    From: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: selekcja w klubach a jej legalność
    Date: Sun, 29 Mar 2009 22:57:27 +0200
    <gqioli$kgt$1@news3.onet> <gqit5b$5f1$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <gqj1p1$i5n$1@news3.onet> <gqjkr5$361$2@inews.gazeta.pl>
    <gqjs4d$ne8$1@news.onet.pl> <u...@n...lechistan.com>
    <3...@z...googlegroups.com>
    <gqoeqk$sdk$1@news.onet.pl>
    <3...@j...googlegroups.com>

    Użytkownik wyskrobał(a):
    > Oczywiście! Szczególnie biorąc pod uwagę, że co niektóre osoby
    > powtarzają te same tezy nie reagując w ogóle na dowody je obalające.

    Masz siebie na myśli? Gdzie te przepisy, o których wskazanie prosiłem? Gdzie
    uzasadnienie, że klub to tzw. miejsce publiczne i co z tego wynika?

    > Słyszałem o dyrektywie unijnej zakazającej dyskryminacji ze względu na
    > rasę, płeć, niepełnosprawność itd. Domyślam się, że MUSI mieć to
    > prawne skutki i w tych opisywanych tutaj sytuacjach?

    A ja słyszałem o Yeti. Dyskryminacja ze względu na rasę, płeć czy
    niepełnosprawność a odmowa wejścia do klubu z takich a takich powodów (np.
    profil klubu, przyczyny czysto ekonomiczne, wizerunkowe itd.) to dwie różne
    rzeczy. Naprawdę. Jakbyś się znał trochę na prawie, to byś się tą dyrektywą
    nie podniecał, bo wiedziałbyś jakie ma ona przełożenie na prawo krajowe. A
    po drugie - też gdybyś się choć trochę na prawie znał - to byś wiedział, że
    nasza Konstytucja też zabrania dyskryminacji w ten sposób, choć "w życiu
    publicznym".

    > Wiesz, między nami jest taka różnica, że mnie osobiście to dotyka
    > nawet wówczas kiedy mnie osobiście selekcja w klubie nie poniży, bo
    > zostanę przepuszczony, ale zaobserwuję jak ktoś inny zostanie tak
    > upokorzony.

    Zgłoś się do wolontariatu i bądź wsparciem psychicznym dla takich ludzi.

    > Co innego kiedy to jest prywatne grono ludzi a co innego kiedy to się
    > odbywa w miejscu publicznym.

    Zdefiniuj mi miejsce publiczne - najlepiej tak jak robi to ustawodawca - i
    zakreśl skutki prawne wynikające z tego, że jakieś miejsce jest publiczne, a
    inne nie jest. To tak a propos bycia głuchym na argumenty, co podniosłeś
    wyżej.

    > Natomiast co innego jak się dowiesz od kogoś mieniącym się
    > "specjalistą", że jesteś antropologicznie za mało wartościowym
    > osobnikiem. I to w miejscu publicznym tak, iż osoby postronne widzą
    > ten "werdykt"!

    Wyluzuj. Ani bramkarz nie uważa się za specjalistę, ani nie mówi o nikim, że
    jest antropologicznie za mało wartościowym osobnikiem. Nie twórz bajek i nie
    koloryzuj na siłę czarno-białej sceny.

    > Jeszcze raz: w cywilizowanym zachodnim świecie czasy Apartheidu
    > MINĘŁY!

    A wiesz co oznacza to słowo na "A"? Bo chyba go używasz nieadekwatnie do
    komentowanej sytuacji.

    > W USA, Anglii, UE nie można selekcjonować klientów klubów.

    A byłeś tam kiedyś, że się wypowiadasz? Wygooglaj sobie mega trendy klub w
    Londynie, poleć sobie tam i zdaj relację jak było w środku. Powodzenia!

    > Nie można również publicznie różnicować ludzi ze względu na ich cechy
    > antropometryczne z błahego powodu, jeśli nie jest to uzasadnione
    > merytorycznie, np. dla badań lekarskich, naukowych, przydatności do
    > specjalistycznych zawodów jak załóżmy strażaka itd.

    Proszę... Litości!

    > Wyobraźmy sobie, że ja nazajutrz opublikuję płatne ogłoszenie w
    > wysokonakładowej gazecie obwieszczające, iż bardzo konkretna osoba
    > wymieniona z imienia, nazwiska, miejsca zamieszkania itd. jest "za
    > niskiego wzrostu, że jest bardzo brzydka fizycznie, że zawsze chodzi
    > ubrana jak wieśniak i głupek, że kuleje na jedną nogę i się jąka". Czy
    > wówczas to będzie ok z punktu widzenia prawa?

    Póki sąd nie orzeknie inaczej - tak. Ale w tej sytuacji bramkarz nie
    wykrzykuje na całą ulicę imienia i nazwiska niewpuszczanej osoby. Brakuje
    argumentów merytorycznych i zaczynamy przesadzać? Słaby chwyt erystyczny.

    --
    .B:artek.