  • 1. Data: 2003-12-02 21:30:37
    Temat: samochod na zagranicznych numerach
    Od: "jelen" <j...@s...org>

    Konkretne sytuacja
    Samochod na niemieckich tablicach - wlasciciel Niemiec. Czy na terenie
    Polski moze takim samochodem jezdzic polak ? Oczywiscie posiadajac wszelkie
    potrzebne dokumenty jak i zgode Niemca ?

    pozdrawiam,
    jelen

  • 2. Data: 2003-12-03 14:01:04
    Temat: Re: samochod na zagranicznych numerach
    Od: "Piotr K." <d...@2...pl>

    Nie.
    Polak musi mieć zameldowanie na terenie Niemiec.
    Oczywiście możesz kierować samochodem jeśli obok Ciebie siedzi Niemiec...
    (Kiedyś wystarczylo upoważnienie potwierdzone u notariusza, ale to już chyba
    nieaktualne).

    Swego czasu bylem w Niemczech na szkoleniu i mialem wize. Dzieki temu moglem
    jeździć slużbowym samochodem na niemieckich numerach do Polski.

    Piotr K.

  • 3. Data: 2003-12-03 16:23:37
    Od: "jelen" <j...@s...org>

> [...]
    moglem
    > jeździć slużbowym samochodem na niemieckich numerach do Polski.

    czyli niemieckim samochodem bez Niemca jezdzic nie moge... ?

    pozdrawiam,
    jelen

  • 4. Data: 2003-12-03 16:24:17
    Od: "jelen" <j...@s...org>

    > czyli niemieckim samochodem bez Niemca jezdzic nie moge... ?
    tzn na niemieckich numerach.... ;-)

    pozdrawiam,
    jelen

  • 5. Data: 2003-12-03 19:18:06
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Piotr K. napisał(a):

> [...]
    >
    > Swego czasu bylem w Niemczech na szkoleniu i mialem wize. Dzieki temu moglem
    > jeździć slużbowym samochodem na niemieckich numerach do Polski.

    Ciekawa sprawa. Wielokrotnie przekraczałem granicę Fordem Mondeo na
    niemieckich numerach na podstawie polskiego paszportu bez wizy, bez
    właściciela obok i jakoś nikt się nie zainteresował. Ani polska Straż
    Graniczna ani Niemiecka Straż Graniczna ani Niemiecka Policja (miałem
    kiedyś 3 kontrole pod rząd)

    *ICQ-79050392*
    *GG-1447098*

  • 6. Data: 2003-12-03 20:05:23
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) jelen w wiadomości <bql2of$5hb$1@atlantis.news.tpi.pl>
    powiedział(a) co następuje:

    > tzn na niemieckich numerach.... ;-)

    O ile pamiętam nazywa się to to "procedura odprawy czasowej", dzięki
    której obywatel polski może prowadzić zagraniczne auto po polskich
    drogach. Nie ma innego wyjścia, bez znaczenia czy jest to auto prywatne,
    służbowe, etc.

    --
    Olgierd
    "Bądźcie tak rewolucyjni jak nauka i tak reakcyjni jak tabliczka

  • 7. Data: 2003-12-03 21:25:37
    Od: "luka_wawa" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Markus Sprungk" <z...@c...cy> napisał w wiadomości

> [...]
    > właściciela obok i jakoś nikt się nie zainteresował. Ani polska Straż
    > Graniczna ani Niemiecka Straż Graniczna ani Niemiecka Policja (miałem

    ciach

    To powinienes sie tylko cieszyc:) Bo gdyby Ci sie trafil nagorlowy pan
    wladza to samochod bylby na skladzie a ty musialbys zaplacic wszystkie
    niezbedne naleznosci :)

  • 8. Data: 2003-12-04 00:18:23
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...neostrada.pl>

    On Tue, 02 Dec 2003 22:30:37 +0100, jelen wrote:

> [...]
    > Polski moze takim samochodem jezdzic polak ? Oczywiscie posiadajac wszelkie
    > potrzebne dokumenty jak i zgode Niemca ?
    Nie, nie może. Jakiś czas temu była nawet głośna sprawa, kiedy nienormalni
    urzędnicy orzekli przepadek samochodu (facet go tylko odwoził po tym, jak
    właściciel wylądował w szpitalu). Generalnie urzędnicy domniemują, że jak
    Polak prowadzi samochód na obcych numerach, to znaczy że go ukradł. Do
    tego nie mają skłonności do sprawdzania swojego rozumowania.
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 9. Data: 2003-12-04 07:36:06
    Od: "Piotr K." <d...@2...pl>

    Użytkownik "luka_wawa" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > To powinienes sie tylko cieszyc:) Bo gdyby Ci sie trafil nagorlowy pan
    > wladza to samochod bylby na skladzie a ty musialbys zaplacic wszystkie

    Dokadnie.
    Często zdarza się, że na granicy nie zwracają na to uwagi i kontrolują tylko
    paszporty (niechcą nawet zielonej karty).
    Raz mój kolega mial na granicy jednak taką kontrolą. Pani w okienku nie byla
    nawet pewna, czy Polak z wizą może prowadzic niemiecki samochód. Po kilku
    minutach upewnila się jednak u kolegów i puścili go.

    Piotr K.