  • 1. Data: 2002-08-09 14:09:28
    Temat: slub cywilny + dziecko - chyba troche NTG .... ale ...
    Od: "P. Maziarka" <f...@p...onet.pl>

    Witam,

    na początku przepraszam jeśli ten post jest trochę NTG ale.... nie
    wiedziałem gdzie mogę się dowiedzieć ....i prosić o pomoc ...
    Sprawa jest taka .... ja i moja narzeczona postanowiliśmy się pobrać ....
    tylko jest pewien "problem" ......
    Moja kochana kobieta ma już dziecko z innym "mężczyzną" ....
    Nigdy nie byli małżeństwem .... jeszcze przed narodzinami dziecka opuścił ja
    ... a ona po narodzinach pozbawiła go praw rodzicielskich sądownie...
    (wsunie nigdy mu nie zostały przyznane) ...
    I teraz moje pytanie... jak my się pobierzemy .... ślub cywilny ... to co z
    dzidziusiem ? zostaną mi przyznane prawa rodzicielskie ? czy musze adoptować
    go ? ....
    bardzo tego oboje chcemy tylko nie wiemy jak się do tego zabrać ... ślub to
    wiadome ... a reszta .. ?
    jak trzeba będzie cos załatwiać jakiś urzędach to w jakich ... ? no i od
    czego zacząc ... ?
    a no i jeszcze z nazwiskiem dziecka ? teraz ma nazwisko mojej narzeczonej ?

    za pomoc z góry dziękuje ...

    BTW: a co z alimentami (placone z funduszu alimentacyjnego) jak sie
    pobierzemy ? wsumie na nich nam nie zależy ale ....

    Pozdrawiam
    GM

  • 2. Data: 2002-08-09 14:15:54
    Temat: Re: slub cywilny + dziecko - chyba troche NTG .... ale ...
    Od: Marcin <stern@im_Himmel.de>

    A.D. Fri, 09 Aug 2002 o 16:09 GMT P. Maziarka uznal za stosowne
    oznajmić wszem i wobec:

    > Witam,
    >
    > na początku przepraszam jeśli ten post jest trochę NTG

    nie jest

    > zostaną mi przyznane prawa rodzicielskie ?

    automatycznie nie

    > czy musze adoptować go ? ....

    to się nazywa prawnie: przysposobić,
    składasz wniosek o przysposobienie
    do Sądu Rejonowego Wydzial Rodzinny,
    właściwy dla Twego miejsca zamieszkania

    Twoja przyszła żona musi wyrazić zgodę

    teoretycznie nie powinno być żadnych problemów

    > bardzo tego oboje chcemy tylko nie wiemy jak się do tego zabrać ...

    j.w.

    > a no i jeszcze z nazwiskiem dziecka ? teraz ma nazwisko mojej narzeczonej ?

    1. zróbcie to dopiero po slubie
    2. dziecko będzie nosić takie nazwisko, jak dzieci zrodzone z Waszego małżeństwa
    (strasznie brzmi, ale tak jest w przepisie)

    > BTW: a co z alimentami (placone z funduszu alimentacyjnego) jak sie
    > pobierzemy ? wsumie na nich nam nie zależy ale ....

    jesli przysposobisz dziecko,
    to prawnie to jest Twoje (i oczywiście Twej przyszlej żony)
    dziecko i tamten pan nic już do niego nie ma.
    Nic go z nim nie będzie łączyć.

    Więc i alimenty od niego się nie należą

    --
    OE, IE RULEZ!!!
    Niech żyje i trwa

  • 3. Data: 2002-08-09 17:20:20
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "P. Maziarka" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ... a ona po narodzinach pozbawiła go praw rodzicielskich sądownie...
    > (wsunie nigdy mu nie zostały przyznane) ...
    Niejasne to. Bo gdyby nigdy nie zostaly mu przyznane, to moglbys dziecko
    uznac.
    Tzn. przyznac sie, ze to Ty jestes ojcem.
    Jezeli natomiast byla jakas sprawa przed sadem, tzn. ze wczesniej jakos
    uznawano,
    ze to tamten jest ojcem, ale utracil prawa, to wtedy rzeczywiscie musisz
    dziecko przysposobic.
    Pozdrawiam,
    MArta