  • 111. Data: 2009-03-29 18:49:39
    Temat: Re: selekcja w klubach a jej legalność
    Od: a...@g...com

    On Mar 29, 7:02 pm, Tristan <n...@s...pl> wrote:
    > Które? Bo wstęp na teren klubu jest tylko dla klubowiczów. Amen.

    Ale jakich klubowiczów jeśli wpuszcza lub nie ludzi których nigdy w
    życiu wcześniej nie widział tylko według własnego "widzimisię"?

    > Jak widzisz sprzeczność z jakimś prawem, to z jakim?

    no przecież było już parokrotnie podane: Art. 135.
    O co chodzi? Cierpisz na zaburzenia pamięci długotrwałej czy chcesz
    wziąć rozmówców na zmęczenie?

  • 112. Data: 2009-03-29 18:57:21
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Roman Rumpel" <r...@s...gazeta.pl> napisał w
    > wiadomości news:gqn24e$dj$1@news.onet.pl...
    Nie chodzi o fizyczne zamknięcie czy nie, ale prawne. Wisi

    > Tym się różni, że nie wpuszcza wszystkich, a nie niektórych. Nawet
    > wpuszczanie niektórych osób też jest zresztą mozliwe, pod warunkiem
    > posiadania argumentów, które zostaną ewentualnie przez sąd uznane za
    > uzasadnione. Załóżmy niewpuszczanie osób pozostających pod wpływem
    > alkoholu.

    No i w praktyce zawsze się jakieś tego typu uzasadnienie znajdzie. Jak
    pisałem - gość sie awanturuje i popsuje zabawę, tym, co już są w środku

    > Tak. I w tym problem. Zmuszanie do okreslonego zachowania, to
    > niekoniecznie złapanie za wszarz i wyrzucenie przez okno.

    Moment, moment. Mówisz o art 191 kk? No to gdzie, w opisanej przeze mnie
    sytuacji masz przemoc, albo groźbę?

    Z komentarza "Strona przedmiotowa występku stypizowanego w § 1 polega na
    stosowaniu przemocy wobec osoby lub groźby bezprawnej. Jest to
    przestępstwo, które może być popełnione tylko z działania.(...)Jak
    wywiódł Sąd Najwyższy w wielokrotnie glosowanej uchwale z 10 grudnia
    1998 r. (I KZP 22/98, OSNKW 1999, nr 1-2, poz. 2), przemoc wobec osoby
    jako forma zmuszania - w rozumieniu art. 191 § 1 - może polegać tylko na
    bezpośrednim fizycznym oddziaływaniu na człowieka(...)"

    > Ale po co się wpychać. Przepraszasz. Nie wpuszczają. Wzywasz Policję. U
    > nas jeden ochroniarz raz nerwowo takiego telefonu nie wytrzymał i
    > odebrał pokrzywdzonemu telefon. Do rana czas spędził miło w areszcie.
    > Teraz jest po wyroku no i licencję mu zabrano. Karą dodatkową był zakaz
    > pracy w ochronie.

    OK, ale on dokonał zaboru mienia. To nie jest ta sytuacja, o której ja piszę

    > Bezprawne, bo zabronione przez kodeks wykroczeń.

    Czyli teraz mamy inna kwalifikację Ktoś już analizował odpwoiednie
    przepisy kw. Który z nich Ty masz na myśli?

    > Ja takie sądy znam.

    Takie, gdzie utrzyma sie wyrok, gdy nie było przemocy ze strony ochrony?
    W sumie we wszystko mogę uwierzyć, co nie oznacza, że się z takim
    podejściem zgadzam.

    > Cywilnie, to odszkodoweania za bezprawne pozbawienie wolności.

    No, ale nie było pozbawienia wolności. Sam piszesz albo od zmuszaniu do
    określonego zachowania się, albo o wykroczeniu sprzedawcy. Nie ma tu
    żadnego pozbawienia wolności.

    > Wylegitymuje go.

    > Policjan nie jest od oceniania dziwactw, tylko wykonywania prawem
    > przepisanych czynności.

    No i co dalej,. po tym wylegitymowaniu. Zgłosisz przestępstwo ze 191,
    czy wykroczenie (które)?

    > Właśnie w tym rzecz, by klienta nie poniosły nerwy. W praktyce, to
    > najczęsciej dochodzi do utarczki słownej czy fizycznej. Albo po imprezie
    > wieś pokrzywdzonego próbuje spuścić wp.... bramce. jedno i drugie
    > prowadzi do popełnienia przestętsw.

    Ale dopiero prowadzi, czy raczej może doprowadzić. Samo blokowanie
    wejścia nie jest przestepstwem

    > Jeden opisałem wyżej.

    Czyli słuszny wyrok za zabór mienia, jak rozumiem? Nie ten stan faktyczny.

    > Drugi teraz na szybkiego, to ochrona sklepu
    > spożywczego, któa nie wpuściła dwóch panienek, bo podobno kradły.

    Co zrobiła ochrona, żeby nie wpuścić? Pewnie zaczęła szarpać i łapać.
    ( zgaduję, ale stawiam dolary przeciw orzechom, ze słusznie zgaduję)

    > Ochroniarka - akurat kobieta - nie ejst ochroniarzem i nie ma już
    > licencji. Skończył sie wyrokiem 2 lata w zawaiasach na 3 i 800 zł grzywny.

    No to na pewno nie za bierne zablokowanie drzwi. Znów -nie ten stan
    faktyczny.

    > Po co atakować ochronę. Oświadczasz im, że naruszają prawo i albo Cie
    > wpuszczą, albo wezwiesz Policję. Teraz albo ochrona sie ugina (jak
    > mądra), albo to ona Cię zaatakuje.

    A jak ochrona nie zaatakuje? Jeżeli będzie spokojnie stała?
    Rozumiem Twoje poglądy, ale nie zgadzam się z kwalifikacją prawną.

    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl

  • 113. Data: 2009-03-29 19:26:26
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    a...@g...com pisze:

    > no przecież było już parokrotnie podane: Art. 135.

    Najpierw trzeba założyć, ze ochrona sprzedaje bilety, a jeśli tak nie
    jest to co?

    Jeśli zaś nawet tak jest, to potem trzeba uznać, że bilety wstępu do
    klubu są tym samym, co towary sprzedawane w lokalu gastronomicznym. Coś
    mi się wydaje, że na gruncie prawa karnego trochę za daleko idziemy, jak
    na wymogi zasady, ze nie ma przestępstwa bez ścisłego opisania go w
    ustawie karnej. Dokładniej o zakazie takiego rozciągania ustawy karnej
    poczytaj tu:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Nullum_crimen_sine_lege

  • 114. Data: 2009-03-29 19:43:34
    Od: a...@g...com

    On Mar 29, 8:31 pm, Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl> wrote:

    > Co prawda nieco trollujesz, ale odpowiem, choć pytaniem na pytanie.
    > Czy gdyby był taki przepis, to ten wątek miałby takie rozmiary, jakie ma?

    Oczywiście! Szczególnie biorąc pod uwagę, że co niektóre osoby
    powtarzają te same tezy nie reagując w ogóle na dowody je obalające.

    Słyszałem o dyrektywie unijnej zakazającej dyskryminacji ze względu na
    rasę, płeć, niepełnosprawność itd. Domyślam się, że MUSI mieć to
    prawne skutki i w tych opisywanych tutaj sytuacjach?

    > Nie przesadzaj z upokorzeniem. Jak się czujesz upokorzony, to się nie
    > pchaj do miejsc z selekcją.

    Wiesz, między nami jest taka różnica, że mnie osobiście to dotyka
    nawet wówczas kiedy mnie osobiście selekcja w klubie nie poniży, bo
    zostanę przepuszczony, ale zaobserwuję jak ktoś inny zostanie tak
    upokorzony.

    > W życiu spotkasz pewnie wiele towarzystw, do których nie będziesz
    > zapraszany - zawsze będziesz się czuł upokorzony? Wyluzuj.

    Co innego kiedy to jest prywatne grono ludzi a co innego kiedy to się
    odbywa w miejscu publicznym.

    > W Łodzi jest dyskoteka o pretensjonalnej nazwie Cabaret. Raz chciałem
    > tam iść ze znajomymi - ochroniarze połowie odmówili wejścia - tym,
    > którzy byli w dżinsach*.

    No wiesz, nawet tu to był warunek /a/ /priori/ czyli można było
    wiedzieć o tym przed pójściem do tej dyskoteki i się odpowiednio
    ubrać.
    Natomiast co innego jak się dowiesz od kogoś mieniącym się
    "specjalistą", że jesteś antropologicznie za mało wartościowym
    osobnikiem. I to w miejscu publicznym tak, iż osoby postronne widzą
    ten "werdykt"!

    > Uznaje ich prawo do wybierania sobie klientów

    Jeszcze raz: w cywilizowanym zachodnim świecie czasy Apartheidu
    MINĘŁY!
    W USA, Anglii, UE nie można selekcjonować klientów klubów.
    Nie można również publicznie różnicować ludzi ze względu na ich cechy
    antropometryczne z błahego powodu, jeśli nie jest to uzasadnione
    merytorycznie, np. dla badań lekarskich, naukowych, przydatności do
    specjalistycznych zawodów jak załóżmy strażaka itd.

    Wyobraźmy sobie, że ja nazajutrz opublikuję płatne ogłoszenie w
    wysokonakładowej gazecie obwieszczające, iż bardzo konkretna osoba
    wymieniona z imienia, nazwiska, miejsca zamieszkania itd. jest "za
    niskiego wzrostu, że jest bardzo brzydka fizycznie, że zawsze chodzi
    ubrana jak wieśniak i głupek, że kuleje na jedną nogę i się jąka". Czy
    wówczas to będzie ok z punktu widzenia prawa?

    Jeśli ktoś to robi to musi się liczyć z konsekwencjami prawnymi. (Nie
    przeczę, że czasem to się mimo wszystko może opłacać. Cóż, handel
    narkotykami także się niektórym opłaca.)

    Owszem istnieją takie rzeczy w jakiś kurortach dla bogatych turystów w
    krajach trzeciego świata. To owszem, jak się wybierasz do dzikiego
    świata, nawet jeśli urządzili tam luksusowy kurort turystyczny, to
    możesz się spodziewać rozmaitych rzeczy które mogą bardzo
    nieprzyjemnie zaskoczyć człowieka wyrosłego w naszym kręgu kulturowym.
    Np. w Tajlandii są dla turystów z Europy burdele z 10-letnimi
    dziewczynkami. To jest tam normalka!

    Tutaj jednak u nas, owe "zawistne" społeczeństwo (jak sam to
    określiłeś) nie jest obojętne co ktoś wykonuje w ramach swojej
    "działalności gospodarczej".

    A co do terminu DG - to proszę, określ sam: jaki status prawny posiada
    działalność klubu-dyskoteki, szeroko ogłaszającego się za pomocą
    plakatów oraz reklam w radio, w których zapraszają (najwidoczniej
    wszystkich) na imprezy rozrywkowe organizowane przez siebie regularnie
    w określone dni, np. "każdy weekend, wtorek i czwartek" podając
    jednocześnie cenę za wstęp, oraz przykładowe ceny sprzedawanych tam
    drinków?

    Chcesz mi powiedzieć, że jest to sponsorowana działalność /non-profit/
    dla określonej wąskiej grupy znajomych osób, członków jakiegoś
    stowarzyszenia, lub jakkolwiek inaczej dla umówionych spotkań imiennie
    wskazanych wcześniej osób?

    Czy może jest to impreza rozrywkowa dla NIE ZNANYCH osób, które mogą
    przyjść do lokalu po usłyszeniu ogłoszenia opublikowanego PUBLICZNIE?
    Przyjść i ZAPŁACIĆ za wstęp? A następnie KUPOWAĆ drinki?
    Czy nie jest to ZWYKŁA DZIAŁALNOŚC ZAROBKOWA?
    Jak więc uregulowana?

    Chyba nie powiesz, że jest to "czysto prywatna sprawa właściciela
    klubu", klubu który posiada status analogiczny jak mieszkanie
    prywatne, do którego właściciel może wpuszczać lub nie kogo tylko chce
    i także w tym mieszkaniu może robić co mu się żywnie podoba (np.
    sprzedawać wódkę)?

  • 115. Data: 2009-03-29 19:50:05
    Od: a...@g...com

    On Mar 29, 9:26 pm, Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl> wrote:

    > Najpierw trzeba założyć, ze ochrona sprzedaje bilety, a jeśli tak nie
    > jest to co?

    To zabrania klientowi dojść do kasy, czy osoby sprzedającej bilety.
    Czyż nie jest to bezprawne ograniczenie wolności?

    > Jeśli zaś nawet tak jest, to potem trzeba uznać, że bilety wstępu do
    > klubu są tym samym, co towary sprzedawane w lokalu gastronomicznym.

    Nie, po prostu sprzedaż usługi. Czyż bilet wstępu nie jest "towarem"?

  • 116. Data: 2009-03-29 20:03:57
    Od: m...@y...com

    On 29 Mar, 21:50, a...@g...com wrote:

    > To zabrania klientowi dojść do kasy, czy osoby sprzedającej bilety.
    > Czyż nie jest to bezprawne ograniczenie wolności?

    > Nie, po prostu sprzedaż usługi. Czyż bilet wstępu nie jest "towarem"?

    W przypadku "sprzedaży" biletów do klubu mamy do czynienia z
    zawieraniem umów o świadczenie usług, nie zaś z sprzedażą towaru.
    Pojęcie sprzedaży i pojęcia przedsiębiorstwa handlu detalicznego
    odnosi się do sprzedaży rzeczy. W rozumieniu prawa cywilnego "sprzedaż
    usług" jest wewnętrzną sprzecznością. Klientowi, który "kupuje" bilet
    nie zależy na nabyciu kawałka papieru, ale na skorzystaniu z usług
    oferowanych przez danego przedsiębiorcę (parkiet do tańca, możliwość
    wysłuchania koncertu etc.).

    Bilet ma tu tylko znaczenie techniczne (w zależności od mozliwości
    technicznych można go zastąpić pieczęcią na rękę lub zapisem na karcie
    magnetycznej). Bilet wstępu jest znakiem legitymacyjnym, ale nie jest
    towarem - ma na celu ułatwić wywiązanie się z umowy przez świadczącego
    usługi.

  • 117. Data: 2009-03-29 20:10:15
    Od: m...@y...com

    On 29 Mar, 21:43, a...@g...com wrote:

> [...]

    > przeczę, że czasem to się mimo wszystko może opłacać. Cóż, handel
    > narkotykami także się niektórym opłaca.)

    Mamy wolność słowa. Odpowiedzialność prawną może rodzić użycie np.
    obraźliwego słownictwa (tego "wieśniaka" i "głupka" można by już
    rozpatrywać w kontekście naruszenia dóbr osobistych). Dopuszczalne
    natomiast jest publiczne krytykowanie działalności, wyglądu czy
    upodobań innych ludzi.

  • 118. Data: 2009-03-29 20:24:57
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 29 Mar 2009 06:51:48 -0700, alojzy.zakalec napisał(a):

    > Przpominam, że tzw. "agencje towarzyskie" czyli czerpanie korzyści osób
    > trzecich z prostytucji, są w Polsce nielegalne.

    Jakby były nielegalne, to pewnie by ich aż tyle nie było.
    Nielegalne jest stręczycielstwo i kuplerstwo za pieniądze.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 119. Data: 2009-03-29 20:57:27
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    Użytkownik wyskrobał(a):
    > Oczywiście! Szczególnie biorąc pod uwagę, że co niektóre osoby
    > powtarzają te same tezy nie reagując w ogóle na dowody je obalające.

    Masz siebie na myśli? Gdzie te przepisy, o których wskazanie prosiłem? Gdzie
    uzasadnienie, że klub to tzw. miejsce publiczne i co z tego wynika?

    > Słyszałem o dyrektywie unijnej zakazającej dyskryminacji ze względu na
    > rasę, płeć, niepełnosprawność itd. Domyślam się, że MUSI mieć to
    > prawne skutki i w tych opisywanych tutaj sytuacjach?

    A ja słyszałem o Yeti. Dyskryminacja ze względu na rasę, płeć czy
    niepełnosprawność a odmowa wejścia do klubu z takich a takich powodów (np.
    profil klubu, przyczyny czysto ekonomiczne, wizerunkowe itd.) to dwie różne
    rzeczy. Naprawdę. Jakbyś się znał trochę na prawie, to byś się tą dyrektywą
    nie podniecał, bo wiedziałbyś jakie ma ona przełożenie na prawo krajowe. A
    po drugie - też gdybyś się choć trochę na prawie znał - to byś wiedział, że
    nasza Konstytucja też zabrania dyskryminacji w ten sposób, choć "w życiu
    publicznym".

> [...]
    > nawet wówczas kiedy mnie osobiście selekcja w klubie nie poniży, bo
    > zostanę przepuszczony, ale zaobserwuję jak ktoś inny zostanie tak

    Zgłoś się do wolontariatu i bądź wsparciem psychicznym dla takich ludzi.

    > Co innego kiedy to jest prywatne grono ludzi a co innego kiedy to się
    > odbywa w miejscu publicznym.

    Zdefiniuj mi miejsce publiczne - najlepiej tak jak robi to ustawodawca - i
    zakreśl skutki prawne wynikające z tego, że jakieś miejsce jest publiczne, a
    inne nie jest. To tak a propos bycia głuchym na argumenty, co podniosłeś
    wyżej.

> [...]
    > "specjalistą", że jesteś antropologicznie za mało wartościowym
    > osobnikiem. I to w miejscu publicznym tak, iż osoby postronne widzą

    Wyluzuj. Ani bramkarz nie uważa się za specjalistę, ani nie mówi o nikim, że
    jest antropologicznie za mało wartościowym osobnikiem. Nie twórz bajek i nie
    koloryzuj na siłę czarno-białej sceny.

    > Jeszcze raz: w cywilizowanym zachodnim świecie czasy Apartheidu
    > MINĘŁY!

    A wiesz co oznacza to słowo na "A"? Bo chyba go używasz nieadekwatnie do
    komentowanej sytuacji.

    > W USA, Anglii, UE nie można selekcjonować klientów klubów.

    A byłeś tam kiedyś, że się wypowiadasz? Wygooglaj sobie mega trendy klub w
    Londynie, poleć sobie tam i zdaj relację jak było w środku. Powodzenia!

> [...]
    > merytorycznie, np. dla badań lekarskich, naukowych, przydatności do
    > specjalistycznych zawodów jak załóżmy strażaka itd.

    Proszę... Litości!

> [...]
    > ubrana jak wieśniak i głupek, że kuleje na jedną nogę i się jąka". Czy
    > wówczas to będzie ok z punktu widzenia prawa?

    Póki sąd nie orzeknie inaczej - tak. Ale w tej sytuacji bramkarz nie
    wykrzykuje na całą ulicę imienia i nazwiska niewpuszczanej osoby. Brakuje
    argumentów merytorycznych i zaczynamy przesadzać? Słaby chwyt erystyczny.

    --
    .B:artek.

  • 120. Data: 2009-03-29 21:17:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " jb" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Pozbawienie wolności i zmuszanie do określonego zachowania się to dwa
    > rózne przestepstwa, charakteryzujace się odmiennymi znamionami.
    > Zdecyduj się wreszcie, czy zostałeś pozbawiony wolności, czy zmuszony
    > PRZEMOCĄ albo groźbami do określonego zachowania się.

    Nie zdecyduje sie, bo piszemy ogólnie. Trzebaby było mieć konkretny opis,
    by się zdecydować. Zmuszanie do określonego zachowania będzie, jak muz
    astawią wejście. Pozbawienie wolności, jak mu się uda wejść, a oni go siła
    wyrzucą.

    > Zresztą Roman Rumpel wyzej ci wskazał, że znamiona żadnego z tych
    > przestepstw nie wystepuja.

    To już jego opinia, z którą się nie zgadzam.