  • 1. Data: 2003-10-05 13:29:26
    Temat: terminy odwołania - wypowiedzenie
    Od: "hugo" <p...@o...pl>

    Witam!

    Czy terminy 7 dniowe odwołania przy nie wydaniu swiadectwa pracy lub wypłaty
    wynagrodzenia, ekwiwalentu sa obligatoryjne czy można to zrobić później.
    Mój pracodawca nie jest w tej chwili decyzyjny (choć umożliwia mi pracę)
    uzależniając ewentualne cofnięcie wypowiedzenia od zebrania które odbędzie sie
    po około 15 dniach. Ja chciałbym tam pracować, jednak zakładając ta gorszą
    wersje czy mogę przez ten czas normalnie wykonywac prace używać swojej
    pieczątki, wystawiać faktury itp. czy nie jest to nieprawne (zaufanie do
    pracodawcy jest lekko ograniczone).

    hugo

  • 2. Data: 2003-10-05 17:22:11
    Temat: Re: terminy odwołania - wypowiedzenie
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

> [...]
    > wersje czy mogę przez ten czas normalnie wykonywac prace używać swojej
    > pieczątki, wystawiać faktury itp. czy nie jest to nieprawne (zaufanie do

    Strasznie metnie to napisales i nie do konca wiadomo o co Ci chodzi. Jezeli
    chodzi Ci o termin wniesienia pozwu o wydanie swiadectwa pracy to przepisy
    kp w zasadzie nie okreslaja terminu do jego wniesienia (termin okreslony
    jest tylko przy powodztwie o sprostowanie swiadectwa pracy). Co do pozwu o
    zaplate wynagrodzenia i ekwiwalentu mozna go wniesc do czasu przedawnienia
    roszczenia (3 lata) , po tym terminie w zasadzie tez ale narazasz sie na
    zarzut przedawnienia ktory podniesc moze pracodawca.
    Jezeli chodzi Ci o to czy mozesz pracowac po rozwiazaniu stosunku pracy to
    odpowiedz brzmi jak najbardziej tak. Pracodawca dopuscił Cie do swiadczenia
    pracy a ty ja wykonujesz za wynagrodzeniem. Miedzy wami de facto istnieje
    stosunek pracy i jesli pracodawca nie wycofa tamtego wypowiedzenia (za twoja
    zgoda oczywiscie) to mozesz zadac ustalenia stosunku pracy za okres po
    uplywie okresu wypowiedzenia.

    Nie widze potrzeby wycofywania pozwu na gwalt. Przeciez jesli pracodawca
    cofnie za twoja zgoda wypowiedzenie to i tak spor staje sie bezprzedmiotowy
    bo odpada obowiazek wydania swiadectwa pracy i zaplaty ekwiwalentu. W takim
    wypadku sad musialby i tak oddalic Twoj pozew w tym zakresie. Stad wniosek,
    ze pracodawca nic nie traci jesli cofniesz pozew dopiero po cofnieciu
    wypowiedzenia.

    Dan.