  • 1. Data: 2004-02-28 14:50:09
    Temat: Mandat za czerwone swiatlo
    Od: maYk <mick@NO_SPAMpoczta.onet.pl>

    Wczoraj jadac samochodem kolo godziny 22 zagapilem sie i czerowne
    swiatlo zauwazylem w ostatniej chwili tak ze bagaznikiem zatrzymalem sie
    na lini sygnalizatora, wrzucilem wsteczny i tym momencie zobaczylem
    wylaniajaca sie zza rogu policje. Podjechali do mnie i grzecznie
    poprosili zebym pojechal w prawo i zatrzymal sie po prawej stronie. BYl
    tam zakaz skretu w prawo, no ale jak policja mowi skrec to skrec. Chce
    tam skrecic a oni trabia ze prosto.. Zaparkowalem juz na parkingu i
    dostalem mandat w wysokosci 200zl za "niepatrzenie na znaki". Wydaje mi
    sie ze naciagneli sobie troche przepisy do mojej osoby bo czlowiekowi
    ktory ma 4 miesiace prawo jazdy mozna wiele rzeczy wmowic.. Teraz mam
    pytanie. Na zaplacenie mandatu mam 7 dni, co mi grozi jesli tego nie
    zrobie? Czy jakiekolwiek postepowanie zacznie byc prowadzone po tym
    okresie? Czy bede o wszystkim informowany? Co mi zrobia jesli nie mam
    nic swojego?

    maYk

  • 2. Data: 2004-02-28 15:56:46
    Temat: Re: Mandat za czerwone swiatlo
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Napisałeś:

> [...]
    [ciach]
    > dostalem mandat w wysokosci 200zl za "niepatrzenie na znaki".

    Więc w czym problem?

    Nie zagapiaj się więcej - przez takich 'zagapiających się' wiele osób życie
    straciło.

  • 3. Data: 2004-02-28 16:06:18
    Od: "Bob" <m...@o...pl>

    Uzytkownik "maYk" <mick@NO_SPAMpoczta.onet.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > zrobie? Czy jakiekolwiek postepowanie zacznie byc prowadzone po tym
    > okresie? Czy bede o wszystkim informowany? Co mi zrobia jesli nie mam

    Do 7 dniu mozesz sklosic zastrzezenia do kary, tylko skieruja sprawe do
    Sadu.

  • 4. Data: 2004-02-28 16:29:15
    Od: maYk <mick@NO_SPAMpoczta.onet.pl>

    Użytkownik Bob napisał:

    > Do 7 dniu mozesz sklosic zastrzezenia do kary, tylko skieruja sprawe do
    > Sadu.

    Co wtedy? Musze chodzic na rozprawy? Jesli ja przegram to place wiecej
    niz wysokosc mandatu?

    maYK

  • 5. Data: 2004-02-28 16:30:13
    Od: maYk <mick@NO_SPAMpoczta.onet.pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:
    > Nie zagapiaj się więcej - przez takich 'zagapiających się' wiele osób życie
    > straciło.

    Nie prosilem o nauki, ale o wytlumaczenie jak odbywa sie cala ta procedura.

    maYk

  • 6. Data: 2004-02-28 16:40:35
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 28/02/2004 17:06, Bob wrote :
    > Uzytkownik "maYk" <mick@NO_SPAMpoczta.onet.pl> napisal w wiadomosci

    > Do 7 dniu mozesz sklosic zastrzezenia do kary, tylko skieruja sprawe do
    > Sadu.

    Nie do końca. 7 dni jest na zgłoszenie wniosku o uchylenie mandatu
    karnego, z powodu, iż nałożono go za czyn nie będący wykroczeniem.
    Naturalnie, przejechanie czerwonego światła jest wykroczeniem, więc sąd
    nie uchyli tego mandatu.
    Odpowiem też od razu na pytanie z innego postu:

    > Jesli ja przegram to place wiecej niz wysokosc mandatu?
    Zasądzić mogą grzywnę od 20 do 5000 złotych. Ale w razie przegrania
    płaci się też koszty sądowe (rzędu 100-200 złotych).

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    It is the duty of every citizen according to his best capacities to give

  • 7. Data: 2004-02-28 16:43:23
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    maYk wrote:

    > Na zaplacenie mandatu mam 7 dni, co mi grozi jesli tego nie
    > zrobie? Czy jakiekolwiek postepowanie zacznie byc prowadzone po tym
    > okresie?

    egzekucyjne

    > Co mi zrobia jesli nie mam nic swojego?

    poczekaja; troche, moz.e cos' be;dzie

    KG

  • 8. Data: 2004-02-28 16:51:52
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki wrote:
    > Zasądzić mogą grzywnę od 20 do 5000 złotych. Ale w razie przegrania
    > płaci się też koszty sądowe (rzędu 100-200 złotych).

    10% grzywny + 50-100 zł + ewentualnie inne koszty

    KG

  • 9. Data: 2004-02-28 17:49:12
    Od: maYk <mick@NO_SPAMpoczta.onet.pl>

    Użytkownik kam napisał:

    > poczekaja; troche, moz.e cos' be;dzie

    A sprawa nie ulegnie przedawnieniu? Co zrobia jesli nie zaplace mandatu
    bo np. nie mam z czego? Wniosek do sadu zloza? Jak to jest w praktyce we
    Wroclawiu?

    maYk

  • 10. Data: 2004-02-28 22:49:38
    Od: "tomek tarasiuk" <l...@W...gazeta.pl>

    maYk <mick@NO_SPAMpoczta.onet.pl> napisał(a):

    > A sprawa nie ulegnie przedawnieniu? Co zrobia jesli nie zaplace mandatu
    > bo np. nie mam z czego? Wniosek do sadu zloza? Jak to jest w praktyce we
    > Wroclawiu?
    >
    > maYk
    Niedawno oglądałem sobie mandat. Na drugiej stronie jest instrukcja obsługi.
    Było tam że należy go zapłacić i takie tam rózne. Było również napisane coś
    takiego. Jak nie zapłacisz mandatu to zostanie ( lub moze zostać , nie
    pamietam dokładnie) sprawa skierowana do sądu. I dla mnie to jest najlepsze.
    Za co ta sprawa. Jak przyjął ktos mandat to nie może zostać ukarany za to
    samo drugi raz, przynajmniej tak mi się wydaje. A może ta sprawa że nie
    zapłacił? Na zdrowy rozum też nie. Bo przecież nie ma obowiązku posiadania
    pieniędzy. A nawet jakby taki obowiązek był to przecież różni ludzie
    posiadaliby różne ilości pieniędzy. I jak by trafiło na biednego to mógłby
    iść do więzienia dlatego że jest biedny. To byłaby bzdura. Tomek
    ps. A co do tego że nic nie masz. Demkracja to taki fajny system gdzie jest
    dużo kar pieniężnych. Dlatego w demokracji ludzie biedni są bezkarni. Ot i
    cała prawda. Co najwyżej przyjdzie do Ciebie komornik. Wypisze taki
    formularz w którum będzie że nie masz nic. I po sprawie. Za jakiś czas się
    przedawni. Do więzienia nie pójdziesz. Bo jakby chcieli wsadzać wszystkich
    za kratki to w każdym mieście trzeba by wydzielić getto w wielkości 1/4
    miasta. Prace społeczne też odpadają. Bo jakbyś miał np. myć tramwaje to
    trzeba Cię przeszkolić, dać Ci ubranie robocze i szmatę, przeprowadzić
    szkolenie BHP, zapłacić ubezpieczenie.