  • 11. Data: 2007-02-01 17:42:50
    Temat: Re: strefa nadgraniczna a noszenie dowodu osobistego
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Jasko Bartnik wrote:
    > gdy kontrolujemy kierowce
    > samochodu - wtedy dokumenty ma miec przy sobie.

    Podchwytliwe pytanie: jakie dokumenty?

    -------------------+
    -------------------+

  • 12. Data: 2007-02-01 17:46:28
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Marek Witbrot wrote:

    > Przeczytaj dokładnie art. 13 i idź tym tropem.

    Art. 13 ma swój niewątpliwy urok, ale nie dotyczy sytuacji, kiedy ktoś w
    strefie nadgranicznej np. pójdzie po bułki.

    No chyba, że ktoś zechce podciągnąć taką sytuację pod sport
    "chodziarstwo do sklepu" ;)

    -------------------+
    -------------------+

  • 13. Data: 2007-02-01 18:06:32
    Od: akala <a...@a...com>

    Dnia Thu, 01 Feb 2007 01:35:23 +0100, Marek Witbrot napisał(a):

    > Dokument tożsamości warto mieć wszędzie- w przypadku jego braku Policja
    > może delikwenta odwieźć na komisariat celem ustalenia personaliów.

    może i warto ale pytanie wcale tego nie dotyczyło, istota pytania to:
    czy strażnik miejski ma prawo /a jeżeli tak to podstawa prawna/ żądać
    okazania dowodu osobistego i zatrzymywać obywatela tylko dlatego ,że
    obywatel w strefie nadgranicznej nie nosi ze sobą dowodu osobistego i co z
    tego wynika czy istnieje podstawa prawna nakazująca obywatelowi noszenie
    dowodu osobistego w strefie nadgranicznej .
    Art. 13 ustawy takiego nakazu nie zawiera
    akala

  • 14. Data: 2007-02-01 23:01:01
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 01-02-2007 o 14:22:29 Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > Tak na marginesie: czy czasem nie istnieje obowiązek noszenia przy sobie
    > książeczki wojskowej? (dla tych, co podpadają pod "zaszczany obowiązek"
    > oczywiście) Coś mi się tak kołacze...

    Kiedys i mi sie obilo ... profilaktycznie nosze ze soba.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 15. Data: 2007-02-01 23:23:11
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 02-02-2007 o 00:01:01 Jasko Bartnik <a...@s...nadole>
    napisał(a):

    > Kiedys i mi sie obilo ... profilaktycznie nosze ze soba.

    To teraz ja swoj margines dorzuce:
    Co jest wazniejsze - religia czy wojsko? Wolnosc wyznaniowa/religijna czy
    obowiazek wojskowy? Jaki jest obowiazek wojskowy to wiadomo. A tak
    przykladowo z Biblii:

    Pwt 24,5: "Jeśli mąż dopiero co poślubi żonę, to nie pójdzie do wojska i
    żaden publiczny obowiązek na niego nie przypadnie, lecz pozostanie przez
    jeden rok w domu, aby ucieszyć żonę, którą poślubił."

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 16. Data: 2007-02-02 00:26:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jasko Bartnik wrote:

> [...]
    > żaden publiczny obowiązek na niego nie przypadnie, lecz pozostanie przez
    > jeden rok w domu, aby ucieszyć żonę, którą poślubił."

    Wiesz... W tym samym źródle stoi jak byk napisane "nie zabijaj" albo
    "miłujcie swoich nieprzyjaciół" - a jednak różne dziwne organizacje
    rzekomo opierające się na tym źródle nie widzą nic zdrożnego w zabijaniu
    się w imię patriotyzmu, wiary itepe...

    Ale może jednak nie ciągnijmy wątku dalej w tym kierunku, bo jeszcze
    jakąś krucjatę albo inny jihad rozpętamy ;->

  • 17. Data: 2007-02-02 20:10:38
    Od: "Le5zek" <l...@w...pI>

    Użytkownik "akala" <a...@a...com> napisał w wiadomości
> [...]

    > dowodu osobistego w strefie nadgranicznej .
    > Art. 13 ustawy takiego nakazu nie zawiera

    Zawiera tylko delegację dla ministra, ale nie zauważyłem by którekolwiek z
    44 aktów wykonawczych do tej ustawy (większosc z nich uchylone) zawierało
    taki przepis.

    Wg mnie działanie strażników było bezprawne.

    --
    Le5zek Grelak
    'I thought I was someone else, someone good.'