawko dla
    ciezarowek, oblal teorie i stracil prawko na osobowki.
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2006-05-11 08:58:34
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...skreslic.epf.pl> napisał w
    wiadomości news:e3utmd$22o$1@inews.gazeta.pl...

    > Prawda. Znajomy rodzicow mial prawko kat "B", pozniej robil prawko dla
    > ciezarowek, oblal teorie i stracil prawko na osobowki.

    ale oblal jakas duza iloscia punktow czy po prostu oblal bo mu zabrakolo
    np 2 punktow?
    w sensie jak drastyczne to bylo oblanie i czy to wogole ma jakies
    znaczenie

  • 4. Data: 2006-05-11 08:59:14
    Od: "reklamy.tv" <m...@...sigu>

    Dnia 2006-05-11 10:36, *badzio* napisał(a):
    > Prawda. Znajomy rodzicow mial prawko kat "B", pozniej robil prawko dla
    > ciezarowek, oblal teorie i stracil prawko na osobowki.

    Proszę o podstawę prawną.

    pozdrawiam
    m.

  • 5. Data: 2006-05-11 08:59:49
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    badzio napisał(a):
    > Patrze, patrze a tu szerszen porozsypywal nastepujace haczki:
    > Prawda. Znajomy rodzicow mial prawko kat "B", pozniej robil prawko dla
    > ciezarowek, oblal teorie i stracil prawko na osobowki.
    nieprawda.

    Znajomy stracił prawopodonie za cios innego. Zdawac na C możesz do
    upojenia, tylko co 3 egzamny kwitek o dodatkowym przeszkoleniu przynosisz.

    MZ

  • 6. Data: 2006-05-11 10:15:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin Żyła wrote:

    > Znajomy stracił prawopodonie za cios innego. Zdawac na C możesz do
    > upojenia, tylko co 3 egzamny kwitek o dodatkowym przeszkoleniu przynosisz.

    Jeśli do zaliczenia zabrakło tylko paru punktów, to owszem. Natomiast
    jeśli ktoś w części ogólnej (!) będzie miał ponad połowę błędów -
    zasadniczo powinien zostać wysłany na ponowny egzamin. To znaczy:
    ośrodek ma obowiązek złożyć donos staroście, a ten powinien wnioskować o
    ponowne sprawdzenie kwalifikacji.

    Z tym że w przypadku karegorii C nie masz części ogólnej/zasadniczej -
    tylko specjalistyczną, więc ten wariant odpada.

    Ale jakbyś miał np. B i próbował zdać na A, to wtedy część zasadniczą
    też masz.

    Gdzieś był konkretny zapis o połowie błędów w części zasadniczej, ale
    teraz jakoś nie mogę go znaleźć.

    Niemniej jednak nadal istnieje ogólny zapis w postaci Art. 114, ust. 1,
    punkt 1 podpunkt (a), który głosi, że kontrolnemu sprawdzeniu
    kwalifikacji podlega osoba posiadająca uprawnienie do kierowania
    pojazdem, skierowana decyzją starosty w razie uzasadnionych zastrzeżeń
    co do jej kwalifikacji.

    No ja bardzo przepraszam, ale jeśli delikwent robi ponad połowę błędów,
    a ja jestem starostą i te wyniki wpadną mi w łapki, to mogę mieć
    całkowicie uzasadnione zastrzeżenia co do kwalifikacji tej osoby (bo
    ktoś, kto zrobi na teorii ponad połowę błędów, musi być albo jakiś
    opóźniony w rozwoju albo... pijany ;) )

  • 7. Data: 2006-05-11 11:03:38
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

> [...]
    > ma obowiązek złożyć donos staroście, a ten powinien wnioskować o ponowne

    Tak abstrahujac od tematu, trzeba byc nie lada artysta, zeby miec wiecej niz
    jeden - dwa bledy w czesci ogolnej... :-)

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 8. Data: 2006-05-11 11:34:40
    Od: "Krzysiek M." <chris14305@_usunto_o2.pl>

    Marcin Żyła napisał(a):

    > nieprawda.
    >
    > Znajomy stracił prawopodonie za cios innego. Zdawac na C możesz do
    > upojenia, tylko co 3 egzamny kwitek o dodatkowym przeszkoleniu przynosisz.
    >
    > MZ

    Pod warunkiem, że błędy robisz w części na kategorię C, jak robisz blędy
    w części podstawowej znaczy to, że nie znasz przepisów, a tym samym nie
    powinienes mieć prawka, które zostaje Ci zatrzymane do czasu zdanie
    teorii :)

    --
    Krzysiek M.

  • 9. Data: 2006-05-11 14:18:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 11.05.2006 Krzysiek M. <chris14305@_usunto_o2.pl> napisał/a:
> [...]
    > w części podstawowej znaczy to, że nie znasz przepisów, a tym samym nie
    > powinienes mieć prawka, które zostaje Ci zatrzymane do czasu zdanie

    Skad domniemanie ze niewypelniając poprawnie testu nie zna teorii?

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2006-05-11 17:41:03
    Od: Abuk <n...@o...pl>

    Co prawda to nie paragraf, ale strona oficjalna WORDU w Warszawa
    (pytanie prawie na samym dole). http://www.word.waw.pl/faq.html

    J.K.