  • 1. Data: 2005-03-07 09:15:51
    Temat: uzywanie DVD przez gosci
    Od: "Adam" <f...@f...onet.pl>

    Wynajmuje pokoje nad morzem i zastanawiam sie nad pomyslem udostepnienia
    (bezplatnie!) gosciom plytoteki DVD z fimami na czas pochmurnych dni. Na co
    musialbym zwrocic uwage przy dobieraniu plyt. Czy zapis w stylu do uzytku
    prywatnego wyklucza taka mozliwosc?

    Adam

  • 2. Data: 2005-03-07 09:57:27
    Temat: Re: uzywanie DVD przez gosci
    Od: "Adam" <f...@f...onet.pl>

    > musialbym zwrocic uwage przy dobieraniu plyt. Czy zapis w stylu do uzytku
    obecnie plyty mam glownie z gazet

  • 3. Data: 2005-03-07 10:17:38
    Od: "Krzysztof K" <k...@s...com>

    > obecnie plyty mam glownie z gazet

    Jeżeli to będą Twoi 'znajomi', a płyty będziesz udostępniał nieodpłatnie to
    chyba ok... ale to tylko teoria :)

  • 4. Data: 2005-03-07 11:02:31
    Od: "Adam" <f...@f...onet.pl>

    > Jeżeli to będą Twoi 'znajomi', a płyty będziesz udostępniał nieodpłatnie
    > to chyba ok... ale to tylko teoria :)

    Goscie ktorzy beda placic za pobyt. DVD to taki bonus na nude.

  • 5. Data: 2005-03-07 11:35:47
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>

    Adam <f...@f...onet.pl> wrote:

    > Goscie ktorzy beda placic za pobyt. DVD to taki bonus na nude.

    IMO nie podpada to pod dozwolony uzytek osobisty - nie sa to ani Twoi
    krewni, powinowaci ani stosunek nie ma charakteru towarzyskiego - to co
    robisz to uzyczenie w ramach dzialalnosci gospodarczej. Odsylam do art. 23
    pr. autorskiego. Niestety IMO podpada juz pod licencje do wypozyczania, a
    tu ceny potrafia byc KILKANASCIE razy wyzsze, niz za plyty bez licencji do
    wypozyczania. Pretensje do producentow stosujacych takie bandyckie ceny
    i narzekajacych jak im sie zle dzieje.

    PS:
    IMO ryzyko, ze w przypadku pensjonatu ktos sie do tego przyczepi [w przypadku
    oryginalnych plyt, a nie np: zwielokronionych na DVDR] jest bardzo niewielkie.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl #GG:351722 #ICQ:101413938

  • 6. Data: 2005-03-07 11:46:07
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Michal Bien wrote:

    > IMO ryzyko, ze w przypadku pensjonatu ktos sie do tego przyczepi [w
    > przypadku oryginalnych plyt, a nie np: zwielokronionych na DVDR] jest
    > bardzo niewielkie.

    Wystarczy jeden niezadowolony klient który będzie się chciał odegrać za
    jakieś być może wyimaginowane niewygody

  • 7. Data: 2005-03-07 12:36:57
    Od: "Adam" <f...@f...onet.pl>

    > Wystarczy jeden niezadowolony klient który będzie się chciał odegrać za
    > jakieś być może wyimaginowane niewygody

    Niestety to prawda :-( dlatego tez zapytalem na grupie ... a chcialem dobrze
    dla gosci :-)
    A czy w przepisach jest mowa o udostepnianiu materialu filmowego czy samej
    plytki DVD, bo moze moglbym to puszczac w z DVD w moim pokoju a ogladac
    mozna by bylo z wszystkich TV ?

    Adam

  • 8. Data: 2005-03-07 12:39:16
    Od: "Adam" <f...@f...onet.pl>

    > IMO ryzyko, ze w przypadku pensjonatu ktos sie do tego przyczepi [w
    > przypadku
    > oryginalnych plyt, a nie np: zwielokronionych na DVDR] jest bardzo
    > niewielkie.
    Myslalem o kolekcji oryginalnych z gazet badz z wyprzedazy z hipkow. A jak
    sprawa wyglada w przypadku sluchania muzyki w taxi? Czy to taki sam problem?

  • 9. Data: 2005-03-07 12:41:51
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Adam napisał(a):

    > A czy w przepisach jest mowa o udostepnianiu materialu filmowego czy samej
    > plytki DVD, bo moze moglbym to puszczac w z DVD w moim pokoju a ogladac
    > mozna by bylo z wszystkich TV ?

    Powinno pisac na opakowaniu plytki.

    j.

  • 10. Data: 2005-03-07 13:38:48
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *Adam* wrote in <news:d0hht9$8ob$1@news.onet.pl> :

    > Niestety to prawda :-( dlatego tez zapytalem na grupie ... a chcialem dobrze
    > dla gosci :-)

    Nie trzymaj tych płyt na wierzchu tylko np w prywatnym pomieszczeniu,
    jakby co to sam se przywiózł.

    Kładź loda na wszystko.

    --
    Wiedza jest łaskawa - ochrania ludzi przed myśleniem