  • 1. Data: 2008-08-26 08:04:11
    Temat: składka po 2 latach prowadzenia działalności
    Od: "Edyta" <n...@w...pl>

    14.08.2008 minęło 2 lata od rozpoczęcia przeze mnie działalności. Wg. moich
    wyliczeń miesiąc SIERPIEŃ 2008 jest ostatnim miesiącem, za który opłacam
    składkę społeczną na zasadach preferencyjnych (tą mniejszą). Choć nie
    dokońca mam tę pewność. Czy może za sierpień powinnam zapłacić już składki
    na zasadach normalnych? Proszę o pomoc w tej kwestii. 2 lata minęły wkońcu w
    połowie miesiąca?
    I drugie pytanie: Z upływem 2 lat zmienia się tytuł ubezpieczenia. Z jaką
    datą mam zgłosić tę zmianę (14.08.08, 15.08.08 czy 01.09.08??)

  • 2. Data: 2008-08-26 08:08:33
    Temat: Re: składka po 2 latach prowadzenia działalności
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Edyta pisze:
> [...]
    > na zasadach normalnych? Proszę o pomoc w tej kwestii. 2 lata minęły wkońcu w

    Składki musisz rozliczyć proporcjonalnie - niższą i wyższą.
    Generalnie lepiej zakładać DG od początku miesiąca, wtedy nie ma
    problemu. Oczywiście zdrowotna bez zmian.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-08-26 11:35:07
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-08-26, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Składki musisz rozliczyć proporcjonalnie - niższą i wyższą.

    Jesteś pewny? Ostatnio jak czytałem o tym na podatkach, to wychodziło,
    że trzeba się przerejestrować w ZUS, a to można zrobić efektywnie
    dopiero z nowym miesiącem.

    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/m
    sg/61a7b6e7475911cd

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2008-08-26 11:42:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Wojciech Bancer pisze:
> [...]
    >
    > Jesteś pewny? Ostatnio jak czytałem o tym na podatkach, to wychodziło,
    > że trzeba się przerejestrować w ZUS, a to można zrobić efektywnie

    Cóż, pisała to Maddy, co samo w sobie jest już argumentem za.
    Widziałem też dyskusje, gdzie proponowano rozliczenie proporcjonalne, co
    wydaje się być logiczne, aczkolwiek faktycznie lepiej na logikę nie
    stawiać, tylko spytać się w swoim zusie.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2008-08-26 16:04:37
    Od: r...@o...pl

    On 26 Sie, 13:42, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > wydaje się być logiczne, aczkolwiek faktycznie lepiej na logikę nie
    > stawiać, tylko spytać się w swoim zusie.

    Ja to juz mam za soba - tez mi kazali w ZUS z koncem miesiaca sie
    przerejestrowac.
    I tez na poczatku chcialem proporcjonalnie :)