  • 1. Data: 2004-07-12 11:30:35
    Temat: Urlop okolicznościowy - ŚLUB - ile i kiedy można ?
    Od: l...@v...pl

    Uroczystość ślubu 30 lipca - tj. w trakcie trwania urlopu wypoczykowego (26
    lipca - 31 sierpnia), w jakim terminie można skorzystać z urlopu
    okolicznościowego i w jakim wymiarze ?

    Czu można od 01 sierpnia ?
    Czy może przed 26 lipca ?

  • 2. Data: 2004-07-12 12:36:11
    Temat: Re: Urlop okolicznościowy - ŚLUB - ile i kiedy można ?
    Od: Kasia<a...@w...pl>

> [...]
    wypoczykowego (26
    > lipca - 31 sierpnia), w jakim terminie można skorzystać z urlopu

    Jezeli "okolicznosc" (slub)przypada w czasie trwania urlopu
    wypoczynkowego to nie ma podstaw do udzielanaia przez pracodawce
    urlopu okolicznosciowego - ten przysluguje w wymiarze max.4 dni w
    roku kalendarzowym.Pracodawca jest obowiazany udzielic takiego
    urlopu na zadanie pracownika (zgłoszone najpozniej w dniu
    rozpoczecia urlopu), w terminie przez niego wskazanym.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-07-12 18:17:51
    Od: l...@v...pl

> [...]
    > urlopu na zadanie pracownika (zgłoszone najpozniej w dniu
    > rozpoczecia urlopu), w terminie przez niego wskazanym.

    Zatem w tym przypadku fakt, iż w okresie urlopu wypoczynkowego zachodzi
    zdarzenie uzasadniające udzielenie urlopu okolicznościowego, wyłącza prawo do
    ządania udzielenia tego urlopu wypoczynkowego zarówno PRZED jak i PO terminie
    urlopu wypoczynkowego ..... czy dobrze zrozumiałem ?

    P.S.
    Jakaś podstawa prawna ?

  • 4. Data: 2004-07-12 21:10:25
    Od: "treneros" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości:
> [...]
    terminie
    > urlopu wypoczynkowego ..... czy dobrze zrozumiałem ?

    Witam

    To o czym mowisz nie nazwywa sie urlop okolicznosciowy, ale "zwolnienie od
    pracy". Jak wiec sama nazwa wskazuje, aby mozna bylo z takiego zwolnienia
    od pracy skorzystac "zdarzenie uzasadniające" musi przypasc w dzien pracy
    danego pracownika.

    Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 15 maja 1996 r.
    w sprawie sposobu usprawiedliwiania nieobecności w pracy oraz udzielania
    pracownikom zwolnień od pracy (Dz.U.1996.60.281).
    [...]
    § 15. Pracodawca jest obowiązany zwolnić od pracy pracownika na czas
    obejmujący:

    1) 2 dni - w razie ślubu pracownika lub urodzenia się jego dziecka albo
    zgonu i pogrzebu małżonka pracownika lub jego dziecka, ojca, matki,
    ojczyma lub macochy,
    2) 1 dzień - w razie ślubu dziecka pracownika albo zgonu i pogrzebu jego
    siostry, brata, teściowej, teścia, babki, dziadka, a także innej osoby
    pozostającej na utrzymaniu pracownika lub pod jego bezpośrednią opieką.
    [...]

    --
    Z powazaniem
    -=treneros=-

  • 5. Data: 2004-07-12 21:41:00
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "treneros"

> [...]
    > od pracy skorzystac "zdarzenie uzasadniające" musi przypasc w dzien pracy

    Chyba, że ma się dobry układ z pracodawcą i na te dwa dni ślubu zrezygnuje
    się z urlopu wypoczynkowego biorąc w to miejsce "urlop okolicznościowy".

    --
    Pzdr.
    Marek - UMK Toruń