  • 11. Data: 2003-04-12 15:46:56
    Temat: Re: umowa o dzieło
    Od: s...@g...pl (Sebastian D-D)

    ----- Original Message -----
    From: "Eliksir" <e...@t...pl>
    To: <p...@n...pl>
    Sent: Saturday, April 12, 2003 5:16 PM
    Subject: Re: umowa o dzieło

    Właśnie webmasterstwo mnie interesuje.
    Dobra, tylko dlaczego umowy zlecenia są ograniczone
    do 26 lat a umowy a umowy o dzieło by miały nie być ograniczone? Skąd takie
    rozgraniczenie ?
    A bomba dlatego, iż zanim założe działalność
    to najpierw popracowałbym na umowy o dzieło
    coby na ten przyszły Zus zarobić, bo wiek 26 lat
    zbliża się nieubłagalnie ;)

    A to juz jest pytanie, ktore nalezaloby skierowac do naszej kochanej wladzy
    ustawodawczej a nie na te grupe. Podejrzewam, iz moze sie to brac stad, ze tak de
    facto jest stosunkowo niewiele dziedzin ludzkiej aktywnosci, ktora podpada pod UoD.

  • 12. Data: 2003-04-12 15:57:32
    Od: "Eliksir" <e...@t...pl>

    W każdym bądź razie dziękuje i pozdrawiam.

  • 13. Data: 2003-04-12 20:16:41
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Eliksir" <e...@t...pl> wrote in message
    > Czyli nie muszę zakładać działalności gospodarczej,
    > tylko mogę sobie do końca życia pracować na umowie o dzieło ? Czyli nie
    > płacić haraczu w postaci ZUS.
    > Nie sądzę. Jakby tak było to dla mnie bomba !!!
    > Zaraz pogrzebie w ustawach.

    W tej swojej bombie uwzględnij jeszcze to, że za x lat twojej emerytury też
    nie będzie i z tego co dostajesz z tych dzieł trzeba sobie na tą emeryturkę
    odłożyć. Mniej niż 500 zł miesięcznie to bym raczej nie proponował.

  • 14. Data: 2003-04-13 14:16:12
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Eliksir na pl.soc.prawo se coś napisał(a), a ja teraz odpowiadam:

    > Czyli nie muszę zakładać działalności gospodarczej,
    > tylko mogę sobie do końca życia pracować na umowie o dzieło ? Czyli nie
    > płacić haraczu w postaci ZUS.

    Tak, ale weź pod uwagę, że masz przesrane jak cię coś rozjedzie po drodze,
    bo nie masz ubezpieczenia zdrowotnego, więc Cię leczyć nie będą w
    publicznych placówkach. Również nie dostaniesz renty inwalidzkiej z powodu
    braku ubezpieczenia społecznego. Popieram niepłacenie ZUSu, ale pomyśl o
    jakimś pewnym ubezpieczeniu od wypadków i kalectwa...

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/

  • 15. Data: 2003-04-13 20:08:09
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    KK na pl.soc.prawo se coś napisał(a), a ja teraz odpowiadam:

    > "Eliksir" <e...@t...pl> wrote in message
    >>
    > W tej swojej bombie uwzględnij jeszcze to, że za x lat twojej emerytury
    > też nie będzie

    Z uskładajen w Zusie też nie, bo ZUS mają zlikwidować. A jak nie, to i tak
    Prokom oraz 35letni emeryci przejedzą całość. Gorzej z rentą i leczeniem, o
    czym pisałem.

  • 16. Data: 2003-04-13 20:11:28
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    KK na pl.soc.prawo se coś napisał(a), a ja teraz odpowiadam:

    > emeryturkę odłożyć. Mniej niż 500 zł miesięcznie to bym raczej nie
    > proponował.

    Czy ja wiem? 500 * 12 * 30 = 180 000 / 10 / 12 = 1500zł emerytury. A nie
    liczłem oczywiście odsetek...

  • 17. Data: 2003-04-13 20:39:12
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> wrote in message

    > Czy ja wiem? 500 * 12 * 30 = 180 000 / 10 / 12 = 1500zł emerytury. A nie
    > liczłem oczywiście odsetek...
    >
    > --
    to ty zamierzasz do 70-tki tylko pociągnąć, bo ja trochę dłużej. tak 90
    minimum.

  • 18. Data: 2003-04-13 23:39:18
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    > to ty zamierzasz do 70-tki tylko pociągnąć,

    ja z moim zdrowiem, to do 50 maks, ale pisałem mniej więcej do 60 przy
    zalożeniu, że emeryturka po 50 właśnie.

    >bo ja trochę dłużej. tak 90
    > minimum.

    Tak, tak, tak se to tłumacz :-)

  • 19. Data: 2003-04-14 09:53:54
    Od: "okafar" <o...@d...com>

    > No - dzialalnosc gospodarcza ma ten jeden plus, ze mozesz wykonywac DZIEŁA
    >rowniez dla osob fizycznych nie prowadzacych dzialalnosci (tzw. ludności) -
    czyli na
    >przyklad jesli jestes Webmasterem to OK, ale jesli jestes np. pucybutem, to
    nie da rady :)
    > Jaka bomba - to jest ogolonie znana rzecz, nie rozumiem co w tym takiego
    nowego i
    >zaskakujacego. Musisz tylko pamietac ze nie kazda "robota" podpada pod
    umowę o >dzieło. Poza tym jest tez maly problem wowczas z dostepnoscia do
    bezplatnej sluzby
    >zdrowia.

    bezplatna sluzbe zdrowia o ile wiem to mozna zalatwic malutka a właściwie
    tyciutką umową zlecenie z kimś życzliwym ;)

  • 20. Data: 2003-04-14 10:05:35
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

> [...]
    > braku ubezpieczenia społecznego. Popieram niepłacenie ZUSu, ale pomyśl o
    > jakimś pewnym ubezpieczeniu od wypadków i kalectwa...

    a ubezpieczenie rodzinne nie działa,
    np. pracująca poczciwie w budzetówce żona ?
    JarekM