  • 1. Data: 2002-08-09 12:06:08
    Temat: Awaria sieci energetycznej
    Od: "damian" <d...@p...onet.pl>

    Przez przepiecie wybilo mi wszystkie bezpieczniki w domu i spalil sie piec
    elektryczny i telefax. Zaklad Energetyczny odpisal mi w pismie, ze nie
    stwierdzono awarii, ktora mogla spowodowac awarie, za to w tym dniu
    zanotowano burze z wyladowaniami atmosferycznymi. Zgodnie z par. 433 KC nie
    ponosza odpowiedzialnosci za tzw. skutki spowodowane "Sila wyzsza".
    1. Co moge zrobic - w koncu skad mam pewnosc czy na pewno uderzyl piorun,
    skoro bylismy w domu i nikt niczego nie zauwazyl.
    2. A nawet gdyby, to z rozmow z osobami (w tym z elektrowni) dowiedzialem
    sie, ze niektorzy mieli zwrot kosztow np. za naprawe RTV - czy nie jest to
    wiec dyskryminacja?
    Pomozcie prosze, co w takiej sytuacji moge zrobic?

    Pozdrawiam

    damian

  • 2. Data: 2002-08-09 14:03:49
    Temat: Re: Awaria sieci energetycznej
    Od: "AndY" <a...@w...pl>

    > sie, ze niektorzy mieli zwrot kosztow np. za naprawe RTV - czy nie jest to
    > wiec dyskryminacja?
    > Pomozcie prosze, co w takiej sytuacji moge zrobic?

    Moze tylko powiedziec tyle ze u mnie w wiezowcu kiedys dawno temu strzelil
    piorun i tak jak szedl po kablach tak wszytsko padalo (komputery,
    telewizory, magnetowidy itd) ... energetyka nic nikomu nie pokryla wlasnie
    powolujac sie na siel wyzsza :(

    AndY

  • 3. Data: 2002-08-09 16:56:21
    Od: "lord" <w...@p...onet.pl>

    a kto jest wobec tego odpowiedzialny za piorunochron ? przeciez to ona ma za
    zadanie bronic nasze urzadzenia elektryczne podczas burzy . wydaje mi sie ze
    nalezy zwrocic sie o pokrycie kosztow naprawy zniszczonego sprzetu
    elektrycznego przez piorun od firmy ktora zainstalowala piorunochron

    ps. nie jestem prawnikiem i moge sie mylic ale to jedyne co mi przychodzi do
    glowy

  • 4. Data: 2002-08-09 18:01:25
    Od: "Albercik" <B...@k...chip.pl_SPAMU!!!>

> [...]
    > elektrycznego przez piorun od firmy ktora zainstalowala piorunochron
    >
    > ps. nie jestem prawnikiem i moge sie mylic ale to jedyne co mi przychodzi

    Z tym ze piorunochron nie gwarantuje w 100% ze to wlasnie on zbierze piorun.

    Pozdrawiam
    Albercik

  • 5. Data: 2002-08-09 23:20:13
    Od: "lord" <w...@p...onet.pl>

    ale jest to jakis punkt zaczepienia

  • 6. Data: 2002-08-10 10:12:08
    Od: "Adam Poloczek" <a...@p...katowice.pl>

    piorunochron jest po to by sie chałupa nie zapalila, a przed burza trzeba
    stosowac specjalne bezpieczniki, zarowno na liniach telefonicznych jak i
    energetycznych

  • 7. Data: 2002-08-10 10:13:24
    Od: "Adam Poloczek" <a...@p...katowice.pl>

    to nie jest pkt zaczepienia, piorunochron zadzialal, bo sciagnal piorun, a
    po drugie jak piorun walnal w linie energetyczna to domowy piorunochron nie
    mail nic do tego

  • 8. Data: 2002-08-12 10:21:26
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "AndY" <a...@w...pl> wrote in message news:aj0hup$r8l$1@news.tpi.pl...

> [...]
    > piorun i tak jak szedl po kablach tak wszytsko padalo (komputery,
    > telewizory, magnetowidy itd) ... energetyka nic nikomu nie pokryla wlasnie

    Moge tylko dodac, ze ok50 lat temu ojcu mojego znajomego
    wynoszono z firmy sprzet. Gdy pojechal zobavczyl, ze UB
    pomagal wynosic - i tak go wsadzili pozniej.

    lecz minello troche czasu i dzis jest inaczej.
    "sila wyzsza" nie oznacza, ze jak spadnie deszcz, toma ne byc pradu z powodu
    "sily wyzszej". Sila wyzsza mozna uzasadnic BRAK DOSTAW energii z powodu
    awarii,
    a nie brak zabezpieczenodgromowych...

    Oczywiscie, ze energetyka nie bedzie chciala placic - a ktory monopolista
    chce placic...

    Pozdrowienia

    Boguslaw