  • 1. Data: 2005-01-28 11:48:11
    Temat: urlop
    Od: Paweł <s...@t...pl>

    Witam

    Mam problem z wyliczeniem ile urlopu mi się należy. Może zaczne od
    opisania sytuacji:

    Pierwsza prace podjalem w pazdzierniku 2003, pracowalem tam do maja
    2004. Urlopu nie wykorzystalem, pobrałem za niego pieniażki.
    Kolejna prace podjalem w sierpniu 2004 gdzie pracuję do dziś. Także nie
    wykorzystałem ani dnia urlopu. I teraz pytanie:
    Ile urlopu mi przysługuje?.
    W firmie powiedzieli mi ze 10 dni na cały 2005 rok. Czy to jest prawda a
    jeśli tak dlaczego?

    Z gory dziekuje za odpowiedz

    Pozdrawiam

    Paweł

  • 2. Data: 2005-01-28 11:49:35
    Temat: Re: urlop
    Od: Paweł <s...@t...pl>

    Dodam że mam ukonczone studia wyższe.

    Pozdrawiam

    Paweł

  • 3. Data: 2005-01-28 12:08:54
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Paweł" <s...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Dodam że mam ukonczone studia wyższe.

    Przede wszystkim podaj dokładnie (z dokładnością do 1 dnia) od kiedy
    do kiedy pracowałeś u poszczególnych pracodawców oraz ile dni urlopu
    wykorzystałeś (w naturze lub jako ekwiwalent pieniężny). Te informacje
    sa wpisane w świadectwie pracy.

    Te dane są ważne, a ukończenie studiów przy takim stażu jest
    nieistotną informacją.

    wa

  • 4. Data: 2005-01-28 12:36:06
    Od: Paweł <s...@t...pl>

    Użytkownik wektor napisał:
> [...]
    > sa wpisane w świadectwie pracy.
    >
    > Te dane są ważne, a ukończenie studiów przy takim stażu jest

    Pierwsza praca: 20.10.2003 - 31.04.2004 -pieniazki wzialem za 10 dni.
    Druga praca od 9.08.2004 - do dzis

    Pozdrawiam i dziekuje za szybka reakcje

    Paweł.

  • 5. Data: 2005-01-28 22:50:27
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    > Pierwsza praca: 20.10.2003 - 31.04.2004 -pieniazki wzialem za 10
    dni.
    > Druga praca od 9.08.2004 - do dzis

    W dniu 31.12.2004 r. Twój staż pracy wyniósł 11 miesięcy i 5 dni i nie
    nabyłeś w 2004 r. prawa do pełnego urlopu wypoczynkowego po pierwszym
    roku pracy.

    Gdybyś taki staż pracy miał w dniu 31.12.2003 r., to w 2004 r. (mimo
    przepracowania pełnego roku) przysługiwałoby Ci tylko 10 dni urlopu
    wypoczynkowego.

    Ale obecnie jest 2005 r.
    W Kodeksie pracy, w interesującej sprawie, jest zapis:

    Art. 153 [Nabycie prawa do urlopu]

    § 1. Pracownik podejmujący pracę po raz pierwszy, w roku
    kalendarzowym, w którym podjął pracę, uzyskuje prawo do urlopu z
    upływem każdego miesiąca pracy, w wymiarze 1/12 wymiaru urlopu
    przysługującego mu po przepracowaniu roku.

    § 2. Prawo do kolejnych urlopów pracownik nabywa w każdym następnym
    roku kalendarzowym.

    Ponieważ w Kodeksie pracy nie ma już niekorzystnych zapisów o urlopie
    wypoczynkowym po pierwszym roku pracy, to
    wydaje mi się (ale tylko mi się wydaje), że w dniu 01.01.2005 r.
    nabyłeś prawo do 20 dni urlopu wypoczynkowego za 2005 r., jeżeli
    jesteś zatrudniony na czas nieokreślony lub na czas określony co
    najmniej do 31.12.2005 r. Nie masz żadnego urlopu zaległego za 2004 r.

    Może ktoś biegły w temacie się wypowie?

    wa