    From: Marcin <stern@im_Himmel.de>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: slub cywilny + dziecko - chyba troche NTG .... ale ...
    Date: Fri, 9 Aug 2002 14:15:54 +0000 (UTC)

    A.D. Fri, 09 Aug 2002 o 16:09 GMT P. Maziarka uznal za stosowne
    oznajmić wszem i wobec:

    > Witam,
    >
    > na początku przepraszam jeśli ten post jest trochę NTG

    nie jest

    > zostaną mi przyznane prawa rodzicielskie ?

    automatycznie nie

    > czy musze adoptować go ? ....

    to się nazywa prawnie: przysposobić,
    składasz wniosek o przysposobienie
    do Sądu Rejonowego Wydzial Rodzinny,
    właściwy dla Twego miejsca zamieszkania

    Twoja przyszła żona musi wyrazić zgodę

    teoretycznie nie powinno być żadnych problemów

    > bardzo tego oboje chcemy tylko nie wiemy jak się do tego zabrać ...

    j.w.

    > a no i jeszcze z nazwiskiem dziecka ? teraz ma nazwisko mojej narzeczonej ?

    1. zróbcie to dopiero po slubie
    2. dziecko będzie nosić takie nazwisko, jak dzieci zrodzone z Waszego małżeństwa
    (strasznie brzmi, ale tak jest w przepisie)

    > BTW: a co z alimentami (placone z funduszu alimentacyjnego) jak sie
    > pobierzemy ? wsumie na nich nam nie zależy ale ....

    jesli przysposobisz dziecko,
    to prawnie to jest Twoje (i oczywiście Twej przyszlej żony)
    dziecko i tamten pan nic już do niego nie ma.
    Nic go z nim nie będzie łączyć.

    Więc i alimenty od niego się nie należą

    --
    OE, IE RULEZ!!!