  • 11. Data: 2003-10-05 17:20:30
    Temat: Re: stluczka pod geantem, troche zakrecone
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    news:blpjih$g5b$1@topaz.icpnet.pl...
    > Coś ostatnio obrodziło na obu grupach od żali sprawców zdarzeń którzy
    > doszukują się winy po stronie poszkodowanego.A to za szybko jechał a to
    > celowo nie hamował. Trzeba się po prostu nauczyć jeździć i nie oczekiwać
    od
    > "reszty świata" uważania na to jak" ja jadę". Obowiązek "uważania" leży po
    > stronie włączającego się do ruchu i od tego trzeba zacząć rozpatrując
    sprawę
    > sprawstwa kolizji.A nie od tego że "jak tamten by uważał to do zderzenia
    by
    > nie doszło".

    jak sam przyznales na parkinkgu obowiazuje szczegolna ostroznosc nie tylko
    tych ktorzy wyjezdzaja z miejsc parkingowych, jak rowniez tych ktorzy jada
    wzdluz tych miejsc poszukujac miejsca do parkowania, obowiazuje taka
    szczegolna ostroznosc wlasnie dlatego ze non stop ktos wycofuje z miejsca
    lub w nie wjezdza, jesli ktos twierdzi ze widzial wyjzezdzajacy samochod i
    mimo wszystko nie zatrzymal sie, nie dal znaku dzwiekowego, tylko swiadomie
    w niego udezyl argumentujac ze nie musial sie zatrzymac, to jak dla mnie
    wina nie jest jednoznaczna

  • 12. Data: 2003-10-05 17:25:25
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    > Po pierwsze: nie podniecaj się.

    nie podniecam tylko pisze to co bylo, zwracam uwage na slowa ktore tamten
    wypowiedzial a ktore pomijasz, a jak dla mnie sa bardzo istotne

    > Po drugie: skąd to wiesz? Od swego ojca który na pewno bezstronnie i
    > obiektywnie przyznał się do błędu że cofał bez upewnienia się że nic nie
    > jedzie?

    tak, poniewaz jest zawodowym kierowca i jesli on spowoduje kolizje, co przez
    30 pare lat zdazylo mu sie raz czy dwa to nie miga sie od odpowiedzialnosci

    > To co który mówi na miejscu jest bez znaczenia.Przed sądem powie co
    > innego.Liczą się fakty i pogęta blacha.

    fakty sa takie ze podpisal oswiadczenia w ktorym stoi jak byk to co juz
    napisalem, a pogieta blacha to potwierdza, bo to ojca samochod zostal
    uderzony, a nie na odwrot

  • 13. Data: 2003-10-05 17:34:28
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "SzerszeN" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

    > jak sam przyznales na parkinkgu obowiazuje szczegolna ostroznosc

    Gdzie przyznałem?????????
    Paragraf 22 to tytuł świetnej książki-polecam.

    Pozdr
    Leszek

  • 14. Data: 2003-10-05 17:41:22
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > nie podniecam tylko pisze to co bylo, zwracam uwage na slowa ktore tamten
    > wypowiedzial a ktore pomijasz, a jak dla mnie sa bardzo istotne

    Po pierwsze: piszesz co ci tata powiedział a nie co było.Chciałbyś usłyszeć
    relację pana z Fiata 125??Ździwiłbyś się;))

    > tak, poniewaz jest zawodowym kierowca i jesli on spowoduje kolizje, co
    przez
    > 30 pare lat zdazylo mu sie raz czy dwa to nie miga sie od
    odpowiedzialnosci

    Tu się właśnie miga.Wykonując manewr cofania nie możesz liczyć że inni się
    zatrzymają bo to jest już wymuszenie pierwszeństwa.Tego pewnie Twój tata
    pewnie nie wie(może już za długo jeździ?).

    > fakty sa takie ze podpisal oswiadczenia w ktorym stoi jak byk to co juz
    > napisalem, a pogieta blacha to potwierdza, bo to ojca samochod zostal
    > uderzony, a nie na odwrot

    Jak wjadę na czerwonym świetle tak że ty jadąc na zielonym uderzysz w mój
    samochód to oczywiscie będzie Twoja wina;)))))Postaraj się być bezstronnym.
    "na samochod wyjezdzajacy z zatoczki
    parkingowej najechal samochod jadacy wzdluz miejsc parkongowych" -oznacza że
    Twój ojciec włączając się do ruchu nie ustąpił pierwszeństwa i kropka.
    Wzdłuż czego jechał tamten nie ma znaczenia.Był w ruchu i miał
    pierwszeństwo.

    Pozdr
    Leszek

  • 15. Data: 2003-10-05 17:54:24
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "SzerszeN" <s...@t...pl> wrote in message

    > fakty sa takie ze podpisal oswiadczenia w ktorym stoi jak byk to co juz
    > napisalem, a pogieta blacha to potwierdza, bo to ojca samochod zostal
    > uderzony, a nie na odwrot

    Jak się komuś wpakuję pod samochód z podporządkowanej, to też mój samochód
    będzie uderzony.
    Choćbyś nie wiadomo jak się starał i niewiadomo jak bardzo dziadek chciał
    się wrąbać w samochód twojego ojca to
    wina ewidentnie jest po waszej stronie. Przy wyjeżdzaniu z parkingu twój
    ojciec nie zachował należytej ostrożności.
    Koniec kropka.
    Facet mógł jechać nawet stówą i tak wina leżałaby po waszej stronie, on
    dostałby mandat za przekroczenie prędkości.
    To że on jechał 5 na godzine nie ma znaczenia. Mógł widzieć, mógł nie
    widzieć nie. Jego sprawa. Nie wpakował się na stojący tylko na jadący
    samochód.
    A twój ojciec nie zadbał o to, żeby zapewnić sobie bezpieczny wyjazd z
    parkingu.

  • 16. Data: 2003-10-05 17:56:42
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "poilkj" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > samochód.
    > A twój ojciec nie zadbał o to, żeby zapewnić sobie bezpieczny wyjazd z

    Ale to był MÓJ ojciec.On nie mógł być winny;))))
    I to jest fakt oraz koronny argument.

    Pozdr
    Leszek

  • 17. Data: 2003-10-05 17:57:44
    Od: "maup@" <l...@t...pl>

    Użytkownik "SzerszeN" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

    > nie podniecam tylko pisze to co bylo, zwracam uwage na slowa ktore tamten
    > wypowiedzial a ktore pomijasz, a jak dla mnie sa bardzo istotne

    oczywiście, że widział ale moim zdaniem na pewno założył, że kierujący widzi
    co się dzieje na drodze. a to na włączającym się do ruchu chyba spoczywa
    zwracanie szczególnej uwagi. chyba, że się przepisy jakoś zmieniły ;-)

    > tak, poniewaz jest zawodowym kierowca i jesli on spowoduje kolizje, co
    przez
    > 30 pare lat zdazylo mu sie raz czy dwa to nie miga sie od
    odpowiedzialnosci

    trudno niestety się przyznać do błędów zwłaszcza jak ma się taką piękną
    przeszłość.... ale o tym to na psychologii ;-)

    [...]
    > fakty sa takie ze podpisal oswiadczenia w ktorym stoi jak byk to co juz
    > napisalem, a pogieta blacha to potwierdza, bo to ojca samochod zostal
    > uderzony, a nie na odwrot

    faktycznie musi Twój tata mieć doświadczenie skoro tak ładnie potrafi
    zmanipulować starszym Panem (bez urazy ale sam w ten sposób to opisałeś:

    >jednak w oswiadczeniu napisal ciekawy zwrot :) "na samochod wyjezdzajacy z
    zatoczki
    >parkingowej najechal samochod jadacy wzdluz miejsc parkongowych"

    bez komentarza...

    --
    Pozdrawiam,
    maup@

  • 18. Data: 2003-10-05 17:59:59
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    > Po pierwsze: piszesz co ci tata powiedział a nie co było.Chciałbyś
    usłyszeć
    > relację pana z Fiata 125??Ździwiłbyś się;))

    nie zdziwil bym sie, bo to jest relacja dwoch osob nie majacych sklonnosci
    do konfabulacji, szczegolnie przy takiej niewielkiej szkodzie

    > Tu się właśnie miga.Wykonując manewr cofania nie możesz liczyć że inni się
    > zatrzymają bo to jest już wymuszenie pierwszeństwa.Tego pewnie Twój tata
    > pewnie nie wie(może już za długo jeździ?).

    no comments

    > Jak wjadę na czerwonym świetle tak że ty jadąc na zielonym uderzysz w mój
    > samochód to oczywiscie będzie Twoja wina;)))))Postaraj się być
    bezstronnym.

    jestem dlatego pisze o tym co powiedzial gosciu ze widzial i swiadomie sie
    nie zatrzymal

> [...]
    > Twój ojciec włączając się do ruchu nie ustąpił pierwszeństwa i kropka.
    > Wzdłuż czego jechał tamten nie ma znaczenia.Był w ruchu i miał

    obaj byli na parkingu gdzie powinni zachowac szczegolna ostroznosc, taamten
    widzial wyjezdzajacy samochod i ani nie ostrzegl ze sie znajduje tam gdzie
    sie znajduje, ani sie nie zatrzymal, uderzyl swiadomie do czego sie przyznal

    swoja droga jestem ciekaw czy tez byl bys taki kozak jakby ktos wjechal w
    twoj samochod zgodnie z przepisami, a mimo wszystko wiedzial bys, ze to nie
    twoja wina, bo pewnie nie slyszales o stluczkach na zamowienie i wymuszaniu
    kasy z oc :) nie twierdze ze to mialo miejsce teraz, twierdze jedynie ze nie
    wszystko co na pozor zgadza sie z przepisami jest naprawde z nimi zgodne

  • 19. Data: 2003-10-05 18:00:26
    Od: "Fala" <f...@w...pl>

    [ciach]
    > jak myslicie co dalej z tego moze wyniknac, jak sprawy moga sie potoczyc??

    Wina leży tylko i wyłącznie po stronie Twojego ojca. Bo to on włączał się do
    ruchu i był zobowiazany ustąpić pierwszeństwa. Na parkingu obowiazują takie
    same zasady ruchu drogowego, jak na każdej ulicy. Piszesz coś o tym, że
    "zgred" powinien był zachować szczególną ostrożność...a czy Twój ojciec ją
    zachował ? Czy upewnił się, że może wykonać bezpiecznie manewr ? Chyba nie,
    bo inaczej by nie było problemu...

    Dla Policji, czy też dla sądu, nie będzie miało znaczenia to, że według
    Twojej relacji starszy pan stwierdził, że nie musiał się zatrzymać na widok
    wyjeżdżającego auta Twojego ojca. Dla nich liczą się paragrafy, a te
    jednoznacznie wskazują na winnego w osobie Twojego ojca.

    Fala

  • 20. Data: 2003-10-05 18:02:19
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    > Ale to był MÓJ ojciec.On nie mógł być winny;))))
    > I to jest fakt oraz koronny argument.

    bredzisz gosciu

    caly czas chodzi mi o fakt ze tamten widzial i ani nie zatrabil ani sie nie
    zatrzymal, chodzi mi o to ze udezyl swiadomie do czego sie przyznal i tyle