  • 1. Data: 2006-03-02 18:41:46
    Temat: skazona woda w studni, co robic
    Od: Adam <a...@h...pl>

    Witam,

    sasiad wczoraj wylał fekalia w swoim ogrodzie, troche tego bylo bo przyznal
    sie do 1000 litrow, dzisiaj mam efekt, zatruta woda w studni.

    Pytalem fachowcow studniarzy, ich zdaniem trzeba oczyszczac studnie minimum
    7 dni, po tym czasie mozna zrobic chlorowanie i oddac probke do sanepidu
    celem badania. W najgorszym razie moze skonczyc sie na koniecznosci
    wiercenia studni glebinowej a to powazny koszt.

    Moje pytanie jest nastepujace: co robic, jutro jade zawiadomic sanepid o
    calej sprawie, od nich otrzymam pewnie karteluszek potwierdzajacy skazenie
    wody, naloza kare na sprawce ale moja sytuacja sie nie zmienia, pozostane
    bez wody, byc moze na dlugo. W jaki sposob moge obciazyc sprawce kosztami
    wybudowania nowego ujecia wody. Innymi slowy co panowie zrobiliby w
    przypadku znalezienia sie w takiej sytuacji.

  • 2. Data: 2006-03-02 18:53:20
    Temat: Re: skazona woda w studni, co robic
    Od: KrzysiekPP <k...@N...op.pl>

    > wybudowania nowego ujecia wody. Innymi slowy co panowie zrobiliby w
    > przypadku znalezienia sie w takiej sytuacji.

    A skąd sąsiad ma wode skoro ty ze studni ?

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2006-03-02 20:01:01
    Od: Adam <a...@d...pl>

    Dnia Thu, 2 Mar 2006 19:53:20 +0100, KrzysiekPP napisał(a):

    > A skąd sąsiad ma wode skoro ty ze studni ?

    Sasiad ma ze studni, wszyscy maja ze studni, tyle ze ja i drugi
    poszkodowany mamy nieszczescie miec studnie pokrywajace sie z prezbiegiem
    zyly wodnej. Sasiad sprawca wylal fekalia ponizej swojej studni (ponizej w
    sensie przebiegu zyly wodnej).

    Wracajac do tematu - sasiad zobowiazal sie do pokrycia kosztów zwiazanych z
    przywroceniem studni do stanu przed szkoda. Chcialbym miec na to jakis
    papierek z jego strony. Czy dokument w ktorym on wymieniony z nazwiska,
    imienia i numeru dowodu osobistego zaswiadcza ze zgadza sie pokryc wszelkie
    koszty zwiazane z przywroceniem do stanu uzytecznosci studni mnie czyli
    pana xx wymienionego z nazwiska, imienia i dowodu osobistego ma jakąs moc
    prawna ? Czy jest cos na co musze zwrocic uwage przy formulowaniu takiego
    dokumentu?

    Prosze o porade.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-03-02 20:50:07
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Adam napisał:
> [...]
    > koszty zwiazane z przywroceniem do stanu uzytecznosci studni mnie czyli
    > pana xx wymienionego z nazwiska, imienia i dowodu osobistego ma jakąs moc

    Lepszym sformułowaniem niż "zaświadcza że zgadza się" byłoby
    "zobowiązuje się". I szczerze mówiąc nie wiem po grzyba Ci tam numery
    dowodów osobistych.

    -------------------+
    -------------------+

  • 5. Data: 2006-03-02 20:57:11
    Od: Adam <a...@f...pl>

    Dnia Thu, 02 Mar 2006 21:50:07 +0100, Paweł Sakowski napisał(a):

    > Lepszym sformułowaniem niż "zaświadcza że zgadza się" byłoby
    > "zobowiązuje się". I szczerze mówiąc nie wiem po grzyba Ci tam numery
    > dowodów osobistych.

    Numery osobiste? Paranoja związana z ostatnim przypadkiem w Bielsku-Białej
    gdize chłopaka w trybie zaocznym skazali za cos czego nie miał szans
    wyrządzic - jedyne co sie zgadzało to imie i nazwisko. Wole miec wszystko
    czarno na białym, jesli interesuje cie sprawa tego chłopaka moge podesłac
    Ci skan z gazety.

    Juz jest 'zobowiązuje sie naprawienia wyrządzonej szkody'

    Dzięki

  • 6. Data: 2006-03-02 21:32:48
    Od: " jb" <j...@W...gazeta.pl>

    Adam <a...@h...pl> napisał(a):

    > Moje pytanie jest nastepujace: co robic,

    Nie pić.

  • 7. Data: 2006-03-02 21:33:02
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Adam napisał:
    > Numery osobiste?

    Numery dowodów osobistych. Z osobą dość luźno związane.

    > Paranoja związana z ostatnim przypadkiem w Bielsku-Białej
    > gdize chłopaka w trybie zaocznym skazali za cos czego nie miał szans
    > wyrządzic - jedyne co sie zgadzało to imie i nazwisko.

    Tu jeszcze zgadzać się będzie podpis. Numer DO po najbliższej jego
    wymianie przestanie się zgadzać.

  • 8. Data: 2006-03-03 08:38:04
    Od: "koma" <merowing27[wytnij]@tlen.pl>

    Użytkownik "Adam" <a...@f...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czarno na białym, jesli interesuje cie sprawa tego chłopaka moge podesłac

    Juz lepiej chyba PESEL...

    K.