    From: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: sprzedac dowod rejestracyjny
    Date: Sun, 16 Dec 2007 22:00:16 +0000 (UTC)

    Dnia 16.12.2007 Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> napisał/a:

    > Co nie oznacza, że nie może zażądać okazania dokumentu tożsamości
    > kontrahenta w celu poznania jego danych.

    Czy ludzie mogą mieszkać na Księżycu? Mogą. (tylko to trudne w praktyce.)

    Fakt niemożności wylegitymowania nie może ograniczać jego prawa do
    rozporządzania mieniem, w tym do jego sprzedaży. Nigdzie nie jest powiedziane,
    że jest zobowiązany do weryfikacji tożsamości nabywcy. Niczym to się nie różni
    od, dajmy na to, telewizora, który mógłby sprzedać bez jakiegokolwiek
    pytania co do tożsamości nabywcy. Z samochodem jest w zasadzie identycznie.
    Umowa na piśmie jest konieczna jedynie dlatego, żeby nie latać i nie
    potwierdzać faktu sprzedaży w urzędzie. Bo co do zasady, to w zupełności
    powinno wystarczyć zeznanie urzędnikowi "tak, temu panu, co tu stoi,
    sprzedałem to auto" - nadal bez znajomości tożsamości tego pana.
    --
    Samotnik
    Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/