  • 11. Data: 2007-12-16 21:19:02
    Temat: Re: sprzedac dowod rejestracyjny
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Samotnik napisał(a):

    > Jakich problemów? Kupujący nie ma uprawnień do legitymowania kogokolwiek.

    Co nie oznacza, że nie może zażądać okazania dokumentu tożsamości
    kontrahenta w celu poznania jego danych.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 12. Data: 2007-12-16 22:00:16
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 16.12.2007 Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> napisał/a:

    > Co nie oznacza, że nie może zażądać okazania dokumentu tożsamości
    > kontrahenta w celu poznania jego danych.

    Czy ludzie mogą mieszkać na Księżycu? Mogą. (tylko to trudne w praktyce.)

    Fakt niemożności wylegitymowania nie może ograniczać jego prawa do
    rozporządzania mieniem, w tym do jego sprzedaży. Nigdzie nie jest powiedziane,
    że jest zobowiązany do weryfikacji tożsamości nabywcy. Niczym to się nie różni
    od, dajmy na to, telewizora, który mógłby sprzedać bez jakiegokolwiek
    pytania co do tożsamości nabywcy. Z samochodem jest w zasadzie identycznie.
    Umowa na piśmie jest konieczna jedynie dlatego, żeby nie latać i nie
    potwierdzać faktu sprzedaży w urzędzie. Bo co do zasady, to w zupełności
    powinno wystarczyć zeznanie urzędnikowi "tak, temu panu, co tu stoi,
    sprzedałem to auto" - nadal bez znajomości tożsamości tego pana.
    --
    Samotnik
    Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/

  • 13. Data: 2007-12-16 22:00:41
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 16.12.2007 Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> napisał/a:

    > No nie wolno Ci sprzedawać części z tego samochodu. Przecież ten samochód
    > jest nabywcy!
    >
    > Zatem zadbaj o to, aby dał Ci na piśmie, żę samochód fizycznie odebrał i
    > zadbał.

    ...zabrał, rzecz jasna :)

  • 14. Data: 2007-12-16 22:01:15
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

> [...]

    że jest zobowiązany do weryfikacji tożsamości nabywcy. Niczym to się nie różni
    od, dajmy na to, sprzedaży telewizora, który mógłby sprzedać bez jakiegokolwiek

  • 15. Data: 2007-12-16 23:25:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Samotnik wrote:

    > Jakich problemów? Kupujący nie ma uprawnień do legitymowania kogokolwiek.

    Sprzedawać też nie ma obowiązku.
    Nie chce pokazać dowodu, nie ma samochodu.

  • 16. Data: 2007-12-17 05:23:52
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 16.12.2007 witek <w...@g...pl.invalid> napisał/a:

    > Sprzedawać też nie ma obowiązku.
    > Nie chce pokazać dowodu, nie ma samochodu.

    No nie ma obowiązku, ale co z tego? Nic mu też nie zabrania sprzedać.
    Nie ma żadnego przepisu nakazującego sprawdzać tożsamość. Nie ma żadnego
    przepisu wymuszającego to lub penalizującego niesprawdzenie lub
    podpisanie się na kartce, na której są nieprawdziwe dane nabywcy.
    Podpisując umowę kupna sprzedaży na piśmie nie poświadczasz danych
    nabywcy, tylko wyrażasz oświadczenie woli! Jeśli ktoś udowodni, że taki
    dokument sfałszowałeś, to inny temat, ale w praktyce to trudne zadanie.

  • 17. Data: 2007-12-17 07:58:25
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > Nie ma żadnego przepisu nakazującego sprawdzać tożsamość. Nie ma żadnego
    > przepisu wymuszającego to lub penalizującego niesprawdzenie lub
    > podpisanie się na kartce, na której są nieprawdziwe dane nabywcy.

    Nie stawiaj sie ... wiesz ze u nas to oskarzony musi udowadniac, ze nie
    jest wielbłądem :)

    Oskarzą go o fikcyjną sprzedaz samochodu - fałszerstwo ... nawet jesli
    nie dostanie wyroku, to i tak czas stracony na prokurature, sądy,
    ewentualny areszt z nawiązką mu wynagrodzi te pare złotych za DR :)

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 18. Data: 2007-12-17 08:21:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Samotnik pisze:

> [...]
    >
    > Fakt niemożności wylegitymowania nie może ograniczać jego prawa do
    > rozporządzania mieniem, w tym do jego sprzedaży. Nigdzie nie jest powiedziane,

    Odnosiłem się do nic nie wnoszącego stwierdzenia, że "Kupujący nie ma

  • 19. Data: 2007-12-18 10:24:01
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    " grzecho" <p...@g...pl> wrote
    > witam, rozbilem auto, dalem ogloszenie, zadzwonil do mnie klient ktory
    > chcial
    > kupic sam dowod rejestracyjny, korci mnie zeby go sprzedac bo wiecej sie
    > zwroci

    Do czego służy dowód rejestracyjny...? Do czego może służyć dowód, bez
    samochodu...? Czy może służyć do czegoś legalnego, raczej nie.
    Jeśli udowodnią Ci kiedyś, że sprzedałeś dowód a nie auto z dowodem, to w
    zależności od tego do czego ten dowód zostanie użyty możesz zostać oskrażony
    o pomocnictwo w danym przestępstwie (jest takie pojęcie w kk, np.
    dostarczenie środków do przestępstwa).