  • 1. Data: 2003-12-02 21:10:31
    Temat: sąd orzekł o nieistniejących odsetkach
    Od: "kizzi" <k...@p...onet.pl>

    sąd orzekł nakazem zapłaty w upominawczym o odsetkach umownych, nie
    posiadając w dokumentach rzekomej umowy dotyczącej odsetek, (która nie
    istnieje), opierając się jedynie na fakturze, na której było wydrukowana
    stopa odsetek. Orzecznictwo mówi, że takie, że takie zapisy są nieważne,
    wymagana jest odrębna umowa, ale;
    1. nakaz wydany już jest (upłynął termin do składania sprzeciwu), wiem, że
    szkoda, ale nie moja wina
    2. gościu nie chce się dogadać (i słusznie na jego miejscu też bym tak
    zrobiła)
    3. trochę nam zależy bo chodzi tutaj o baaaardzo dużą kwotę

    więc co proponujecie, proszę o jakiekolwiek pomysły (w miarę rozsądne) no i
    te zgodne z prawem....
    dzięki
    pozdro
    kiz

  • 2. Data: 2003-12-02 21:44:26
    Temat: Re: sąd orzekł o nieistniejących odsetkach
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

> [...]
    > wymagana jest odrębna umowa, ale;
    > 1. nakaz wydany już jest (upłynął termin do składania sprzeciwu), wiem, że

    Wniosek o przywrocenie terminu jesli faktycznie uchybienie bylo niezawinione

    > 2. gościu nie chce się dogadać (i słusznie na jego miejscu też bym tak
    > zrobiła)

    Tez bym nie chcial na jego miejscu:)

    Dan.

  • 3. Data: 2003-12-02 21:48:34
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) kizzi w wiadomości <bqiv43$pml$1@absinth.dialog.net.pl>
    powiedział(a) co następuje:

    > więc co proponujecie, proszę o jakiekolwiek pomysły (w miarę rozsądne) no i
    > te zgodne z prawem....

    Trochę strzelam: zarzut w postępowaniu egzekucyjnym?

    --
    Olgierd
    "Państwo przywłaszczyło sobie władzę do uświęconego prawem kidnappingu i

  • 4. Data: 2003-12-02 21:50:48
    Od: "kizzi" <k...@p...onet.pl>

    > Wniosek o przywrocenie terminu jesli faktycznie uchybienie bylo
    niezawinione

    to nie przeszło, bo uchybienie, w sumie było zawinione (bo to wyglądało tak,
    że dłużnik odebrał nakaz przeczytał że sie należy tyle i tyle plus "odsetki
    umowne w wys. 1% dziennie" - i tego już nie wychwycił, bo dlug oczywiście
    uznawał, a że za bardzo się na prawie nie zna więc, nie uświadomił sobie
    jakie to są odsetki - potraktował je zapewne jako ustawowe, dopiero jak mu
    komornik kwotę wyliczył .........)

    gościu nie chce się dogadać (i słusznie na jego miejscu też bym tak
    zrobiła)

    > Tez bym nie chcial na jego miejscu:)

    ale myślałam coś może o bezpodstawne wzbogacenie, albo przynajmniej skargę
    na sędziego, żeby mieć przynajmniej lepsze święta ........
    kiz

  • 5. Data: 2003-12-02 22:08:30
    Od: "kizzi" <k...@p...onet.pl>

    > Trochę strzelam: zarzut w postępowaniu egzekucyjnym?
    >
    > --
    > Olgierd

    szukałam w kodeksie i tak nie wiem, czy chodzi o art. 840 par. 1 np. pkt 1??
    i tam wnieść zarzuty?? ale czy sąd nie odrzuci tłumacząc, że była droga
    "normalna " do odwołania??
    kiz

  • 6. Data: 2003-12-03 09:23:40
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

> [...]
    > jakie to są odsetki - potraktował je zapewne jako ustawowe, dopiero jak mu

    to masz przechlapane.

    > ale myślałam coś może o bezpodstawne wzbogacenie, albo przynajmniej skargę
    > na sędziego, żeby mieć przynajmniej lepsze święta ........
    > kiz

    Dlaczego bezpodstawne wzbogacenie? Podstawa swiadczenia istnieje-wykonalny
    nakaz zaplaty.
    W mojej ocenie to szykuj kase i tyle.

    Dan.

  • 7. Data: 2003-12-03 09:24:49
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > Trochę strzelam: zarzut w postępowaniu egzekucyjnym?

    Jaki???

    Dan.

  • 8. Data: 2003-12-03 11:11:28
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > 3. trochę nam zależy bo chodzi tutaj o baaaardzo dużą kwotę
    >
    > więc co proponujecie, proszę o jakiekolwiek pomysły (w miarę rozsądne) no i

    Wszystko co możesz zrobić z prawomocnym wyrokiem, innej rady IMO nie ma.
    A co do wysokości odsetek (gdzieś było 1 % dziennie). Czytałem gdzieś (jakiś
    wyrok) że jest to (wysokość) sprzeczne z art. 5.

    Paweł

  • 9. Data: 2003-12-03 16:36:32
    Od: "kizzi" <k...@p...onet.pl>

    > to masz przechlapane.

    eeee, dzięki, nie ma to jak podrzymujące na duchu polepanie po pleckach

    > Dlaczego bezpodstawne wzbogacenie? Podstawa swiadczenia istnieje-wykonalny
    nakaz zaplaty.

    bezpodstawne wzbogacenie, bo osoba ta nabędzie pieniążki, które jej się
    faktycznie nie należą (brak umowy o odsetkach), no o chyba nie może być tak,
    że jak w pozwie wniosę o zasądzenie powiedzmy odsetek w wys. 100% dziennie i
    sąd orzeknie, a pozwany powedzmy, że jest jełop i się ni połapie o co
    chodzi i nie zdąży w terminie, to co?? ma płacić?? może jakiś strasburg
    chociaż zostaje??

  • 10. Data: 2003-12-03 16:59:18
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > eeee, dzięki, nie ma to jak podrzymujące na duchu polepanie po pleckach

    polecam sie;)

> [...]
    > sąd orzeknie, a pozwany powedzmy, że jest jełop i się ni połapie o co
    > chodzi i nie zdąży w terminie, to co?? ma płacić??

    Własnie tak, jesli tylko mial mozliwosc podniesienia zarzutu i z tego
    zrezygnowal to wyrok (nakaz) uprawomocnia sie i podlega wykonaniu i tyle.
    Dla dochodzenia roszczenia z bezpodst. wzbogacenia konieczne jest ( tak
    ogolnie) odpadniecie podstawy swiadczenia. A tutaj ta okolicznosc nie
    zachodzi. Ponadto facet ma wykonalny i prawomocny nakaz zaplaty i nawet
    gdyby jakims cudem udalo sie doprowadzic do wznowienia postepowania (co moim
    zdaniem jest niemozliwe bo strona o okolicznosciach zwiazanych z roszczeniem
    odsetkowym wiedziala, a tylko przez zaniechanie zrezygnowala z zarzutu) to
    facet i tak podnosilby ze korzyscia rozporzadzil tak ze wzbogacony nie jest
    a z obowiazkiem zwrotu liczyc sie nie mogl skoro mial prawomocne
    orzeczenie.

    może jakiś strasburg
    > chociaż zostaje??

    Nie sadze.