    From: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: selekcja w klubach a jej legalność
    Date: Sun, 29 Mar 2009 20:57:21 +0200
    <gqioli$kgt$1@news3.onet> <gqit5b$5f1$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <gqj1p1$i5n$1@news3.onet> <gqjkr5$361$2@inews.gazeta.pl>
    <gqjs4d$ne8$1@news.onet.pl> <gqlrhs$e3j$1@inews.gazeta.pl>
    <gqm3p9$4ua$1@news.onet.pl> <gqm5oc$8sh$1@inews.gazeta.pl>
    <gqn24e$dj$1@news.onet.pl> <gqnmm8$qaf$1@inews.gazeta.pl>

    Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Roman Rumpel" <r...@s...gazeta.pl> napisał w
    > wiadomości news:gqn24e$dj$1@news.onet.pl...
    >> Robert Tomasik pisze:
    Nie chodzi o fizyczne zamknięcie czy nie, ale prawne. Wisi

    > Tym się różni, że nie wpuszcza wszystkich, a nie niektórych. Nawet
    > wpuszczanie niektórych osób też jest zresztą mozliwe, pod warunkiem
    > posiadania argumentów, które zostaną ewentualnie przez sąd uznane za
    > uzasadnione. Załóżmy niewpuszczanie osób pozostających pod wpływem
    > alkoholu.

    No i w praktyce zawsze się jakieś tego typu uzasadnienie znajdzie. Jak
    pisałem - gość sie awanturuje i popsuje zabawę, tym, co już są w środku

    > Tak. I w tym problem. Zmuszanie do okreslonego zachowania, to
    > niekoniecznie złapanie za wszarz i wyrzucenie przez okno.

    Moment, moment. Mówisz o art 191 kk? No to gdzie, w opisanej przeze mnie
    sytuacji masz przemoc, albo groźbę?

    Z komentarza "Strona przedmiotowa występku stypizowanego w § 1 polega na
    stosowaniu przemocy wobec osoby lub groźby bezprawnej. Jest to
    przestępstwo, które może być popełnione tylko z działania.(...)Jak
    wywiódł Sąd Najwyższy w wielokrotnie glosowanej uchwale z 10 grudnia
    1998 r. (I KZP 22/98, OSNKW 1999, nr 1-2, poz. 2), przemoc wobec osoby
    jako forma zmuszania - w rozumieniu art. 191 § 1 - może polegać tylko na
    bezpośrednim fizycznym oddziaływaniu na człowieka(...)"

    > Ale po co się wpychać. Przepraszasz. Nie wpuszczają. Wzywasz Policję. U
    > nas jeden ochroniarz raz nerwowo takiego telefonu nie wytrzymał i
    > odebrał pokrzywdzonemu telefon. Do rana czas spędził miło w areszcie.
    > Teraz jest po wyroku no i licencję mu zabrano. Karą dodatkową był zakaz
    > pracy w ochronie.

    OK, ale on dokonał zaboru mienia. To nie jest ta sytuacja, o której ja piszę

    > Bezprawne, bo zabronione przez kodeks wykroczeń.

    Czyli teraz mamy inna kwalifikację Ktoś już analizował odpwoiednie
    przepisy kw. Który z nich Ty masz na myśli?

    > Ja takie sądy znam.

    Takie, gdzie utrzyma sie wyrok, gdy nie było przemocy ze strony ochrony?
    W sumie we wszystko mogę uwierzyć, co nie oznacza, że się z takim
    podejściem zgadzam.

    > Cywilnie, to odszkodoweania za bezprawne pozbawienie wolności.

    No, ale nie było pozbawienia wolności. Sam piszesz albo od zmuszaniu do
    określonego zachowania się, albo o wykroczeniu sprzedawcy. Nie ma tu
    żadnego pozbawienia wolności.

    > Wylegitymuje go.

    > Policjan nie jest od oceniania dziwactw, tylko wykonywania prawem
    > przepisanych czynności.

    No i co dalej,. po tym wylegitymowaniu. Zgłosisz przestępstwo ze 191,
    czy wykroczenie (które)?

    > Właśnie w tym rzecz, by klienta nie poniosły nerwy. W praktyce, to
    > najczęsciej dochodzi do utarczki słownej czy fizycznej. Albo po imprezie
    > wieś pokrzywdzonego próbuje spuścić wp.... bramce. jedno i drugie
    > prowadzi do popełnienia przestętsw.

    Ale dopiero prowadzi, czy raczej może doprowadzić. Samo blokowanie
    wejścia nie jest przestepstwem

    > Jeden opisałem wyżej.

    Czyli słuszny wyrok za zabór mienia, jak rozumiem? Nie ten stan faktyczny.

    > Drugi teraz na szybkiego, to ochrona sklepu
    > spożywczego, któa nie wpuściła dwóch panienek, bo podobno kradły.

    Co zrobiła ochrona, żeby nie wpuścić? Pewnie zaczęła szarpać i łapać.
    ( zgaduję, ale stawiam dolary przeciw orzechom, ze słusznie zgaduję)

    > Ochroniarka - akurat kobieta - nie ejst ochroniarzem i nie ma już
    > licencji. Skończył sie wyrokiem 2 lata w zawaiasach na 3 i 800 zł grzywny.

    No to na pewno nie za bierne zablokowanie drzwi. Znów -nie ten stan
    faktyczny.

    > Po co atakować ochronę. Oświadczasz im, że naruszają prawo i albo Cie
    > wpuszczą, albo wezwiesz Policję. Teraz albo ochrona sie ugina (jak
    > mądra), albo to ona Cię zaatakuje.

    A jak ochrona nie zaatakuje? Jeżeli będzie spokojnie stała?
    Rozumiem Twoje poglądy, ale nie zgadzam się z kwalifikacją prawną.

    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl