  • 1. Data: 2004-02-28 15:05:44
    Temat: umowa przedwstepna -mieszkanie
    Od: "a." <l...@p...onet.pl>

    mam pytanie:
    zamierzam kupic mieszkanie. wlasciciele chca ode mnie przy spisaniu umowy
    przedwstepnej 50% kwoty, przy czym oddadza mieszkanie dopiero trzy miesiace
    pozniej (wykanczaja nowe mieszkanie) i wtedy mam wplacic druga polowe. jak
    sporzadzic umowe przedwstepna, aby zabezpieczyc te 50% juz wplacone i miec
    pewnosc, ze oni sie nie wycofaja? jaka klauzula powinna zawrzec sie w tej
    umowie, zeby ani oni sie nie wycofali, a jesli juz, to zeby od razu oddali
    te 50%. czy mozliwe jest zazadanie w umowie sankcji w przypadku, kiedy oni
    sie z umowy wycofaja?
    pozdr.
    a.

  • 2. Data: 2004-02-29 18:25:12
    Temat: Re: umowa przedwstepna -mieszkanie
    Od: "Monika" <n...@w...pl>

    Po pierwsze umowę przedwstępną spisz u Notariusza. On zaproponuje Wam
    właściwe dla obu stron zapisy. Bez Notariusza nie wpłacaj żadnych
    pieniędzy!!!

    Monika

  • 3. Data: 2004-03-01 11:31:34
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    50% przy umowie przedwstępnej to za dużo (i nie myl tego ze zwyczajowo
    negocjowanymi 50% opłaty za sporządzenie umowy dla notariusza)!!
    10% no góra 20% ZADATKU to jeszcze OK, chodzi o zabezpieczenie (obustronne:
    ale zadatek, a nie zaliczka!) transakcji.
    Jeżeli im potrzebne pieniądze JUŻ, to po prostu zawrzyjcie umowę SPRZEDAŻY,
    przy której Ty zapłacisz 80% ceny, a pozostałe 20% wnieszesz w momencie, gdy
    się wyprowadzą.
    JaC