  • 1. Data: 2004-10-28 16:39:08
    Temat: sposób doręczenia wezwania ?
    Od: "wiolka" <w...@a...pl>

    Witam

    Mam pytanie odnośnie dostarczania zawiadomień/wezwań sądowych ( bądź
    instytucji wskazanych przez sąd ).

    Biorę udział w sprawie. ( moja ex ze swoim mężem zapili , przyjechała
    policja , zwinęli ich ) ja jako ojciec jednego z dzieci zostałem do sprawy
    włączony.

    Sąd na jednej z rozpraw zadecydował o zbadaniu nas przez Rodzinny Ośrodek
    Diagnostyczno Konsultacyjny
    Dostałem informację o badaniu listem poleconym więc się stawiłem i wszystko
    ok.
    Na kolejnej rozprawie ONI ( ci co zwinęła ich policja ) zażądali zbadania
    przez kolejny ośrodek.
    Cóż trudno.
    Ale było już badanie na które nie dostałem wezwania. ( dowiedziałem się od
    ex że było i że ja tez miałem na nim być)
    Po tygodniu otrzymałem (dokładnie w czwartek) listem zwykłym informację o
    terminie badania na . czwartek no.

    I teraz mam pytanie ?

    Czy ten ośrodek nie powinien dołożyć ciut więcej staranności i wysłać tą
    informację listem poleconym ?
    Czy mogę wysłać informację ( skargę ) do sądu na działanie tej instytucji
    ( chodzi mi dokładnie o to by się do mnie później nie przypieprzali )

    Nie chce dzwonić do tego ośrodka gdyż uważam że to jest jednak ich obowiązek
    zawiadomić mnie ( w końcu płacę podatki na nich :) ).

    Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

  • 2. Data: 2004-10-28 16:56:33
    Temat: Re: sposób doręczenia wezwania ?
    Od: "wiolka" <w...@a...pl>

    I jeszcze jedno czy mogę zastosować tu ten artykuł ??

    Chodzi generalnie o to ile dni przed muszę otrzymać takie zawiadomienie

    Art. 149. § 1. Posiedzenia sądowe wyznacza przewodniczący z urzędu,
    ilekroć wymaga tego stan sprawy.
    § 2. O posiedzeniach jawnych zawiadamia się strony i osoby
    zainteresowane przez wezwanie lub ogłoszenie podczas posiedzenia.
    Stronie nieobecnej na posiedzeniu jawnym należy zawsze doręczyć
    wezwanie na następne posiedzenie. Wezwanie powinno być doręczone
    co najmniej na tydzień przed posiedzeniem. W wypadkach pilnych
    termin ten może być skrócony do trzech dni.

  • 3. Data: 2004-10-28 17:32:39
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik wiolka napisał(a) w wiadomości news:clr8c1$au4$1@news.onet.pl:
> [...]
    > co najmniej na tydzień przed posiedzeniem. W wypadkach pilnych
    > termin ten może być skrócony do trzech dni.

    Nie. Badanie w RODK to nie posiedzenie jawne.

    --
    JOHNSON :)

  • 4. Data: 2004-10-28 18:08:23
    Od: "wiolka" <w...@a...pl>

    > Nie. Badanie w RODK to nie posiedzenie jawne.

    ok jedno już wiem

    tzn. że nie muszą mnie zawiadamiać ??

  • 5. Data: 2004-10-28 18:18:20
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik wiolka napisał(a) w wiadomości news:clrcim$ip6$1@news.onet.pl:

    > ok jedno już wiem
    >
    > tzn. że nie muszą mnie zawiadamiać ??

    Zawiadomić tak (bez ciebie nie wydadzą opinii), ale nie koniecznie z zachowaniem
    uprzedzenia 7 dniowego.

    --
    JOHNSON :)