  • 1. Data: 2003-08-11 11:49:44
    Temat: zwolnienie pracownika
    Od: gazebo <g...@n...com.pl>

    przepraszam za niewyrazna wypowiedz, ale szukalem i poza stwierdzeniem,
    ze pracodawca musi podac wyrazny powod zwolnienia nie znalazlem
    szczegolow czy interpretacji, chodzi o pracownika zatrudnionego na czas
    nieokreslony a zwalnianego w ramach, tu wlasnie nie wiem jak to
    okreslic, "stwarzajacego konflikty w pracy" czy tez "przyczyniajacego
    sie do zlej atmosfery w pracy", nie wiem z czym to laczyc w kodeksie i
    czy jest dodatkowa uwaga czy tez podparcie sie pracodawcy przy
    zwalnianiu z braku kwalifikacji

    --
    careful with this axe Eugene!

  • 2. Data: 2003-08-11 19:50:38
    Temat: Re: zwolnienie pracownika
    Od: "JJona" <j...@p...fm>

    Użytkownik "gazebo" <g...@n...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sie do zlej atmosfery w pracy", nie wiem z czym to laczyc w kodeksie i
    > czy jest dodatkowa uwaga czy tez podparcie sie pracodawcy przy

    Prawo stwierdza tylko wyraźnie, iz przyczyna wypowiedzenia musi być podana w
    sposób konkretny i musi być prawdziwa. Natomiasto orzecznictwo wypracowało
    modele zakresów, które mieszczą się w tzw. uzsadnionej przyczynie. Do nich
    należy min. utrata zaufania pracodawcy, której elementem może być
    konflikowość w miejscu pracy i stwarzanie złej atmosfery.
    Uwaga: to pracodawca musi udowodnić, iż przyczyna jest rzeczywista i
    uzasadniona, więc zawsze warto ją zaskarżyć.
    Jona

  • 3. Data: 2003-08-12 08:17:59
    Od: gazebo <g...@n...com.pl>

    JJona wrote:

> [...]
    > Uwaga: to pracodawca musi udowodnić, iż przyczyna jest rzeczywista i
    > uzasadniona, więc zawsze warto ją zaskarżyć.

    dziekuje, a gdzie ewentualnie (chodzi oczywiscie o internet) moznaby
    znalezc przyklady takiego konkretnego orzecznictwa

    --
    careful with this axe Eugene!

  • 4. Data: 2003-08-12 20:33:53
    Od: "JJona" <j...@p...fm>

    > dziekuje, a gdzie ewentualnie (chodzi oczywiscie o internet) moznaby
    > znalezc przyklady takiego konkretnego orzecznictwa

    Jutro postram Ci się kilka podesłać na na prv.
    Jona

  • 5. Data: 2003-08-13 05:14:57
    Od: gazebo <g...@n...com.pl>

    JJona wrote:

    > Jutro postram Ci się kilka podesłać na na prv.

    milo z twojej strony :-)

    --
    careful with this axe Eugene!