    From: Furcher <f...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: umowa notarialna na zakup nieruchomosci
    Date: Sat, 21 Sep 2002 04:18:10 -0700
    To: pl.soc.prawo

    > Czy to co powyzej napisales oznacza ze beda zawarte dwie umowy?
    > Pierwsza - zobowiazujaca do przeniesienia wlasnosci nieruchomosci.
    > Druga - przenoszaca wlasnosc nieruchomosci.
    > I do tego obie w formie aktu notarialnego?

    Właśnie jestem w takiej sytuacji:
    1 umowa przedwstępna - notarialna
    2. Lada dzień umowa kupna nieruchomości. [oczywiście też notarialna :o) ]

    a. ) Jedank od umowy przedwstępnej minęło kilka lat!, a ja najchętniej
    teraz zrobiłbym cesję moich praw z umowy przedwstępnej na kogoś innego [3stronę
    kupujšcš].
    Osoba ta w najbliższym czasie mogłaby kupić mieszkanko od osoby, która podpisała
    ze mnš pierwszš umowę.
    b.) co z podatkiem w takim przypadku i innymi opłatami?

    Czy ktoś może mi pomóc w tym dylemacie?
    Zaznaczam, ze nie ma problemu z umowš kupna, a jest z podatkiem, który
    należałoby zapłacić
    przy manewrze kupna, a następnie sprzedaży. [Zakłšdajšc, że nie kupię innego
    mieszkania/działki]
    Dodatkowo 5-letni okres karencji umowy- nie jest zwišzany z zapłatš.

    Pozdrawiam.
    MF