  • 1. Data: 2004-07-12 09:01:09
    Temat: Darowizna z zabezpieczeniem ???
    Od: "Andrzej & Ewelina Merlin" <m...@o...pl>

    Cześć

    U mnie w rodzinie powstał pewien problem odnośnie przekazania w formie
    darowizny mieszkania przez ciotkę swojemu synowi. Otóż, ciotka chce podarować
    swemu synowi, a mojemu bratu ciotecznemu, niewielkie mieszkanie (37m2). Jako,
    że nie ma on mieszkania, więc przy okazji darowizna ta podlegałaby uldze
    mieszkaniowej. Jest tylko jeden problem. Otóż, syn ciotki do maja tego roku
    miał sklep spożywczy. Interesy nie szły za bardzo, więc sklep musiał zamknąć.
    Niestety z tego interesu zostały mu zobowiązania finansowe. Mówiąc dokładniej
    to niespłacony kredyt bankowy (niewielki) oraz zobowiązania finansowe względem
    2 czy 3 hurtowni w których sie zatowarowywał. Na chwilę obecną, jako że nie
    pracuje, nie jest w stanie spłacić tych zobowiązań.
    Dlatego też ciotka, zanim zrobi darowiznę, chce mieć pewność, że ewentualne
    długi jej syna nie będą egzekwowane później z tego mieszkania. I tu się rodzi
    pytanie, czy darczyńca może się jakoś zabezpieczyć przed tym?

    Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i sugestie.
    Ewelina

  • 2. Data: 2004-07-12 11:48:17
    Temat: Re: Darowizna z zabezpieczeniem ???
    Od: "..::SebOLO::.." <m...@p...onet.xl>

> [...]
    rodzi
    > pytanie, czy darczyńca może się jakoś zabezpieczyć przed tym?

    Nie może... Jeśli syn otrzyma mieszkanie w darowiźnie, będzie to jego
    własność i jako taka może stać się w przyszłości przedmiotem egzekucji
    komorniczej...

    --
    ..::SebOLO::..

    "Wiedzieć, że się wie, co się wie
    i wiedzieć, czego się nie wie
    - oto prawdziwa wiedza."

  • 3. Data: 2004-07-12 12:20:45
    Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl>

    > Nie może... Jeśli syn otrzyma mieszkanie w darowiźnie, będzie to jego >
    własność i jako taka może stać się w przyszłości przedmiotem egzekucji
    > komorniczej...

    A jak to jest z odwolaniem darowizny ? Wiec nie bedzie mozliwosci ???

    scorpio

  • 4. Data: 2004-07-12 16:46:13
    Od: "Andrzej & Ewelina Merlin" <m...@o...pl>

    > Nie może... Jeśli syn otrzyma mieszkanie w darowiźnie, będzie to jego
    > własność i jako taka może stać się w przyszłości przedmiotem egzekucji
    > komorniczej...

    Cześć, tak właśnie jej tłumaczyłam. A czy są jakieś możliwości utrudnienia
    tego, bo ona musi koniecznie pozbyć się tego mieszkania (nie pytajcie się
    dlaczego, bo nie wiem)? Słyszałam coś o służebności mieszkaniowej albo o
    darowiźnie mieszkania w zamian za opiekę? Czy w tych przypadkach własność
    przechodzi z ciotki na syna?

    E.

  • 5. Data: 2004-07-12 16:48:28
    Od: "Andrzej & Ewelina Merlin" <m...@o...pl>

    > A jak to jest z odwolaniem darowizny ? Wiec nie bedzie mozliwosci ???
    >
    > scorpio

    Jak jesst z tym odwołaniem? Możńa w akcie darowizny zastrzec, że w przypadku
    gdyby syn chciał sprzedać mieszkanie lub gdyby stało się ono przedmiotem
    roszczeń osób trzecich lub komornika, to darowizna jest odwołana???

    E.

  • 6. Data: 2004-07-12 17:01:02
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    Użytkownik "scorpio" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > własność i jako taka może stać się w przyszłości przedmiotem egzekucji
    >
    > A jak to jest z odwolaniem darowizny ? Wiec nie bedzie mozliwosci ???
    >
    > scorpio

    odwołac darowiznę można tylko w przyoadku rażącej niewdzięczności
    obdarowanego i już.

    pozdr.
    b.

  • 7. Data: 2004-07-12 17:05:01
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia 12 Jul 2004 18:46:13 +0200, Andrzej & Ewelina Merlin naskrobał(a):

> [...]
    > darowiźnie mieszkania w zamian za opiekę? Czy w tych przypadkach własność

    Oczywiście że własność się zmienia. Można wpisać służebność mieszkania co
    spowoduje że komornik będzie sprzedawać obciążoną nieruchomość. I po
    egzekucji babcia będzie miała nowego właściciela mieszkania :D.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 8. Data: 2004-07-13 05:27:29
    Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl>

    > odwołac darowiznę można tylko w przyoadku rażącej niewdzięczności
    > obdarowanego i już.

    No własnie. A jak odzyskac mieszkanie w przypadku razacej niewdziecznosci,
    kiedy zostalo ono przedmiotem egzekucji komorniczej.

    Pzdr
    scorpio

  • 9. Data: 2004-07-13 11:33:47
    Od: "..::SebOLO::.." <m...@p...onet.xl>

> [...]
    > gdyby syn chciał sprzedać mieszkanie lub gdyby stało się ono przedmiotem
    > roszczeń osób trzecich lub komornika, to darowizna jest odwołana???

    No przecież napisałem wyraźnie... nie można...