  • 1. Data: 2008-08-25 22:32:35
    Temat: zgloszenie oszusta z allegro na policji
    Od: "siliana" <t...@o...pl>

    czy jest jakis specjalny druk na policji, czy zglaszam sprawe na wlasnym
    pismie? czy poza dolaczeniem dokumentow oszustwa, powinnam jeszcze jakos
    wezwac sprzedajacego? na maile nie odpowiada, przestal tez odpowiadac na
    spor w allegro, a nowe aukcje wystawia codziennie.

    sprzedajacy sprzedal mi bubek, ktory po uzgodnieniu z nim odeslalam i do
    dzis nie zwraca mi pieniedzy (3 miesiace). najpierw zadal oryginalnego
    opakowania, okazalo sie, ze nie musze do reklamacji dostarczyc oryginalnego
    opakowania. potem zazadam oswiadczenia, ze zgubilam paragon - ktorego nie
    bylo w paczce. o to toczylam najdluzszy spor, bo kazano mi napisac klamliwe
    oswiadczenie. w koncu - po konsultacji z federacja konsumentow - napisalam
    to oswiadczenie. od tej pory sprzedajacy nie odpowiada na maile, nie zwraca
    pieniedzy.

  • 2. Data: 2008-08-26 05:27:36
    Temat: Re: zgloszenie oszusta z allegro na policji
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Tue, 26 Aug 2008 00:32:35 +0200, siliana napisał(a):

    > czy jest jakis specjalny druk na policji, czy zglaszam sprawe na wlasnym
    > pismie?

    nie ma; na spokojnie w domu opisz wszystko dokładnie co i jak, dlatego
    dokładnie, bo potem każde słowo/sformuowanie może mieć znaczenie.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Koleje Mazowieckie galeria http://foto.3mam.net

  • 3. Data: 2008-08-26 07:27:09
    Od: "Piotr [trzykoty]" <n...@t...adresu>

    Użytkownik "siliana" <t...@o...pl> napisał
    > czy jest jakis specjalny druk na policji, czy zglaszam sprawe na wlasnym
    > pismie?

    piszesz zawiadomienie osobiście lub idziesz i zgłaszasz ustnie do protokołu.
    Jak napiszesz to pewnie i tak Cię wezwą na przesłuchanie

> [...]

    > dzis nie zwraca mi pieniedzy (3 miesiace). najpierw zadal oryginalnego
    > opakowania, okazalo sie, ze nie musze do reklamacji dostarczyc

    Jak dla mnie to nie spełnia znamion oszustawa (brak wykazania zamiaru
    wprowadzenia w błąd celem osiągnięcia korzyści). Chyba, że ten bubel to
    ewidentnie był czymś innym niż uzgodniono czy kilka osób zostało
    naciągniętych.
    Póki co (na pierwszy rzut oka) to wygląda na zwykłą sprawę cywilną, pozew
    wnosi poszkodowany bezpośrednio do sądu.

    >od tej pory sprzedajacy nie odpowiada na maile, nie zwraca pieniedzy.

    Wyślij wezwanie przedsądowne, a potem idź do Sądu.

  • 4. Data: 2008-08-26 14:25:09
    Od: "siliana" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <n...@t...adresu> napisał w wiadomości

    > Wyślij wezwanie przedsądowne, a potem idź do Sądu.

    czy jest jakis szablon takiego wezwania?

  • 5. Data: 2008-08-26 22:16:27
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "siliana" <t...@o...pl> wrote
    > czy jest jakis szablon takiego wezwania?

    szukałeś?
    http://www.google.pl/search?hl=pl&lr=&sa=X&oi=spell&
    resnum=0&ct=result&cd=1&q=wezwanie+przeds%C4%85dowe&
    spell=1

    Jak sprzedawca był przedsiębiorcą to powołujesz się na odpowiedni art ustawy
    o sprzedaży konsumenckiej, a jak był zwykłą osobą to na kodeks cywilny.
    Radzę zapoznać się z nimi. Jak się na nic nie powołasz, to też nic się nie
    stanie, nie ma to prawnego znaczenia.