  • 1. Data: 2006-03-02 19:17:39
    Temat: informacja o umorzeniu
    Od: "Rafał" <r...@g...pl>

    Witam,

    Historia w skrócie wygląda tak: numery silnika w moim samochodzie zgadzają
    się z numerami silnika wprowadzonymi do bazy skradzionych. Policja
    zatrzymyła pojazd jako dowód i oddała mi go "na przechowanie". Wszystko
    działo sie w 2003 r.
    Dziś dowiaduje się (po ok. 20 telefonach w różne miejsca), że sprawa została
    umorzona w marcu 2004 r.
    1) Nie zostałem o tym poinformowany żadnym pismem - czy to jest
    dopuszczalne?
    2) Czy powiniennem otrzymac jakies pismo, że zwracają mi samochód?
    3) Numery silnika skradzionego pojazdu cały czas widnieją w bazie
    skradzionych - czy już zawsze będę miał problemy?
    4) Czy mogę się na kogoś zażalić i jaki to może miec skutek?

    Dodam, że samochód tylko stoi (nie używam go), ale płacę co roku OC.
    Chciałbym sie go pozbyć, ale dopóki jest u mnie na przechowaniu to chyba nie
    za bardzo moge to zrobić? Niedługo przyjdzie czas żeby go zezłomować...

    Pozdrawiam,
    Rafał

  • 2. Data: 2006-03-02 21:46:19
    Temat: Re: informacja o umorzeniu
    Od: " jb" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Rafał <r...@g...pl> napisał(a):

    > 1) Nie zostałem o tym poinformowany żadnym pismem - czy to jest
    > dopuszczalne?

    Jak najbardziej - postanowienie o umorzeniu doręcza się tylo stronom. Ponadto
    składającego zawiadomienie, który nie jest pokrzywdzonym, informuje się o
    umorzeniu.

    > 2) Czy powiniennem otrzymac jakies pismo, że zwracają mi samochód?

    Jesli zwrócili - to tak.

    > 3) Numery silnika skradzionego pojazdu cały czas widnieją w bazie
    > skradzionych - czy już zawsze będę miał problemy?

    Skąd wiesz? Po zatrzymaniu samochodu powinny byc usuniete z bazy.

    > 4) Czy mogę się na kogoś zażalić i jaki to może miec skutek?

    Ale na co konkretnie?
    Mozesz wnieść o zwrot zatrzymanej rzeczy.

    > Dodam, że samochód tylko stoi (nie używam go), ale płacę co roku OC.
    > Chciałbym sie go pozbyć, ale dopóki jest u mnie na przechowaniu to chyba nie
    > za bardzo moge to zrobić?

    No niestety...

  • 3. Data: 2006-03-03 18:01:42
    Od: "Rafał" <r...@g...pl>

    Użytkownik " jb" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Jak najbardziej - postanowienie o umorzeniu doręcza się tylo stronom.
    > Ponadto
    > składającego zawiadomienie, który nie jest pokrzywdzonym, informuje się o
    > umorzeniu.

    Przeciez zatrzymali mi pojazd - czy nie jestem strona???

    > Jesli zwrócili - to tak.

    Sprawa umorzona, a ja zadnego pisma o zwrocie nie dostalem - zabrali na
    zawsze, czy jak sie sprawa przedawni po 25 latach czy ilus tam tam to
    oddadza???

    > Skąd wiesz? Po zatrzymaniu samochodu powinny byc usuniete z bazy.

    Sprawdzone przez policje - numery dalej w bazie.

    > Ale na co konkretnie?
    > Mozesz wnieść o zwrot zatrzymanej rzeczy.

    Zazalic, bo nie jestem informowany o toku sprawy i nikt sie nie fatyguje
    zeby oddac moja wlasnosc - albo niech uznaja, ze jest to skradzione i
    zabiora albo niech oddadza...

    Kolejny bezsens...

    Pozdrawiam,
    Rafal

  • 4. Data: 2006-03-03 18:12:44
    Od: macteanimo<a...@k...pl>

    a z prokuratorem nadzorujacym sprawe pan rozmawial?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2006-03-03 20:45:48
    Od: " jb" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Przeciez zatrzymali mi pojazd - czy nie jestem strona???

    O tym, kto jest strona, mówi dział III kpk. W skrócie: oskarżyciel,
    pokrzywdzony, podejrzany.

    > Sprawdzone przez policje - numery dalej w bazie.

    To niedopatrzenie POlicji.

    > Zazalic, bo nie jestem informowany o toku sprawy i nikt sie nie fatyguje
    > zeby oddac moja wlasnosc - albo niech uznaja, ze jest to skradzione i
    > zabiora albo niech oddadza...

    Nie jesteś informowany zgodnie z prawem. A kpk nie przewiduje skargi na
    bezczynność, inaczej niż kpa.
    Musisz po prostu się przypomnieć, że samochód wciąż jest zabezpieczony.

  • 6. Data: 2006-03-04 10:56:22
    Od: "Rafał" <r...@g...pl>

    > O tym, kto jest strona, mówi dział III kpk. W skrócie: oskarżyciel,
    > pokrzywdzony, podejrzany.

    A ja jako osoba posiadajaca skradziony przedmiot nie wystepuje pod zadna
    postacia?

    > To niedopatrzenie POlicji.

    Czy mozna cos z tym zrobic? Wnosic o usuniecie z bazy? Chyba raczej nie, bo
    w koncu kiedys moga odnalezc ten silnik albo uznac, ze to ten co ja mam.
    Moge jedynie dodac, ze jestem pewny swojego silnika, poniewaz pojazd
    posiadam od nowosci i pod tymi numerami zostal zarejstrowany w Wydziale
    Komunikacji 8 lat wczesniej niz ten skradziony... Te ich bazy danych sa o
    d.... potluc.

    > Nie jesteś informowany zgodnie z prawem. A kpk nie przewiduje skargi na
    > bezczynność, inaczej niż kpa.
    > Musisz po prostu się przypomnieć, że samochód wciąż jest zabezpieczony.

    OK, dzieki za rade - przypomne im sie...

    Pozdrawiam,
    Rafal

  • 7. Data: 2006-03-04 11:00:57
    Od: "Rafał" <r...@g...pl>

    Użytkownik "macteanimo" <a...@k...pl> napisał w wiadomości
    >a z prokuratorem nadzorujacym sprawe pan rozmawial?

    W ogole to mi ciezko bylo dotrzec do tej sprawy - 3 miesiace minely nim sie
    dowiedzialem, gdzie sa akta. Poza tym nie bylem o niczym informowany i nie
    wiem kto pelni role prokuratora nadzorujacego. A co lepsze - sprawa byla
    przeslana do Gdanska, do prokuratury, ktora teraz sie podzielila na dwie:
    jedni maja repertoria, a drudzy akta, z tym ze ci drudzy mowia, ze oni nie
    maja. Musze wystapic z oficjalnym pismem i mam nadzieje dowiedziec sie
    czegos wiecej.

  • 8. Data: 2006-03-04 17:40:57
    Od: " " <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > A ja jako osoba posiadajaca skradziony przedmiot nie wystepuje pod zadna
    > postacia?

    Jestes tylko świadkiem. No chyba ze ci przedstawią zarzut paserstwa... ;)