  • 1. Data: 2003-10-05 14:42:25
    Temat: stluczka pod geantem, troche zakrecone
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    hej wysylam ten post na dwie grupy bo jestem ciekaw co mysla o dalszym ciagu
    tego zarowno prawnicy jak i kierowcym zreszta moze ktos mial podobny
    przypadek

    moj ojciec wyjezdzap w piatek z miejsca poparkingowego na parkingu geanta,
    dodatkowo stal jeszcze za buda od koszykow takze ze swojej prawej strony nic
    nie widzial, w zwiazku z tym wyjezdzal bardzo powolutku, ledwo sie toczac, w
    pewnym momencie slyszy pisk hamulcow i w jego lewy tyl uderzyl duzy fiat, z
    fiacika wysypal sie sklerotyczny trzesacy sie staruch z zona, rozpetala sie
    dyskusja czyja wina, z okolicy podeszlo jeszcze trzech obszczymurkow
    twierdzac ze w razie czego beda swiadczyc ze to wina ojca a nie pacjenta
    ktory sie zagapil
    w trakcie rozmowy wyniknela jeszcze jedna ciekawa kwestia, okazalo sie ze
    staruch widzial jak ojciec cofa, na pytanie o to czemu w takim razie sie nie
    zatrzymal odpowiedzial ze dlaczego on mial sie zatrzymac, i ze to ojciec
    powinien sie zatrzymac bo to on wyjezdzal

    ojciec stwierdzil ze nie bedzie wzywal policji, bo przy takiej ilosci
    "swiadkow" moga mu nie uwierzyc i dodatkowo wlepic mandat, jednak w
    oswiadczeniu napisal ciekawy zwrot :) "na samochod wyjezdzajacy z zatoczki
    parkingowej najechal samochod jadacy wzdluz miejsc parkongowych" zgred to
    podpisal, jednak wczoraj dzwonil do ojca zeby mu zminil oswiadczenie bo on
    nie dostanie ubezpieczenia z tego powodu

    ubezpieczenia i tak pewnie by nie dostal, bo fiat ktorym go uderzyl trzymal
    sie na szpachli, zbil mu sie tylko kierunkowskaz i troche wygiol pedzlem
    malowany blotnik, wiec naprawa zmiesci sie w 100 pln, ale ojciec i tak nie
    ma zamiaru zmieniac tego osiwadczenia ktore zreszta jest zgodne z prawda

    jak myslicie co dalej z tego moze wyniknac, jak sprawy moga sie potoczyc??

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-10-05 15:39:57
    Temat: Re: stluczka pod geantem, troche zakrecone
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    W wiadomości <l5Wfb.59666$qU6.917297@news.chello.at>
    dnia Sun, 05 Oct 2003 14:42:25 GMT, SzerszeN wstukał(a)

    > moj ojciec wyjezdzap w piatek z miejsca poparkingowego na parkingu geanta,
    > dodatkowo stal jeszcze za buda od koszykow takze ze swojej prawej strony nic
    > nie widzial,

    to powinien sobie zapewnić pomoc osoby trzeciej

    > ojciec stwierdzil ze nie bedzie wzywal policji

    a drugi uczestnik nie miał nic do powiedzenia

    > "na samochod wyjezdzajacy z zatoczki parkingowej najechal samochod jadacy wzdluz
    miejsc parkongowych"

    to "zgred" będzie miał nauczkę na przyszłość, żeby albo się zatrzymać,
    albo dostać mandat za głupotę i brak kultury i naprawiać z OC
    włączającego sie do ruchu

    TN
    --
    IIII NNN NNN TTTTTTTTTT 11111 555555 See X-Email
    IIII NNN NN NNN TTT 11 111 55555 if you want to

  • 3. Data: 2003-10-05 16:19:32
    Od: "maup@" <l...@t...pl>

    Użytkownik "SzerszeN" <s...@t...pl> napisał w wiadomości
    > hej wysylam ten post na dwie grupy bo jestem ciekaw co mysla o dalszym
    ciagu
    > tego zarowno prawnicy jak i kierowcym zreszta moze ktos mial podobny
    > przypadek

    jak się spowoduje wypadek to trzeba ponosić tego konsekwencje a nie potem
    odwracać kota ogonem :-(

    najlepsze rozwiązanie byloby abyście odpalili te 200 temu człowiekowi i by
    było po sprawie. (w końcu zaoszczędziliście na mandacie).

    --
    Pozdrawiam,
    maup@

  • 4. Data: 2003-10-05 16:20:44
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

> [...]
    nic
    > nie widzial, w zwiazku z tym wyjezdzal bardzo powolutku,

    Podstawowe pytanie: byłeś świadkiem kolizji czy tylko powielasz to co Ci
    ojciec powiedział??

    > fiacika wysypal sie sklerotyczny trzesacy sie staruch z zona,
    > okazalo sie ze staruch widzial
    >zgred to podpisal,

    Też będziesz kiedyś "sklerotycznym staruchem" a takie zwroty wskazują że
    Twój ojciec popełnił błędy wychowawcze.Jeśli jeździ tak samo to.....

    > jak myslicie co dalej z tego moze wyniknac, jak sprawy moga sie potoczyc??

    "Zgred" zgłosi się na policji i sprawa znajdzie finał w sądzie grodzkim (to
    jeden ze scenariuszy).
    Ojciec włączając się do ruchu (i cofając) nie ustąpił pierwszeństwa będącemu
    w ruchu.Ewidentna wina.

    Pozdr
    Leszek

  • 5. Data: 2003-10-05 16:58:13
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

> [...]
    > jeden ze scenariuszy).
    > Ojciec włączając się do ruchu (i cofając) nie ustąpił pierwszeństwa

    na parkingach sklepowych nalezy zachowac szczegolna ostroznosc, i jak widze
    narazie we wszystkich odpowiedziach odpisujacy raczyli pominac jedna
    najwazniejsze zdanie, a mianowicie to ze gosc widzial wycofujacy sie
    samochod, a mimo to nie zatrzymal sie i w niego uwierzyl, o ile wiem jest to
    swiadomoe spowodowanie kolizji, swiadome spowodowanie strat materialnych
    oraz zagrozenie zdrwia i zycia uczestnikow ruchu

  • 6. Data: 2003-10-05 16:59:14
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "maup@" <l...@t...pl> napisał w wiadomości
    > jak się spowoduje wypadek to trzeba ponosić tego konsekwencje a nie potem
    > odwracać kota ogonem :-(

    wypadek spowodowal ten ktory uderzyl, jak widze nie czytasz wszystkiego co
    sie pisze, gosc widzial wyjezdzajacy samochod i sie nie zatrzymal, uderzyl w
    niego specjalnie

  • 7. Data: 2003-10-05 17:03:33
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > na parkingach sklepowych nalezy zachowac szczegolna ostroznosc,

    Zgadza się-paragraf 22;))

    >i jak widze narazie we wszystkich odpowiedziach odpisujacy raczyli pominac
    jedna
    > najwazniejsze zdanie, a mianowicie to ze gosc widzial wycofujacy sie
    > samochod,

    Jeśłi patrzył do przodu to jasne że widział . Przed sądem to potwierdzi.
    Powie że na 1 metr przed sobą zobaczył jak mu jakiś dziad "bezczelnie
    wcofuje w niego" ;))

    a mimo to nie zatrzymal sie i w niego uwierzyl, o ile wiem jest to
    > swiadomoe spowodowanie kolizji, swiadome spowodowanie strat materialnych
    > oraz zagrozenie zdrwia i zycia uczestnikow ruchu

    Śmiało mu to udowodnij.
    Byłeś świadkiem zdarzenia??

    Pozdr
    Leszek

  • 8. Data: 2003-10-05 17:10:01
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    > Śmiało mu to udowodnij.
    > Byłeś świadkiem zdarzenia??

    nie bylem, i nie ma to wiekszego znaczenia, wazne jest to ze gosc mial czas
    na reakcje, mial czas sie zatrzymac co sam przyznal, ale nie zrobil tego
    twierdzac ze NIE MUSIAL, nie nie zdazyl tylko NIE MUSIAL

  • 9. Data: 2003-10-05 17:15:01
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > wypadek spowodowal ten ktory uderzyl, jak widze nie czytasz wszystkiego co
    > sie pisze,

    Czytamy.W dodatku ze zrozumieniem. Kolizję spowodował Twój ojciec który
    włączając się do ruchu nie ustąpił pierwszeństwa pojazdowi będącemu w ruchu.

    >gosc widzial wyjezdzajacy samochod i sie nie zatrzymal, uderzyl w
    > niego specjalnie

    Nie trzeba było "specjalnie" wyjeżdżać pod niego;)
    Jak zamierzasz udowodnić celowe zderzenie??
    Byłeś świadkiem??
    Coś ostatnio obrodziło na obu grupach od żali sprawców zdarzeń którzy
    doszukują się winy po stronie poszkodowanego.A to za szybko jechał a to
    celowo nie hamował. Trzeba się po prostu nauczyć jeździć i nie oczekiwać od
    "reszty świata" uważania na to jak" ja jadę". Obowiązek "uważania" leży po
    stronie włączającego się do ruchu i od tego trzeba zacząć rozpatrując sprawę
    sprawstwa kolizji.A nie od tego że "jak tamten by uważał to do zderzenia by
    nie doszło".

    Pozdr
    Leszek

  • 10. Data: 2003-10-05 17:18:19
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

> [...]
    > na reakcje, mial czas sie zatrzymac co sam przyznal, ale nie zrobil tego
    > twierdzac ze NIE MUSIAL, nie nie zdazyl tylko NIE MUSIAL

    Po pierwsze: nie podniecaj się.
    Po drugie: skąd to wiesz? Od swego ojca który na pewno bezstronnie i
    obiektywnie przyznał się do błędu że cofał bez upewnienia się że nic nie
    jedzie?
    To co który mówi na miejscu jest bez znaczenia.Przed sądem powie co
    innego.Liczą się fakty i pogęta blacha.O "sklerotycznym staruchu" też Ci
    tatuś powiedział?

    Pozdr
    Leszek