  • 1. Data: 2002-04-04 08:09:59
    Temat: mieszkanie po spadku, ulga i kupno nowego mieszkania
    Od: "Weronika Orzel" <w...@h...pl>

    Mam mieszkanie spadkowe (od 6 lat), mialam ulge i nie placilam podatku. W
    Ustawie o Spadkach i Darowiznacj jest napisane, ze sprzedajac mieszkanie mam
    6 miesiecy, by kupic nowe, by zachowac ulge.
    Sprzedalam mieszkanie, teraz kupuje nowe, wieksze, w miescie gdzie pracuje.
    Jednak ustawa ma jedna niescislosc. Czy nowe mieszkanie moge kupic z kims
    (narzeczonym, jeszcze nie maz), wnoszac wklad 50%, ktory de facto rowna sie
    wartosci pieniedzy jakie dostalam za stare mieszkanie? Czy Urzad Skarbowy
    zachowa mi ulge, czy tez mieszkanie musi byc w 100% kupione tylko przeze
    mnie?

    Weronika