  • 1. Data: 2004-07-12 11:12:10
    Temat: świadczenie przedemerytalne
    Od: kot_bury <k...@o...pl>

    Witam szanownych grupowiczów

    mam pytanie dotyczące świadczenia przedemerytalnego.
    Umowa o pracę na czas określony skończyła się ostatniego dnia czerwca.
    Pracownik otrzymał kolejną umowę ale jeszcze nie została podpisana. Czy
    jeżeli nie podpisze tej kolejnej umowy to można mówić o rozwiązaniu
    stosunku pracy z przyczyn dotyczących zakładu pracy? Pracownik spełnia
    wszystkie pozostałe ustawowe przesłanki dotyczące uzyskania tegoż
    świadczenia. Co powie na to urząd pracy? Dodam iż sytuacja jest nieco
    "patowa". Ta kolejna umowa o pracę jest na czas określony (3 miesiące),
    zakład w likwidacji (dokładnie jest to przedsiębiorstwo państwowe),
    dyrektor ma na pieńku z inspekcją pracy i chce się w ten sposób
    "zemścić" (biorąc pod uwagę sytuację na rynku pracy i wiek tego
    pracownika, zemsta może być bardzo dokuczliwa).

    dziękuję za pomoc

    i pozdrawiam

    kot_bury

  • 2. Data: 2004-07-12 11:38:53
    Temat: cd świadczenie przedemerytalne
    Od: kot_bury <k...@o...pl>

    ewentualnie proszę o odpowiedź na pytanie co może znaczyć pojęcie
    "rozwiązanie stosunku pracy z przyczyn dotyczących zakładu pracy"?
    Czy ewentualnie wygaśnięcie umowy o pracę na czas określony będzie
    mieściło się w tym pojęciu?

  • 3. Data: 2004-07-12 12:19:31
    Temat: Re: cd świadczenie przedemerytalne
    Od: "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl>

    Użytkownik "kot_bury" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > "rozwiązanie stosunku pracy z przyczyn dotyczących zakładu pracy"?
    > Czy ewentualnie wygaśnięcie umowy o pracę na czas określony będzie

    A z jakiej racji? Wygaśnięcie umowy to wygaśnięcie umowy i tyle...

    "Rozwiązanie stosunku pracy z przyczyn dotyczących zakładu pracy" to
    upadłość, likwidacja lub likwidacja stanowiska pracy...

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 4. Data: 2004-07-12 12:29:58
    Temat: Re: świadczenie przedemerytalne
    Od: Kasia<a...@w...pl>

> [...]
    > jeżeli nie podpisze tej kolejnej umowy to można mówić o rozwiązaniu
    > stosunku pracy z przyczyn dotyczących zakładu pracy? Pracownik

    Jezeli nie podpisze umowy to rozwiazanie dotychczasowego stosunku
    pracy nie nastapi z przyczyn dotyczacych zakladu pracy...Lepiej juz
    zeby podpisal nastepna umowe a potem-skoro zaklad jest likwidowany
    to stosunek pracy zostanie rozwiazany wlasnie z przyczyn dotyczacych
    zakladu pracy i warunek uzyskania swiadczenia przedemerytalnego
    zostanie spelniony...

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2004-07-12 12:31:24
    Od: Kasia<a...@w...pl>

> [...]
    >
    > "Rozwiązanie stosunku pracy z przyczyn dotyczących zakładu pracy"
    > upadłość, likwidacja lub likwidacja stanowiska pracy...

    takze zmiany produkcyjne,organizacyjne,technologiczne...

  • 6. Data: 2004-07-12 12:51:29
    Od: kot_bury <k...@o...pl>

> [...]
    > to stosunek pracy zostanie rozwiazany wlasnie z przyczyn dotyczacych
    > zakladu pracy i warunek uzyskania swiadczenia przedemerytalnego

    tyle tylko że od 1 sierpnia zostanie podwyższony konieczny staż pracy
    oraz wiek pracownika - i już warunków ustawowych nie będzie spełniał

    pozdrawiam

    kot_bury

  • 7. Data: 2004-07-12 12:57:07
    Od: Kasia<a...@w...pl>

> [...]
    pracy
    > oraz wiek pracownika - i już warunków ustawowych nie będzie spełniał

    Aby nabyc prawo do swiadczenia przedemerytalnego stosunek pracy
    musi zostac rozwiazany z przyczyn dotyczacych zakladu
    pracy.Wygasniecie umowy na czas okreslony taką przyczyną nie jest
    (ani umowy ktora sie juz "skonczyla" ani ewentualnie nastepnej
    podpisanej) Jesli pracodawca nie chce sie pojsc na reke i zwolnic
    pracownika z powodu likwidacji przed 1 sierpnia, to raczej nie widze
    mozliwosci...

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 8. Data: 2004-07-12 13:15:25
    Od: kot_bury <k...@o...pl>

> [...]
    > podpisanej) Jesli pracodawca nie chce sie pojsc na reke i zwolnic
    > pracownika z powodu likwidacji przed 1 sierpnia, to raczej nie widze

    ok, dzięki za odpowiedź

    pozdrawiam

    kot_bury