  • 1. Data: 2008-08-20 19:49:40
    Temat: Straz Miejska - zatrzymywanie i kontrolowanie pojazdow
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Widzialem, ze straznik miejski w mojej miejscowosci probowal zatrzymac
    pojazd. Podszedlem do niego spytac sie czy ma uprawnienia. On strasznie
    nerwowy, ze ma bo ma zezwolenie od komendanta powiatowego i moze nawet
    dokonywac kontroli drogowej (sprawdzac pojazd), na moje pytanie czy tak jak
    "drogowka" odparl, ze tak.
    Po powrocie do domu staralem sie znalezc jakis przepis, ktory uprawnia SM do
    kontroli, ale nie znalazlem (poza przypadkiem jak ktos jezdzi tam gdzie jest
    zakaz poruszania sie pojazdow itd).
    Napisalem email do pana komendanta SM z prosba o podanie podstawy prawnej,
    ale jakos strasznie zajety jest i w ciagu dwoch tyg nie dal rady mi odpisac.

    Czy faktycznie SM moze dokonywac zatrzymywania pojazdow i kontroli
    drogowych, czy facet mnie oklamal?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-08-20 20:06:36
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Baczek napisał(a) :

    > Czy faktycznie SM moze dokonywac zatrzymywania pojazdow i kontroli
    > drogowych, czy facet mnie oklamal?

    Przecież już się pytałeś o to 1.sierpnia i dostałeś odpowiedź z
    linkiem do ustawy.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 3. Data: 2008-08-20 20:54:00
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    > Przecież już się pytałeś o to 1.sierpnia i dostałeś odpowiedź z linkiem do
    > ustawy.

    Dokladnie. Przeczytalem cala ustawe i nigdzie nie ma mowy o tym ze SM ma
    prawo do zatrzymywania pojazdow i dokonywania kontroli (poza pewnymi
    wyjatkami).
    Dlatego pytam, moze gdzie indziej sa jakies mozliwosci "nadania" uprawnien
    SM ?

    Pozdrawiam

    PS. Chyba napisze do komentanta powiatowego prosbe, zeby mi tez udzielij
    takich upranien. Niby w czym taki straznik miejski jest lepszy ode mnie ?

  • 4. Data: 2008-08-20 21:10:19
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Baczek napisał(a) :

> [...]
    > wyjatkami).
    > Dlatego pytam, moze gdzie indziej sa jakies mozliwosci "nadania" uprawnien

    W innych ustawach. SM ma prawo zatrzymywać pojazdy. Nie każde.
    Poszukaj szczegółów w archiwum. Już byś dawno znalazł, a nie
    czekał na odpowiedź komendanta :-P
    "Straż Miejska uprawnienia..." z 27.czerwca
    http://www.ciah.pl/DrabyMiejskie

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 5. Data: 2008-08-21 07:49:48
    Od: "Piotr [trzykoty]" <n...@t...adresu>

    Użytkownik "Baczek" <m...@p...onet.pl> napisał
    > Widzialem, ze straznik miejski w mojej miejscowosci probowal zatrzymac
    > pojazd.

    Odróżnij kontrolę od kierowania ruchem (które też łączy się z krótkotrwałym
    zatrzymywaniem pojazdów, w przypadku straży lizakiem). Kontrolowac może w
    pewnych warunkach (droga zamknięta), ale kierować ruchem bez ograniczen.
    Wynika to z UPord i bodajrze rozporządzenia ministra... w sprawie kierowania
    ruchem.