  • 21. Data: 2002-09-21 11:18:10
    Temat: Re: umowa notarialna na zakup nieruchomosci
    Od: Furcher <f...@i...pl>

    > Czy to co powyzej napisales oznacza ze beda zawarte dwie umowy?
    > Pierwsza - zobowiazujaca do przeniesienia wlasnosci nieruchomosci.
    > Druga - przenoszaca wlasnosc nieruchomosci.
    > I do tego obie w formie aktu notarialnego?

    Właśnie jestem w takiej sytuacji:
    1 umowa przedwstępna - notarialna
    2. Lada dzień umowa kupna nieruchomości. [oczywiście też notarialna :o) ]

    a. ) Jedank od umowy przedwstępnej minęło kilka lat!, a ja najchętniej
    teraz zrobiłbym cesję moich praw z umowy przedwstępnej na kogoś innego [3stronę
    kupujšcš].
    Osoba ta w najbliższym czasie mogłaby kupić mieszkanko od osoby, która podpisała
    ze mnš pierwszš umowę.
    b.) co z podatkiem w takim przypadku i innymi opłatami?

    Czy ktoś może mi pomóc w tym dylemacie?
    Zaznaczam, ze nie ma problemu z umowš kupna, a jest z podatkiem, który
    należałoby zapłacić
    przy manewrze kupna, a następnie sprzedaży. [Zakłšdajšc, że nie kupię innego
    mieszkania/działki]
    Dodatkowo 5-letni okres karencji umowy- nie jest zwišzany z zapłatš.

    Pozdrawiam.
    MF

  • 22. Data: 2002-09-22 20:47:20
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 21 Sep 2002, Paweł Hajdys wrote:

    >+ Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> napisał(a):
    >+
    >+ > - sprzedający forwarduje pieniądze (na inne swoje konto)
    >+ > dla osób mało ufających "wynalazkom" :)
    >+
    >+ Przepraszam, to już tak ciężko jest wstukać na klawiaturze słowo
    >+ "przesyła"??

    Zdecydowanie nie. "Podaje dalej" w odniesieniu do wirtualnych
    pieniędzy nie brzmi jakoś przekonująco ;) (dla mnie), "przesyła"
    za mało akcentuje fakt "podawamnia" - IMHO, oczywiście.

    >+ Moim skromnym zdaniem wtrącanie takich "wyspiarskich makaronizmów" trąci
    >+ lekko wiochą.

    Możliwe. Aczkolwiek staram się anglicyzmów nie nadużywać,
    to również nie staram się iść wzorem Francuzów :]
    A makaroniarze to pewnie się obraża ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd