  • 1. Data: 2008-08-26 08:07:55
    Temat: Domena VS zastrzeżona nazwa
    Od: Oshin <o...@k...pl>

    Witam!

    Ponieważ sprawy patentowe dotyczą także "dóbr internetowych" mam takie
    oto pytanie:

    Klient prowadzi firmę o nazwie 'FAJNAFIRMA' nazwę tę zastrzegł w
    Urzędzie Patentowym na 10lat.
    Zarejestrował domenę fajnafirma.pl i tak działał przez 4 lata.
    Teraz zaspał z odnowieniem rejestracji domeny i system typu "dropper"
    przejął mu te domenę. "Nowy właściciel" chce trochę kosmiczne pieniądze
    - , których FajnaFirma nie ma.

    Ale pytanie jest takie - czy ochrona patentowa znaku FAJNAFIRMA chroni
    także domenę ? Czy ktoś może legalnie ja wykorzystywać?

    Pozdrawiam,
    M.

  • 2. Data: 2008-08-26 09:14:37
    Temat: Re: Domena VS zastrzeżona nazwa
    Od: pavka <p...@j...pl>

    - Jeśli zwrócił się do Ciebie z propozycją sprzedaży za duże pieniądze
    to kupił ją w złej wierze także imho odzyskasz ją bez problemu.

    - Jeśli ta "fajnafirma" to np. supersklep to można się troszkę migać
    jeśli jednak to nazwa typu rowerytomka.pl to domena jest Twoja :)

    Napisz do niego, że to Twój trademark i , żeby oddał za koszty
    rejestracji tj. nie więcej niż 30 zł :) (i dobrze zrozumiałem - bo
    napisałeś patent a chodziło Ci o znak handlowy?)

    P.

  • 3. Data: 2008-08-26 09:18:13
    Od: pavka <p...@j...pl>

    P.S.

    znalazłem wyroki z podobnych spraw przejrzyj sobie może to da Ci
    lepszy obraz sytuacji

    http://www.piit.org.pl/piit2/index.jsp?place=Menu02&
    news_cat_id=68&layout=2

  • 4. Data: 2008-08-26 13:01:59
    Od: Oshin <o...@k...pl>

    pavka pisze:
    > P.S.
    >
    > znalazłem wyroki z podobnych spraw przejrzyj sobie może to da Ci
> [...]

    Super ! Dziekuję za odpowiedź !
    Hmm czy chodziło mi o znak towarowy ? Chyba tak ;) Generalnie chodziło
    że FAJNAFIRMA jest zastrzeżone w urzędzie patentowym ale co i jak
    dokładnie to muszę sie dowiedzieć...

    Pozdrawiam,

    Mariusz