  • 1. Data: 2003-12-02 23:32:26
    Temat: umowa o dzielo-bezrobotny
    Od: "gregor" <g...@g...pl>

    mam pytanie odnosnie zatrudnienia bezrobotnego na umowe o dzielo?
    chodzi o to ze pracodawca zglasza w UP ze zatrudnil pracownika,ktory
    przestaje byc bezrobotnym. ale pracodawca nie placi od niego zadnej skladki
    do ZUS.wiec on jest pracownikem a kto za niego placi ubezpieczenie
    zdrowotne?

  • 2. Data: 2003-12-03 00:10:00
    Temat: Re: umowa o dzielo-bezrobotny
    Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl>

    gregor <g...@g...pl> napisał(a):

    > mam pytanie odnosnie zatrudnienia bezrobotnego na umowe o dzielo?
    > chodzi o to ze pracodawca zglasza w UP

    Serio umowy o dzieło zgłasza się w Urzędzie Pracy?! 8->>

    > ze zatrudnil pracownika,ktory
    > przestaje byc bezrobotnym. ale pracodawca nie placi od niego zadnej skladki
    > do ZUS.

    Przy umowie o dzieło nie jesteś pracownikiem. Dżizas, ludzie, odróżniajcie
    umowę o pracę od umów cywilnoprawnych.

    > wiec on jest pracownikem

    Nie jest pracownikiem.

    >a kto za niego placi ubezpieczenie
    > zdrowotne?

    Nikt.

    JoP

  • 3. Data: 2003-12-03 07:07:59
    Od: w...@p...onet.pl

    > Serio umowy o dzieło zgłasza się w Urzędzie Pracy?! 8->>

    nie umowy o dzieło zgłasza się w UP tylko zatrudnianie lub powierzanie innej
    pracy bezrobotnemu . Bezrobotny może bowiem "legalnie" osiągnąć dochód do
    połowy minimalnego wynagrodzenia za pracę. Jeżeli się nie zgłosi grozi 500 zł.
    grzywny. Z tego między innymi powodu pracodawca przy zatrudnianiu (również przy
    zawieraniu umów cywilnoprawnych) odbiera oświadczenie od pracownika że nie jest
    bezrobotnym. (nie każdy nie pracujący jest bezrobotnym)

    > Przy umowie o dzieło nie jesteś pracownikiem. Dżizas, ludzie, odróżniajcie
    > umowę o pracę od umów cywilnoprawnych.

    jacy praqcodawcy tacy "pracownicy".

    > Nikt.

    Powiatowy Urząd Pracy

    Paweł

  • 4. Data: 2003-12-03 11:15:10
    Od: "gregor" <g...@g...pl>

    dzieki za info....ale jeszcze jedno pytanie:co jesli za umowe o dzielo
    zarobi wiecej niz "do
    połowy minimalnego wynagrodzenia za pracę"np.800zl??
    a ztego co rozumiem to zarowno ja -pracodawca i pracownik zglaszamy do ZUS
    umowe o dzielo?

  • 5. Data: 2003-12-03 21:33:59
    Od: Kaja <m...@b...spamu.autograf.pl>

    Wed, 3 Dec 2003 00:32:26 +0100, na pl.soc.prawo, *gregor* napisał(a):

> [...]
    > przestaje byc bezrobotnym. ale pracodawca nie placi od niego zadnej skladki
    > do ZUS.wiec on jest pracownikem a kto za niego placi ubezpieczenie

    Wychodzi na to, że sam za siebie musi płacić, albo nie mieć ubezpieczenia.

    --
    Pozdrawiam,
    Kaja