    From: " Pepe1982" <p...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: uszkozdone auto przez grad na terenie serwisu ASO
    Date: Thu, 21 Aug 2008 11:49:05 +0000 (UTC)

    Witam,
    Szukam porady w następującym temacie:

    Około 2 tygodni temu oddałem do naprawy mojego FF 2001 do ASO Auto Boss w
    Chorzowie. Uszkodzony silnik zalany woda... naprawa szkody z AC.
    Dziś dostałem potwierdzony kosztorys wymiany silnika. Moja radość była
    jednak krótka...

    Tego samego dnia na poczcie odebrałem polecony od ASO Auto Boss, z którego
    wynika że moje auto zostało uszkodzone przez grad. ASO nie poczuwa sie do
    odpowiedzialności za szkodę powstałą z wyniku żywiołu. Decyzje argumentują
    poniższymi artykułami kodeksu cywilnego:

    Art. 435. § 1. Prowadzący na własny rachunek przedsiębiorstwo lub zakład
    wprawiany w ruch za pomocą sił przyrody (pary, gazu, elektryczności, paliw
    płynnych itp.) ponosi odpowiedzialność za szkodę na osobie lub mieniu,
    wyrządzoną komukolwiek przez ruch przedsiębiorstwa lub zakładu, chyba że
    szkoda nastąpiła wskutek siły wyższej albo wyłącznie z winy poszkodowanego
    lub osoby trzeciej, za którą nie ponosi odpowiedzialności.
    Art. 361. § 1. Zobowiązany do odszkodowania ponosi odpowiedzialność tylko za
    normalne następstwa działania lub zaniechania, z którego szkoda wynikła.

    Propnują mi kontakt z moim ubezpieczycielem AC.
    Czy otwierając zlecenie serwis nie przyjmuje odpowiedzialności za stan
    pojazdu? Auto powinno być zabezpieczone przed włamaniami, kradzieżami i
    innymi niezależnymi od nich czynnikami?!