  • 1. Data: 2004-02-28 14:45:56
    Temat: Urząd Wojewódzki oddział kontroli legalności zatrudnienia
    Od: "detektyw" <s...@g...pl>

    Witam grupowiczów,
    właśnie odebrałem wezwanie do stawienia się przed oblicze urzędnika w
    Urzędzie Wojewódzkim w Oddziale Kontroli Legalności Zatrudnienia "[...]
    celem przesłuchania pana/pani jako osoby, co do której istnieje uzasadniona
    podstawa do sporządzenia wniosku o ukaranie w związku z popełnieniem przez
    pana/panią wykroczenia określonego w art. 63 ust. 3 ustawy o zatrudnieniu i
    przeciwdziałaniu bezrobociu polegającego na niepowiadomieniu w ustawowym
    terminie powiatowego urzędu pracy o podjęciu zatrudnienia [...]

    W ustawie napisane jest:
    "Bezrobotny, który podjął zatrudnienie, inną pracę zarobkową lub działalność
    przynoszącą dochód bez powiadomienia o tym właściwego urzędu pracy, podlega
    karze grzywny nie niższej niż 500 zł"

    czy ktoś z grupowiczów zetknął się z taką sprawą i mógłby podzielić się
    doświadczeniem w tej kwestii?

    pozdrawiam.

    detektyw

  • 2. Data: 2004-02-28 20:34:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "detektyw" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    A co tu można napisać? Generalnie chodzi o to, że podjąłeś zatrudnienie,
    nie wyrejestrowując się z bezrobocia. Bezrobocie płaciło za Ciebie
    ubezpieczenie i inne świadczenia niepotrzebnie.

  • 3. Data: 2004-02-28 23:22:50
    Od: "Marcin" <t...@t...pl>

    Użytkownik "detektyw" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > czy ktoś z grupowiczów zetknął się z taką sprawą i mógłby podzielić się
    > doświadczeniem w tej kwestii?

    Oni juz nie maja czym sie zajac chyba. Moj ojciec tez dostal wezwanie.
    Poszedl i co sie okazalo ? Ano ze podjal prace i wlasnie jak pisze Tomasz,
    nie wyrejestrowal sie z UP jako "robotny :P". I niestety sprawa zostaje
    skierowana do sadu grodzkiego :( A smieszniejsze jest to ze pracowal tam
    legalnie tylko ze teraz podejmujac prace musi zglaszac to i pracodawca i
    pracownik. Chore to jest strasznie. Posrany kraj.

    Marcin

  • 4. Data: 2004-02-29 09:03:19
    Od: "detektyw" <s...@g...pl>

    chodzi właśnie o to, że zarejestrowany byłem jako absolwent, Powiatowy Urząd
    Pracy nie płacił za mnie ubezpieczenia ani innych świadczeń, nic!
    a z powiadomieniem Urzędu Pracy spóźniłem się kilka dni....

  • 5. Data: 2004-02-29 10:45:47
    Od: Marcin Bohosiewicz <m...@e...kernel.pl>

    Marcin <t...@t...pl> wrote:
> [...]
    > legalnie tylko ze teraz podejmujac prace musi zglaszac to i pracodawca i
    > pracownik. Chore to jest strasznie. Posrany kraj.

    Legalnie. Czyli poszly "papiery".
    Jakby pracowal "na czarno" to na 99% nie mialby teraz tego problemu...

    M.

    --
    -| == Marcin Bohosiewicz - MB8042-RIPE - m...@k...pl == |-
    -| == tel. +48 601 485097 - PLD Team - m...@p...org == |-

  • 6. Data: 2004-02-29 10:53:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "detektyw" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    A po tych kilku dniach sam zgłosiłeś, czy legalność Cię złapała. Bo to
    istotne. Jak się sam zgłosiłeś, to się rozejdzie po kościach. Jak nie, to
    będzie grzywna.

  • 7. Data: 2004-02-29 19:27:28
    Od: "detektyw" <s...@g...pl>

    do pup'u zgłosiłem się sam,
    po tym, jak dotarłem do nieszczęsnej ustawy o przeciwdziałaniu bezrobociu...
    istotnie termin 5 dni został przeze mnie przekroczony (około 10 dni), ale ja
    poinformowałem pup o podjęciu zatrudnienia.
    dobrze by było, jakby się sprawa rozeszła po kościach...
    minimum 500 zł, rany!

  • 8. Data: 2004-02-29 20:57:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "detektyw" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    Jeśli nie trafisz na jakiegoś kretyna, to najprawdopodobniej zakończy się
    pouczeniem z art. 41 kpow.