  • 1. Data: 2002-08-09 13:23:10
    Temat: praktyka a staz
    Od: "Beny" <b...@p...onet.pl>

    WItam,
    Mam pytanie czym rozni sie praktyka od stazu jesli chodi o strone
    pracowawcy. Za praktyke wiem ze nie trzeba placic i nie ma zadnych
    formalnosci. A jak jest ze stazem? Czy pracowdaca ponosi jakies koszty (ZUS,
    gdzies wpisac, etc)????
    Dziekuje za odpowiedzi!
    ADAM

  • 2. Data: 2002-08-12 18:56:04
    Temat: Re: praktyka a staz
    Od: Piotras <c...@s...pl>

    W artykule <aj0fo4$c7q$1@news.onet.pl>
    z Fri, 9 Aug 2002 15:23:10 +0200 Beny napisal(a):

> [...]
    > pracowawcy. Za praktyke wiem ze nie trzeba placic i nie ma zadnych
    > formalnosci. A jak jest ze stazem? Czy pracowdaca ponosi jakies koszty (ZUS,

    Jestem teraz na tzw _stażu absolwenckim_. Tzn generlanie jestem "życiówka :)",
    bo pomimo legitymowania się wyższym wykształceniem magisterskim, znajomością
    języków itd, nie potrafię znaleźć sobie pracy. Znajmość usenetu nie jest
    wystarczającym atutem :) W każdym razie mój _staż_ jest finansowany przez
    powiatowy urząd pracy. Dostaje ok 420 zł miesięcznie. De facto jest to
    zasiłek dla bezrobotnych. No i mam odprowadzony ZUS. Płaci za to nie twój
    pracodawca, ale podatnik zbiorowy, że tak to nazwę. Tutaj miasto.
    Dodam, że, żeby się na to "cudo" załapać, trzeba zgłosić się do urzędu pracy
    w terminie do roku od zakończenia edukacji. Potem gdzieś cię kierują (ja
    znalazłem sobie sam, co wywołało spore zamieszanie wśród pań urzedniczek)
    i jesteś stażystą na okres nie krótszy niż 3 m-ce i chyba niedłuższy niż
    rok (możesz ubiegać się o przedłużenie stażu- do roku właśnie). To w
    zasadzie tyle co mam do powiedzenia w tym temacie. Z tego co mi wiadomo
    praktyki są właśnie niepłatne i odbywa się je w czasie studiów, a nie po
    ich zakończeniu. Przynajmniej ja tak "praktykowałem" kiedyś. Nie jestem
    prawnikiem, nie wiem jak prawo rozróżnia konkretnie te kwestie.

    Pozdrawiam
    Piotrek