  • 11. Data: 2008-08-21 15:25:16
    Temat: Re: uszkozdone auto przez grad na terenie serwisu ASO
    Od: " Pepe1982" <p...@g...pl>

    CZY UWAŻACIE ŻE TAK BĘDZIE WYSTARCZAJĄCO:

    Nawiązując do mojego pisma złożonego u Państwa w dniu 21.08.2008r. żądam
    całkowitego usunięcia szkód wynikłych w skutek gradobicia, o którym mowa w
    Państwa piśmie z dnia 18.08.2008 oraz wypłaty odszkodowania za spadek
    rynkowej wartości pojazdu. Żądam niezwłocznego usunięcia szkody na koszt
    serwisu Auto Boss Chorzów oraz wypłaty odszkodowania w wysokości 15%
    wartości rynkowej sprawnego samochodu. Powołuję się na wyrok Sądu
    Najwyższego:

    Wyrok SN z dnia 25 listopada 2004 r. sygn. V CK 235/04
    Umowa o oddaniu samochodu do naprawy jest umową mieszaną, do której stosować
    należy przepisy umowy o dzieło i umowy przechowania.
    Nawiązując do tego wyroku ma zastosowanie Artykuł 835 KC:

    Art. 835. Przez umowę przechowania przechowawca zobowiązuje się zachować w
    stanie nie pogorszonym rzecz ruchomą oddaną mu na przechowanie.

    Należy wspomnieć że grad jest zjawiskiem naturalnym w polskim klimacie.

    Skutek jaki wywołał jest normalnym następstwem zaniechania ochrony pojazdu.
    Oczekują na odpowiedź w ciągu 14 dni kalendarzowych. Brak odpowiedzi w
    podanym terminie będzie równoznaczny ze zgodą z moimi roszczeniami.

  • 12. Data: 2008-08-21 15:37:22
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    Pepe1982 pisze:
> [...]
    > Oczekują na odpowiedź w ciągu 14 dni kalendarzowych. Brak odpowiedzi w
    > podanym terminie będzie równoznaczny ze zgodą z moimi roszczeniami.

    Hmm, w ostatnim akapicie dodalbym dokladna date, z zaznaczenie WŁĄCZNIE,
    do tego podalbym adres lub inny sposob kontaktu (aby nie mogli
    powiedziec ze ze wsgledow formalnych nie mogli sie skontaktowac), no i
    ofc wszystkie swoje dane oraz samochodu, mozesz tez dolaczyc xero pisma
    ktore Ci przeslali

    --
    Regards,
    Maverick

  • 13. Data: 2008-08-21 15:38:25
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Pepe1982 pisze:

    > Należy wspomnieć że grad jest zjawiskiem naturalnym w polskim klimacie.
    >
    > Skutek jaki wywołał jest normalnym następstwem zaniechania ochrony pojazdu.

    Jakby taki grad [powodujący uszkodzenia] był naturalnym zjawiskiem to
    pewnie z 80 % samochodów byłoby podziurawionych, bo jak myslę tyle
    samochodów jest niegarażonywanych.

    > Brak odpowiedzi w podanym terminie będzie równoznaczny ze zgodą z moimi
    roszczeniami.

    Takie zastrzeżenie nie jest skuteczne.

    --
    @2008 Johnson
    Imperare sibi maximum est imperium

  • 14. Data: 2008-08-21 15:43:44
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Johnson pisze:
    > Takie zastrzeżenie nie jest skuteczne.

    Dlatego lepiej napisac, ze w przypadku braku odpowiedzi sprawa zostanie
    skierowana do sadu.

    --
    Mithos

  • 15. Data: 2008-08-21 15:46:18
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Mithos pisze:

    > Dlatego lepiej napisac, ze w przypadku braku odpowiedzi sprawa zostanie
    > skierowana do sadu.

    Bo to jedyna droga. Wątpię czy firma sie przestraszy, a i przed sądem
    nie byłbym taki pewny wygranej.

  • 16. Data: 2008-08-22 05:33:08
    Od: " " <p...@g...pl>

    Oczywiście wszystkie dane auta i moje są w piśmie. Poprostu nie wkleiłem ich
    do posta. Zmienię część końcowom i powołam sie na sąd. Co sądzicie jeszcze o
    dodaniu czegoś w stylu:

    Pozostawienie samochodu pod gołym niebem i uszkozdenie go przez grad jest
    normalnym rozwojem wypadków, który opisywana firma mogła przewidzieć, a brak
    należytego zabezpieczenia samochodu należy uznać za niedbalstwo, które
    stanowi rodzaj winy nieumyślnej. Co za tym idzie można dochodzic
    odszkodowania na podstawie art. 415 k.c., zgodnie z którym to:"Kto z winy
    swej wyrządził drugiemu szkodę, obowiązany jest do jej naprawienia."

    Czy lepiej rzymac się wersji: Art. 835. Przez umowę przechowania

  • 17. Data: 2008-08-22 10:44:10
    Od: earl <e...@p...fm>

    On 22 Sie, 07:33, " " <p...@g...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Czy lepiej rzymac się wersji: Art. 835. Przez umowę przechowania
    > przechowawca zobowiązuje się zachować w stanie nie pogorszonym rzecz ruchomą

    lepiej prosto, krótko i bez nadmiernej kombinacji :-))

  • 18. Data: 2008-08-22 13:15:13
    Od: " " <p...@g...pl>

    Napisałem jak poniżej...Oddałem za potwierdzeniem odbioru. Teraz uciekam na
    wakacje. Wątek wznowie po powrocie jak będzie odpowiedź ASO. Pozdrawiam i
    dziękuję za pomoc!

    Dane auta, moje i serwisu....

[...]

    Nawiązując do tego wyroku mają zastosowanie poniższe artykuły:

    Art. 835 K.C. Przez umowę przechowania przechowawca zobowiązuje się zachować
    w stanie nie pogorszonym rzecz ruchomą oddaną mu na przechowanie.

    Uszkodzenia wywołane przez grad w wyniku pozostawienia pojazdu pod gołym
    niebem nie jest jakimś nadzwyczajnym następstwem tego działania. Jest to
    normalny rozwój wypadków, który można było przewidzieć, a brak należytego
    zabezpieczenia samochodu należy uznać za niedbalstwo, które stanowi rodzaj
    winy nieumyślnej. Domagam się odszkodowania na podstawie artykułów:

    Art. 361. K.C Zobowiązany do odszkodowania ponosi odpowiedzialność tylko za
    normalne następstwa działania lub zaniechania, z którego szkoda wynikła.
    Art. 415 K.C. Kto z winy swej wyrządził drugiemu szkodę, obowiązany jest do
    jej naprawienia.

    Oczekują na odpowiedź w ciągu 14 dni kalendarzowych. Brak odpowiedzi w
    podanym terminie spowoduje skierowanie sprawy do sądu oraz jej
    upublicznienie.