  • 1. Data: 2003-08-11 12:50:24
    Temat: urlop bezplatny
    Od: "R-A-V" <r...@p...onet.pl>

    Poradzcie

    Pracuje w firmie X i jest maly problem z pracodawca. Od konca tygodnia
    proponuje nam abysmy wypisali wnioski o urlop bezplatny do konca sierpnia
    ,bo jak twierdzi firma ma trudnosci finansowe bo niema zamowien. Wiekszosc z
    pracownikow ma jescze niewykorzystany urlop wypoczynkowy i niechce sie na
    taki uklad zgodzic.
    Pytanie1- czy pracodawca moze nas o takie cos prosic
    2 - czy jest jakis przepis mowiacy ze najpierw trzeba wykorzystac urlop
    wypoczynkowy a dopiero wtedy mozna prosic o urlop bezplatny, czy mozna sobie
    brac jak popadnie pare tego pare tego.
    3 - jak nieprzyjme jego propozycji i nie wypisze sobie urlopu bezplatnego a
    on mi nie podpisze (czyli nie wyrazi zgody na wypoczynkowy) co mam zrobic, w
    zakladzie chyba nikogo niebedzie od nastepnego tygodnia

    R-A-V

  • 2. Data: 2003-08-11 18:11:14
    Temat: Re: urlop bezplatny
    Od: "Marcin Olender" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "R-A-V" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Pytanie1- czy pracodawca moze nas o takie cos prosic

    Prosić zawsze może. Od Was jednak zależy, czy taka prośbę spełnicie.

    > 2 - czy jest jakis przepis mowiacy ze najpierw trzeba wykorzystac urlop
    > wypoczynkowy a dopiero wtedy mozna prosic o urlop bezplatny, czy mozna
    sobie
    > brac jak popadnie pare tego pare tego.

    Ni ema takiego przepisy. Zresztą urlopu bezpłatnego w ogóle możesz przecież
    nie brać, więc niby jak by to miało być?

    > 3 - jak nieprzyjme jego propozycji i nie wypisze sobie urlopu bezplatnego
    > on mi nie podpisze (czyli nie wyrazi zgody na wypoczynkowy) co mam zrobic,
    > zakladzie chyba nikogo niebedzie od nastepnego tygodnia

    Siedź w pracy i zaraniaj pieniądze. A wypoczynkowy będzies miał na później.
    Chyba, że szef stwierdzi, że z dwojga złego to już lepiej puścić Was na
    wypoczynkowy, co wydaje się być całkiem rozsądnkym rozwiązaniem - przecież i
    tak i tak się Wam nalezy.

    Depi.