  • 1. Data: 2004-10-28 17:41:40
    Temat: prawo autorskie
    Od: "Sławek Ś." <s...@g...pl>

    Witam wszystkich prawników i proszę o pomoc :)Czy jest prawnie dozwolone
    przepisanie fragmentu książki czy przeskanowanie zdjęć na stronę
    internetową? Prośże
    ponadto o jakieś namiary czy linki gdzie cos o tym mógłbym znaleźć. Nie
    jestem prawnikiem i chodzi mi raczej o opracowanie/interpretacje ustawy lub
    artykuł n/t niz
    o ustawe w czystej postaci.
    Z góry dziękuję za wszelkie wypowiedzi
    Pozdrawiam
    Sławek Ś.

  • 2. Data: 2004-10-28 18:42:57
    Temat: Re: prawo autorskie
    Od: "piotr" <g...@p...fm>

    Użytkownik "Sławek Ś." <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ponadto o jakieś namiary czy linki gdzie cos o tym mógłbym znaleźć. Nie
    > jestem prawnikiem i chodzi mi raczej o opracowanie/interpretacje ustawy

    W zasadzie tak ale proponuję ubrać fragment w postać cytatu i podać jego
    źródło
    hey

  • 3. Data: 2004-10-28 21:55:23
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 28 Oct 2004 19:41:40 +0200, Sławek Ś. naskrobał(a):

> [...]
    > jestem prawnikiem i chodzi mi raczej o opracowanie/interpretacje ustawy lub

    Jeżeli istnieje prawdopodobieństwo że spowoduje to korzyści majątkowe dla
    ciebie to zdecydowanie nie.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 4. Data: 2004-10-29 00:54:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <clrb83$aco$1@nemesis.news.tpi.pl>, Sławek Ś. wrote:
> [...]
    > jestem prawnikiem i chodzi mi raczej o opracowanie/interpretacje ustawy lub

    Spróbuj w archiwum tej grupy (groups.google.com). Podobne pytania padały
    tu juz całkiem niedawno.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2004-10-29 00:56:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <clrps2$2ad$1@news.onet.pl>, Sebol wrote:
    > Dnia Thu, 28 Oct 2004 19:41:40 +0200, Sławek Ś. naskrobał(a):
    >
    > Jeżeli istnieje prawdopodobieństwo że spowoduje to korzyści majątkowe dla
    > ciebie to zdecydowanie nie.

    Korzyści lub nie to może wpływać jedynie na wysokość zasądzonej kary. Poza
    wyjątkami opisanymi w ustawie, każde takie rozpowszechnianie jest karalne.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2004-10-29 00:57:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <clrepe$sfj$1@nemesis.news.tpi.pl>, piotr wrote:
    > Użytkownik "Sławek Ś." <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    > W zasadzie tak ale proponuję ubrać fragment w postać cytatu i podać jego
    > źródło

    Podasz podstawę prawną (konkretnie)?

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2004-11-11 17:44:06
    Od: "maroko" <m...@h...pl>

    USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
    (tekst jednolity: Dz. U. 2000 r. Nr 80 poz. 904)

    Art. 31. Wolno nieodpłatnie wykonywać publicznie opublikowane utwory
    literackie, muzyczne i słowno-muzyczne, jeżeli nie łączy się z tym
    osiąganie korzyści majątkowych. Dotyczy to w szczególności okazjonalnego
    wykonywania na żywo, związanego ze sprawowaniem kultu religijnego,
    uroczystościami państwowymi, szkolnymi, obchodami i imprezami powszechnie
    dostępnymi, z wyłączeniem jednak imprez reklamowych, promocyjnych i
    wyborczych

    Art. 34. Można korzystać z utworów w granicach dozwolonego użytku pod
    warunkiem wymienienia twórcy i źródła. Twórcy nie przysługuje prawo do
    wynagrodzenia, chyba że ustawa stanowi inaczej.

    Art. 35. Dozwolony użytek nie może naruszać normalnego korzystania z utworu
    lub godzić w słuszne interesy twórcy