  • 1. Data: 2008-08-21 11:49:05
    Temat: uszkozdone auto przez grad na terenie serwisu ASO
    Od: " Pepe1982" <p...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    Szukam porady w następującym temacie:

    Około 2 tygodni temu oddałem do naprawy mojego FF 2001 do ASO Auto Boss w
    Chorzowie. Uszkodzony silnik zalany woda... naprawa szkody z AC.
    Dziś dostałem potwierdzony kosztorys wymiany silnika. Moja radość była
    jednak krótka...

    Tego samego dnia na poczcie odebrałem polecony od ASO Auto Boss, z którego
    wynika że moje auto zostało uszkodzone przez grad. ASO nie poczuwa sie do
    odpowiedzialności za szkodę powstałą z wyniku żywiołu. Decyzje argumentują
    poniższymi artykułami kodeksu cywilnego:

    Art. 435. § 1. Prowadzący na własny rachunek przedsiębiorstwo lub zakład
    wprawiany w ruch za pomocą sił przyrody (pary, gazu, elektryczności, paliw
    płynnych itp.) ponosi odpowiedzialność za szkodę na osobie lub mieniu,
    wyrządzoną komukolwiek przez ruch przedsiębiorstwa lub zakładu, chyba że
    szkoda nastąpiła wskutek siły wyższej albo wyłącznie z winy poszkodowanego
    lub osoby trzeciej, za którą nie ponosi odpowiedzialności.
    Art. 361. § 1. Zobowiązany do odszkodowania ponosi odpowiedzialność tylko za
    normalne następstwa działania lub zaniechania, z którego szkoda wynikła.

    Propnują mi kontakt z moim ubezpieczycielem AC.
    Czy otwierając zlecenie serwis nie przyjmuje odpowiedzialności za stan
    pojazdu? Auto powinno być zabezpieczone przed włamaniami, kradzieżami i
    innymi niezależnymi od nich czynnikami?!

  • 2. Data: 2008-08-21 12:25:56
    Od: earl <e...@p...fm>

    On 21 Sie, 13:49, " Pepe1982" <p...@N...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > pojazdu? Auto powinno być zabezpieczone przed włamaniami, kradzieżami i
    > innymi niezależnymi od nich czynnikami?!

    niech się nie wygłupiają, że grad to żywioł i w zw z tym siła wyższa,
    to nie jest zjawisko nadzwyczajne, któremu nie można było zapobiec,
    grad sie zdarza w naszym klimacie
    ale zamiast odpowiedzialności przedsiębiorstwa jest raczej
    odpowiedzialnośc przechowawcy 835 kc za rzecz oddaną, która ma byc
    zwrócona w stanie niepogorszonym [jest wyrok SN z 25/11/2004 - "umowa
    o oddaniu samochodu do naprawy jest umową mieszaną, do której stosować
    należy przepisy umowy o dzieło i umowy przechowania" w zw z tym też
    355 par 2 - powinien nalezytej staranności dochować w przechowaniu
    samochodów klientów

  • 3. Data: 2008-08-21 12:33:16
    Od: earl <e...@p...fm>

    On 21 Sie, 14:25, earl <e...@p...fm> wrote:

> [...]
    > 355 par 2 - powinien nalezytej staranności dochować w przechowaniu
    > samochodów klientów- Ukryj cytowany tekst -

    ps. zapytaj gdzie firma ma ubezpieczona odpowiedzialnośc cywilną ;-)))

  • 4. Data: 2008-08-21 12:42:38
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    earl pisze:

    > niech się nie wygłupiają, że grad to żywioł i w zw z tym siła wyższa,
    > to nie jest zjawisko nadzwyczajne, któremu nie można było zapobiec,
    > grad sie zdarza w naszym klimacie

    Jaki jest sposób na zapobieżenie gradowi ? To ciekawe.

    --
    @2008 Johnson
    Imperare sibi maximum est imperium

  • 5. Data: 2008-08-21 13:26:22
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    Johnson pisze:

    > Jaki jest sposób na zapobieżenie gradowi ? To ciekawe.

    np dach na garazu.

    Choc t oraczej zapobiega skutkom gradu (ale o to chodzilo przedpiscy)

    --
    Regards,
    Maverick

  • 6. Data: 2008-08-21 13:27:54
    Od: Bogdan <w...@p...onet.pl>

    Johnson pisze:

    > Jaki jest sposób na zapobieżenie gradowi ? To ciekawe.

    Gradowi może nie, ale jego skutkom tak.
    Załóżmy, że Pepe ma garaż. Wstawia auto do garazu i zapobiega jego
    skutkom, albo nawet wstawia do jakiejś wiaty, albo przykrywa kołdrą ;).

    Nie dysponując w momencie gradu autem (bo stało w serwisie) nie mógł
    tego zrobic, ale serwis mógł.

    Bogdan

  • 7. Data: 2008-08-21 14:05:57
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Pepe1982 wrote:
> [...]

    > Art. 361. § 1. Zobowiązany do odszkodowania ponosi odpowiedzialność
    > tylko za normalne następstwa działania lub zaniechania, z którego

    no to im napisz że zgadzasz sie z nimi że odszkodowanie ci sie od nich
    należy bo szkoda wynika z zaniechania. Zaniechania właściwego zabezpieczenia
    pojazdów przechowywanych na terenie zakładu.

  • 8. Data: 2008-08-21 14:20:30
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Maverick pisze:

    > np dach na garazu.

    Dach mojego garażu tak nie działa ;)

    > Choc t oraczej zapobiega skutkom gradu (ale o to chodzilo przedpiscy)

    A no właśnie.

  • 9. Data: 2008-08-21 14:32:38

    Dziękuje wszystkim za wyczerpujące odpwiedzi. Zastosuję się do wskazówek i
    jutro zaniosę pismo do serwisu...

  • 10. Data: 2008-08-21 15:15:34
    Od: "lublin" <b...@t...pl>

    Użytkownik <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Dziękuje wszystkim za wyczerpujące odpwiedzi. Zastosuję się do wskazówek i
    > jutro zaniosę pismo do serwisu...

    i dawaj znac z jakim skutkiem