    From: Otto Falkenstein <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ..utrata prawa jazdy..
    Date: Wed, 09 Mar 2005 14:03:36 +0100

    Amon_Tea napisał(a):
    > Utracilem prawo jazdy w wyniku prowadzenia auta w stanie nietrzezwosci oraz
    > spowodowania drobnej kolizji (uszkodzenie słupka metalowego, znacznie
    > bardzej auta).
    > Dostalem z tego tytulu:
    > - wyrok nakazowy (Sąd Grodzki) na mocy art.93§ 1 i 2 Kpw,
    > - wyrok z sądu karnego, art. 178a § 1 k.k.

    Prawidłowo, dwa czyny karalne, dwa wyroki.

    > Prawa jazdy pozbawiono mnie na 3 lata. Był to pierwszy i jedyny mój tego
    > typu wybryk.

    No, to trochę sędzia przesadził. Apelacja by to pewnie zmniejszyła do
    roku-dwóch. Ja dałbym rok zakazu, uznając że koszt naprawienia auta to i
    tak znacznie dotkliwsza kara. CO do tego dostałeś? Rok na trzy? grzywnę
    jakieś 500-1000 zł?

    > Nie byłem wcześniej karany, jako kierowca nie miałem "na koncie" zadnego
    > wykroczenia, mandatu, zero utraconych punktów karnych.Do winy przyznałem się
    > dobrowolnie, kilka dni po zajsciu, sprawa odbyła się zaocznie w dośc szybkim
    > tempie (niecałe2 miesiace).

    Zaocznie- znaczy nie stawiłeś się?
    A tempo całkiem normalne jak na sprawę pijaka za kółkiem

    > Pytania mam dwa:
    > 1- Z tego, co jestem zorientowany - przysługuje mi możliwość rozłożenia
    > spłaty na raty.
    > Czy wnioski o rozłożenie muszę złożyć oddzielnie do obydwu sądów?

    Czyli dostałeś dwie grzywny? jak tak to znaczy że do obu sądów.

    > 2 - Czy istnieją możliwości skrócenia czasu oczekiwania na ponowna
    > mozliwosc zrobienia prawa jazdy,
    > jako ze jestem dlugotrwale bezrobotny, a mam mozliwosc pracy jako
    > kierowca.?

    Nie ma takiej możliwości., no chyba, że w drodze aktu łaski Prezydenta RP.
    Możliwość skrócenia okresu na który zastosowano srodk karny zakazu
    prowadzenia pojazdów
    nie ma zastosowania dla osób, które prowdziły pojazd pod wpływem alkoholu.

    A nawiasem mówiąc, każdy kto siada po pijanemu za kierownicą jest
    potencjalnym mordercą.

    --
    Falkenstein
    Recht und Ehre