  • 1. Data: 2002-09-14 16:26:10
    Temat: 0,51 alko i jazda na rowerze
    Od: "Tommy" <d...@p...onet.pl>

    Witam

    Co grozi osobie ktora jadac na rowerze zostala zlapana po dwoch piwkach
    i wskazalo 0,51 % ? czy moge stracic prawojazdy ? mozna sie jakos bronic ?

  • 2. Data: 2002-09-14 17:06:54
    Temat: Re: 0,51 alko i jazda na rowerze
    Od: kam <k...@p...onet.pl>

    Tommy napisa_(a):
    > Co grozi osobie ktora jadac na rowerze zostala zlapana po dwoch piwkach
    > i wskazalo 0,51 % ? czy moge stracic prawojazdy ? mozna sie jakos bronic ?

    0,51 ? ale masz pecha
    niestety prawo jazdy prawdopodobnie stracisz (jeśli zostaniesz skazany),
    do tego jakaś grzywna albo coś w zawieszeniu + kilkaset zł na rzecz
    jakiejś fundacji - może próbuj podważać dokładność pomiaru - 0,5 to
    tylko wykroczenie

    KG

  • 3. Data: 2002-09-14 18:18:33
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    Tommy wrote:

    > Witam
    >
    > Co grozi osobie ktora jadac na rowerze zostala zlapana po dwoch piwkach
    > i wskazalo 0,51 % ? czy moge stracic prawojazdy ? mozna sie jakos bronic ?

    Alkomaty maja chyba dokladnosc +-0.1 promil co by kwalifikowalo sprawe
    nieco nizej (chyba ze to 0.51 juz jest obiznone).

    Kara to teoretycznie do 2 lat wiezienia.

  • 4. Data: 2002-09-14 18:51:07
    Od: "[ piotr sut ]" <w...@t...pl>

    'Tommy' wyklawiaturzył/a w niusie
    news:alvnuo$6ll$1@news.tpi.pl taką oto treść:

    | Co grozi osobie ktora jadac na rowerze zostala zlapana po dwoch
    | piwkach i wskazalo 0,51 % ? czy moge stracic prawojazdy ? mozna sie
    | jakos bronic ?

    A gdzie jechales? (szosa, las, wlasne podworko)

    ->piotr

  • 5. Data: 2002-09-14 20:38:48
    Od: "Tommy" <d...@p...onet.pl>

    > A gdzie jechales? (szosa, las, wlasne podworko)

    teren zabudowany w miescie droga na osiedle
    pierwsze badanie (dmuchanie) 0,48 kolejne dwa wykazaly 0,51

  • 6. Data: 2002-09-14 21:11:20
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    Tommy wrote:

    > teren zabudowany w miescie droga na osiedle
    > pierwsze badanie (dmuchanie) 0,48 kolejne dwa wykazaly 0,51

    Sprawdz na atescie dokladnosc pomiarow alkomatu.
    A swoja droga to pietnuje za jazde w stanie nietrzezwym

    W kazdym razie masz za swoje

  • 7. Data: 2002-09-14 21:12:04
    Od: "[ piotr sut ]" <w...@t...pl>

    'Tommy' wyklawiaturzył/a w niusie
    news:am06oc$7ri$1@news.tpi.pl taką oto treść:

    | teren zabudowany w miescie droga na osiedle
    | pierwsze badanie (dmuchanie) 0,48 kolejne dwa wykazaly 0,51

    czyli droga publiczna v. strefa zamieszkania, co nie jest dobra
    wiadomoscia.

    ->piotr

  • 8. Data: 2002-09-14 21:18:10
    Od: "[ piotr sut ]" <w...@t...pl>

    'Tomasz Pyra' wyklawiaturzyl/a w niusie
    .pl taka oto tresc:

    | Kara to teoretycznie do 2 lat wiezienia.

    Na rowerze mniej: do roku:-)

    ->piotr

  • 9. Data: 2002-09-15 11:32:37
    Od: "Tommy" <d...@p...onet.pl>

    czy istnieje mozliwosc zlozenia wniosku o samoukaranie tzn np. grzywna ???

  • 10. Data: 2002-09-15 13:38:15
    Od: kam <k...@p...onet.pl>

    Tommy napisa_(a):

    > czy istnieje mozliwosc zlozenia wniosku o samoukaranie tzn np. grzywna ???

    Niestety sama grzywna nie wystarczy - sąd musi zabrać Ci prawo jazdy i
    orzec świadczenie pieniężne (na rzecz jakiejś organizacji społecznej)
    A wniosek o samoukaranie - prokurator, za Twoją zgodą może złożyć
    wniosek o skazanie na określoną karę - jeśli już zaczniesz negocjacje
    może spróbuj uzyskać warunkowe umorzenie postępowania albo odstąpienie
    od wymierzenia kary - być może zapłacisz tylko to świadczenie i stracisz
    na jakiś czas prawo jazdy (przy warunkowym umorzeniu max to 2 lata).
    Jako argument przetargowy możesz podnosić dość niepewny wynik badania -
    0,01 mniej i byłoby tylko wykroczenie (jeśli nie chcesz się bronić w ten
    sposób). I w końcu był to tylko rower - istotne jeszcze w jakich
    okolicznościach na nim jechałeś.
    Jak nie wyjdzie z prokuratorem możesz już w sądzie dobrowolnie poddać
    się karze.
    Tyle teorii, nie wiem jak to wygląda w praktyce - dla prokuratora takie
    przestępstwa to oczywiste sprawy i może nie chcieć iść na układy.

    KG