  • 51. Data: 2014-01-17 13:49:52
    Temat: Re: trynkiewicz wychodzi
    Od: masti <g...@t...hell>

    nie. to są zmarnowane pieniądze.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 52. Data: 2014-01-17 13:52:07
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 17 Jan 2014 11:49:20 +0100 osobnik zwany the_foe
    napisał:

    > Ktos kto twierdzi ze monarchia absolutna to najlepszy system władzy musi
    > miec cos z wariata. No chyba ze sam chce zostac królem? Wtedy to sie
    > nazywa marzyciel. Ja miałem takie marzenia jak miałem 8 lat. Z tego sie
    > wyrasta, JKM jak widac dziecinny pozostał.

    dokładnie tak. Wystarczy obserwować Korwina krula przez wiele lat, tak
    jak ja. Niech on sie lepiej zajmuje brydżem bo to mu wychodzi. Politycznie
    jest to bajarz i fantasta. Do tego oppowiadający niestworzone historie
    wyssane z palca. I dlatego gdyby wyborcami byli sami gimnazjaliści to
    miałby szanse wygrać. ale tylko szanse bo wbrew pozorom gimnazjaliśc az
    tacy głupi nie są. A jak wiadomo pierwszy w oczy rzuca sie idiota.

  • 53. Data: 2014-01-17 13:53:08
    Od: Bartłomiej Kacprzak <b...@w...pl>

    > mówimy o czym innym. Posłowie popełnili błąd w czasie uchwalania amnestii
    > ale to nie jest powód by stanowić prawo incydentalne oparte na jednym czy
    > kilku przypadkach. W świetle prawa Trynkiewicz odsiedział wyrok. kropka.
    > Wsadzanie go teraz do więzienia czy psychiatryka jest ponownym karaniem za
    > to samo przestępstwo.
    Jeżeli był to błąd, to trzeba go szybko naprawić. Musi ono uwzględnić
    Trynkiewicza i możliwe przyszłe przypadki. Koniec kropka. Teraz jesteśmy w
    takiej sytuacji, że konieczny jest pośpiech.
    Mówisz, że w świetle prawa i masz rację ale co zrobić, żeby uniknąć sytuacji
    kiedy wyjdzie i znów zabije?

    > A używanie argumentu "jesteś gotów zaryzykować śmierć Twojego dziecka"
    > jest po prostu bezsensowne sprowadzające dyskusje do poziomu rynsztoka.
    Nie, nie jest, patrzysz na to po prostu z jednej strony.
    A ta sprawa nie jest czarnobiała.

    > Co do kary śmierci to największa demokracja świata właśnie dała kolejny
    > argument przeciwko jej stosowaniu:
    8195,.html
    Tak, też to czytałem, fajne jest podłoże zmiany specyfiku.

    > to jest mord ze szczególnym okrucieństwem. Nic więcej. i to popełniony
    > przez Państwo.
    Zabicie kogoś zawsze jest czymś traumatycznym ale to nie jest powód do tego
    żeby zaprzestać wykonywania kary śmierci.
    Morderca przecież też krzywdził swoje ofiary, nie da się porównać jedego z
    drugim.
    Jak mówisz państwo się celowo nad nim nie znęca, prawda?

    pozdr

    --
    Bartek
    Niebieska9'99

  • 54. Data: 2014-01-17 13:53:27
    Od: Bartłomiej Kacprzak <b...@w...pl>

    wiadomości news:lbb3ha$rns$1@node2.news.atman.pl...

    > Mhm. Manipulacja się nie udała, to foch i chodu.
    Może niekoniecznie było obrażać?

    pozdr

    --
    Bartek
    Niebieska9'99

  • 55. Data: 2014-01-17 13:56:27
    Od: Bartłomiej Kacprzak <b...@w...pl>

    > nie wiem w jakim ty zyjesz. Ja zyję w Państwie, które ma być państwem w
    > którym przestrzega się prawa. Ale jak widzę wielu obywateli jest na etapie
    > neandertalczyków
    Nie ma możliwości żeby każdy go przestrzegał, chyba, że zastosujesz metodę z
    filmu Minority Report.
    Ale ta również miała wady.
    Jeśli chcesz żyć w państwie prawa to musisz zaakceptować, że niektóre
    jednostki będą cierpiały dla ogółu. Kara śmierci jest odstraszaczem w pewnym
    sensie.
    BTW chyba nie jest rozdawana na prawo i lewo i naprawdę trzeba na nią
    zasłużyć.

    pozdr

    --
    Bartek
    Niebieska9'99

  • 56. Data: 2014-01-17 14:01:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.01.2014 13:53, Bartłomiej Kacprzak pisze:

> [...]
    > z drugim.
    > Jak mówisz państwo się celowo nad nim nie znęca, prawda?

    Chodzi o to, żeby nie zniżać się (a w tym przypadku całego
    społeczeństwa) do poziomu mściwego mordercy.

    Dodatkowo - jak wspominałem - chodzi o problem błędów, pomyłek itepe.

    Wbrew pozorom utrzymanie pojedynczego dodatkowego więźnia nie jest jakoś
    strasznie kosztowne. Więcej by kosztowało organizowanie na nowo
    barbarzyńskiego rytuału egzekucji.

  • 57. Data: 2014-01-17 14:03:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.01.2014 13:53, Bartłomiej Kacprzak pisze:

    > w wiadomości news:lbb3ha$rns$1@node2.news.atman.pl...

    > Może niekoniecznie było obrażać?

    Mam uczulenie na oszustów i manipulantów, zwłaszcza manipulujących moimi
    wypowiedziami.

    No chyba że ona jest faktycznie aż taką idiotką, że jakimś "cudem"
    przypisała moje oskarżenie o demagogię do medycznej diagnozy... wtedy
    faktycznie przeproszę, że nie doceniłem jej głupoty i oskarżyłem o próbę
    zręcznej manipulacji.

  • 58. Data: 2014-01-17 14:08:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.01.2014 13:56, Bartłomiej Kacprzak pisze:

    > Jeśli chcesz żyć w państwie prawa to musisz zaakceptować, że niektóre
    > jednostki będą cierpiały dla ogółu. Kara śmierci jest odstraszaczem w
    > pewnym sensie.

    Nie jest. Zwłaszcza że większość najgorszych zbrodniarzy to ludzie
    wierzący w takie czy inne metafizyczne bajki.

    Wszystkie te ałłakabkabry, wszyscy ci co słyszeli głos, co im dziecko
    kazał złożyć w ofierze.

    No i w tym przypadku powoływanie się na odstraszanie jest golem do
    własnej bramki - toż on sam powiedział (i lekarze przyznali, że to
    możliwe) że odczuwa przymus.

    Kara śmierci nie ma możliwości odstraszającego zadziałania ani na
    "zbrodnie namiętności" ani na tego typu patologiczne impulsy.

  • 59. Data: 2014-01-17 14:09:02
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 17 Jan 2014 13:53:08 +0100 osobnik zwany Bartłomiej
    Kacprzak napisał:

> [...]
    > w takiej sytuacji, że konieczny jest pośpiech. Mówisz, że w świetle
    > prawa i masz rację ale co zrobić, żeby uniknąć sytuacji kiedy wyjdzie i

    nie możesz, bez łamania podstawowych praw, ponownie skazać Trynkiewicza za
    to za co już odsiedział. Można i należy zmienić prawo na przyszłość.
    A co zrobić? nic. Takie jest ryzyko. Podobnie jak istnieje ryzyko, że
    trynkiewiczów w społeczeństwie jeszze kilku jest tylko się na razie nie
    objawili.

> [...]
    > krzywdził swoje ofiary, nie da się porównać jedego z drugim.
    > Jak mówisz państwo się celowo nad nim nie znęca, prawda?

    owszem. Celowo sie nad nim znęca. Przetrzymywanie skazanego przez wiele
    lat i wyznaczanie daty ekzekucji, odwólywanie jej w ostatniej chwili, jak
    również zabijanie w powolny sposób, vide wczoraj w USA, to jest
    szczególne okrucieństwo.

  • 60. Data: 2014-01-17 14:12:49
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 17 Jan 2014 13:56:27 +0100 osobnik zwany Bartłomiej
    Kacprzak napisał:

    > Nie ma możliwości żeby każdy go przestrzegał, chyba, że zastosujesz
    > metodę z filmu Minority Report.

    nie mówimy o obywatelach a o Państwie. Próba wsadzenia do więzienia czy
    psychiatryka kogoś, kto wyszedł na wolność po odbyciu prawnie zasądzonej
    kary jest łamaniem podstawowych zasad prawa.

> [...]
    > pewnym sensie.
    > BTW chyba nie jest rozdawana na prawo i lewo i naprawdę trzeba na nią

    popatrz sobie na światowego statystyki chociażby w USA. Potem zobacz ile
    wyroków zostało po latach uchylonych bo skazano niewłaściwą osobę. W ilu
    przypadkach okazało się po wyroku, że popełniono błąd.

    Nie będę już wciągał do dyskusji krajów takich jak Chiny czy Korea ?ln. Bo
    to inna bajka.