  • 31. Data: 2005-03-09 13:03:36
    Temat: Re: ..utrata prawa jazdy..
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl>

    Amon_Tea napisał(a):
    > Utracilem prawo jazdy w wyniku prowadzenia auta w stanie nietrzezwosci oraz
    > spowodowania drobnej kolizji (uszkodzenie słupka metalowego, znacznie
    > bardzej auta).
    > Dostalem z tego tytulu:
    > - wyrok nakazowy (Sąd Grodzki) na mocy art.93§ 1 i 2 Kpw,
    > - wyrok z sądu karnego, art. 178a § 1 k.k.

    Prawidłowo, dwa czyny karalne, dwa wyroki.

    > Prawa jazdy pozbawiono mnie na 3 lata. Był to pierwszy i jedyny mój tego
    > typu wybryk.

    No, to trochę sędzia przesadził. Apelacja by to pewnie zmniejszyła do
    roku-dwóch. Ja dałbym rok zakazu, uznając że koszt naprawienia auta to i
    tak znacznie dotkliwsza kara. CO do tego dostałeś? Rok na trzy? grzywnę
    jakieś 500-1000 zł?

    > Nie byłem wcześniej karany, jako kierowca nie miałem "na koncie" zadnego
    > wykroczenia, mandatu, zero utraconych punktów karnych.Do winy przyznałem się
    > dobrowolnie, kilka dni po zajsciu, sprawa odbyła się zaocznie w dośc szybkim
    > tempie (niecałe2 miesiace).

    Zaocznie- znaczy nie stawiłeś się?
    A tempo całkiem normalne jak na sprawę pijaka za kółkiem

    > Pytania mam dwa:
    > 1- Z tego, co jestem zorientowany - przysługuje mi możliwość rozłożenia
    > spłaty na raty.
    > Czy wnioski o rozłożenie muszę złożyć oddzielnie do obydwu sądów?

    Czyli dostałeś dwie grzywny? jak tak to znaczy że do obu sądów.

    > 2 - Czy istnieją możliwości skrócenia czasu oczekiwania na ponowna
    > mozliwosc zrobienia prawa jazdy,
    > jako ze jestem dlugotrwale bezrobotny, a mam mozliwosc pracy jako
    > kierowca.?

    Nie ma takiej możliwości., no chyba, że w drodze aktu łaski Prezydenta RP.
    Możliwość skrócenia okresu na który zastosowano srodk karny zakazu
    prowadzenia pojazdów
    nie ma zastosowania dla osób, które prowdziły pojazd pod wpływem alkoholu.

    A nawiasem mówiąc, każdy kto siada po pijanemu za kierownicą jest
    potencjalnym mordercą.

    --
    Falkenstein
    Recht und Ehre

  • 32. Data: 2005-03-09 16:54:55
    Od: "Pawel Kozik" <p...@n...pl>

    > Logika jest taka, Ĺźe osoba na tyle gĹ&#65533;upia aby jeĹşdziÄ&#65533; po
    mieĹ&#65533;cie 150km/h
    > jest najprawdopodobniej tak gĹ&#65533;upia, Ĺźe moĹźe jeĹşdziÄ&#65533; po pijanemu
    od
    > 30-150km/h.
    >
    > Kierowcy przestrzegajÄ&#65533;cy przepisy, zwykle nie zasiadajÄ&#65533; za
    kĂłĹ&#65533;kiem po
    > pijaku.

    napisz chociaz jedno rozsadne zdanie..

  • 33. Data: 2005-03-09 16:56:12
    Od: "Pawel Kozik" <p...@n...pl>

    > In the darkest hour on 8 Mar 2005 21:02:01 +0100,
    > Pawel Kozik <p...@n...pl> screamed:

    > Szybciej zareaguje trzezwy. Natomiast dzieki roznicy predkosci roznica
    > szybkosci reakcji nie bedzie tu miala znaczenia.
    >
    > Artur
    >
    > --

    w domyśle była reakcja skuteczna...

  • 34. Data: 2005-03-10 08:28:13
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on 9 Mar 2005 17:56:12 +0100,
    Pawel Kozik <p...@n...pl> screamed:

    > w domyśle była reakcja skuteczna...

    A to juz przypomina mi rozmowe typu: "a gdyby tu bylo przedszkole i wasze
    dziecko..."

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:220B ]
    [ 09:27:30 user up 10546 days, 21:22, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Do you like me for my brain or my baud?

  • 35. Data: 2005-03-10 10:32:47
    Od: k...@o...pl

    witaj.odebrali ci prawko na trzy lata.po upływie tego czasu musisz ponownie
    zdawać egzamin!!jeśli nie zdasz za 1 razem to kieruja cie na kurs(taki od
    podstaw,jakbys pierwszy raz robił prawo jazdy).pozdrawiam