  • 1. Data: 2002-04-04 08:53:03
    Temat: swiadectwo pracy i pit
    Od: "Krzys" <k...@p...fm>

    Mam problem, znajoma rozwiazala umowe o prace z koncem czerwca 2001 r. i do
    dnia dzisiejszego nie dostala od pracodawcy pitu ani swiadectwa pracy. Malo
    tego swiadectwo pracy z poprzedniego zakladu tez gdzies zginelo u ostatniego
    pracodawcy. Co robic?
    Jak uzyskac te dokumenty, gdy sa podstawy sadzic ze pracodawca bedzie robil
    klopoty z ich wydaniem, moze sie okazac nawet ze nigdy nie byly sporzadzone.
    Jaki konsekwencje groza kolezance a jakie pracodawcy?
    Do kogo udac sie z tym problemem?
    Krzys
    k...@p...fm

  • 2. Data: 2002-04-04 09:05:31
    Temat: Re: swiadectwo pracy i pit
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Krzys" <k...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    Malo
    > tego swiadectwo pracy z poprzedniego zakladu tez gdzies zginelo u

    Trochę późno. Świadectwo powinna dostać bezzwłocznie (zazwyczaj do ręki w
    dniu odejścia, albo w ciągu kilku nastpnych dni). Pita powinna dostać do 15
    lipca 2001. Polecam kontakt z PIPem, wysłanie poleconym ponaglenia do
    pracodawcy (żeby wykazać się dobrą wolą) i ewentualnie pozew do sądu pracy
    (brak świadectwa i pita to konkretne, wymierne straty dla pracownika).
    Świadectwo pracy od poprzedniego pracodawcy możesz co najwyżej nowemu dać
    skserować.

    > Do kogo udac sie z tym problemem?

    PIP i/lub sąd pracy.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-04-04 10:54:00
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Kaizen" [...]

    > PIP i/lub sąd pracy.

    Proponuje udac sie do pracodawcy by poradzil do kogo sie zwrocic...
    PIP, US czy SAD PRACY.

    Boguslaw

  • 4. Data: 2002-04-05 15:38:43
    Od: "Piotr Skaba" <s...@p...nospam.onet.pl>

    > lipca 2001. Polecam kontakt z PIPem,

    Ja tylko chcialem zauwazyc, ze inspekcja to rodzaj zenski i inaczej
    sie odmienia ;)
    Pozdr.

    --
    Piotr Skaba
    s...@p...onet.pl

  • 5. Data: 2002-04-08 07:53:54
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Piotr Skaba" <s...@p...nospam.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:a8kgnn$5nf$3@news.tpi.pl...
    > Ja tylko chcialem zauwazyc, ze inspekcja to rodzaj zenski i inaczej
    > sie odmienia ;)

    Inspekcja może i tak, ale jak na końcu wyrazu nie ma "a" to na pewno nie
    jest to rodzaj żeński ;)
    Więc z inspekcją, ale z PIPem ;)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2002-04-11 23:35:32
    Od: <s...@p...onet.pl>

    > Inspekcja może i tak, ale jak na końcu wyrazu nie ma "a" to na pewno nie
    > jest to rodzaj żeński ;)
    > Więc z inspekcją, ale z PIPem ;)

    W j. polskim nie ma takiej reguly.
    Jest wiele rzeczownikow rodzaju zenskiego, ktore koncza sie na spolgloske.
    Poza tym PIP nie jest rzeczownikiem a akronimem i wystepuje w nim rzeczownik
    zenski dlatego calosc ma takiz rodzaj.

    Piotr Skaba

  • 7. Data: 2002-04-12 13:09:13
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On 12 Apr 2002 s...@p...onet.pl wrote:

    > Jest wiele rzeczownikow rodzaju zenskiego, ktore koncza sie na spolgloske.

    Za to rzeczowniki zakończone na -sja, -cja itd. są bez wyjątku żeńskie.

    > Poza tym PIP nie jest rzeczownikiem a akronimem i wystepuje w nim rzeczownik
    > zenski dlatego calosc ma takiz rodzaj.

    Aha, czyli ONZ uchwaliła, bo organizacja?

    FUT wiadomo gdzie.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)