  • 1. Data: 2004-07-12 01:00:26
    Temat: Koncesja na alko...
    Od: "DarksidEye" <d...@o...pl>

    Witam!

    Mam pytanie odnośnie koncesji na sprzedaż alkoholi.
    Załóżmy, ze posiadam koncesję na piwo i na napoje do 18%
    Czy w takiej sytuacji mam prawo do serwowania np.
    kawy, w skład której wchodzi koniak?
    Co prawda koniak ma powyżej 18% jako taki,
    jednak podawany przeze mnie napój będzie de facto mieścił się
    "w zakresie" koncesji.
    Da się tak?

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.

    MiszA

    --
    --===___________===----
    -=DARKSIDEYE=-

  • 2. Data: 2004-07-12 07:00:43
    Temat: Re: Koncesja na alko...
    Od: "joanna g." <f...@g...pl>

    Witam

    Zgodnie z art. 18 ust.14 ustawy z dnia 26 pazdziernika 1982 r o wychowaniu w
    trzezwosci i przeciwdzialaniu alkoholizmowi, " Przedsiebiorcy podajacy lub
    sprzedajacy rozne mieszaniny napojow alkoholowych na podstawie posiadanych
    receptur, z wykorzystaniem napojow zawierajacych powyżej 18% alkoholu, sa
    obowiazani do posiadania zezwolen, o ktorych mowa w ust. 3 pkt 3.", czyli do
    posiadania zezwolenia na sprzedaz alkoholu o zawartosci powyzej 18%.

    Dlaczego? Aby taki przedsiebiorca mogl dokonywac zakupu alkoholu, na
    podstawie tego zezwolenia u hurtownikow.

    ps.
    Ten przepis jest troche bez sensu, ale nie jest jedynym posrod innych
    przepisow naszego kochanego prawa ;-)

    Pozdrawiam

    Joanna Grynfelder

  • 3. Data: 2004-07-12 15:58:59
    Od: "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "joanna g." <f...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > ps.
    > Ten przepis jest troche bez sensu, ale nie jest jedynym posrod innych

    Nie o to chodziło ustawodawcy. Powszechną praktyką było, że lokal nie starał
    się o zezwolenie typu "C" (pow. 18%) i oficjalnie serwował drinki. W
    praktyce można było spokojnie nierozcieńczony alkohol tam kupić, byle nikt
    obcy knajpie nie siedział. Praktyka stała się tak powszechna, że nikt
    zezwoleń "C" nie wykupywał dla knajp. Po za tym przed nowelą była taka
    sytuacja, że unormowanie było niejednorodnie interpretowane w skali kraju. W
    części województw praktyka orzecznictwa była taka, że uznawano, że sprzedaż
    drinku, to sprzedaż napoju o zawartości pow. 18% z sokiem i wymagano
    zezwoleń typu "C". Na pozostałym obszarze przyjęło się, że wystarczyło mieć
    zezwolenie typu "B". A różnica, to około 1.500 zł rocznie. No i Ci z rejonów
    dyskryminowanych zaczęli się poniekąd słusznie denerwować. Sejm postanowił
    sprawę ostatecznie ustalić ustawie, by nie było możliwości innej
    interpretacji. Przy okazji "uwalono" sprzedaż herbaty z prądem i kawy z
    koniakiem. Ale to efekt uboczny.

  • 4. Data: 2004-07-13 07:46:47
    Od: "joanna g." <f...@g...pl>

    Trudno sie z Toba nie zgodzic