  • 31. Data: 2014-04-04 15:08:42
    Temat: Re: samochody frmowe od 1.04
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-04-04, Ajgul <p...@k...uz> wrote:

    [...]

    > Ty w ogóle nie słuchasz.
    > Co jest biurokratyczne? Skoro mam prowadzić kilometrówkę dla samochodu na
    > 100% używanego w firmie, to czemu nie mogę go rozliczyć w jakimkolwiek % i
    > rozliczyć tylko ten procent?

    Bo rozliczasz ten procent także ______przy >>>>> zakupie <<<< auta_____.
    I różniste części. A nie tylko przy paliwie. Więc co Ty chcesz wyliczać
    i szacować, skoro nie jesteś w stanie tego podać?

    > Czyja to biurokracja?
    > To jest FAKT, a nasi urzędasy zakładają fikcje.

    Ty zakładasz jakąś fikcję pod tytułem "szacuję".

    > Ja mam tramwajem jechać do tesco mając samochód pod domem?

    Tak, dokładnie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 32. Data: 2014-04-05 11:58:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Apr 2014, Wojciech Bancer wrote:

    > Tak, dokładnie.

    Błąd leży w założeniu - jakby nie miał DG, to by miał "osobiste"
    auto. Prawie na pewno nie jeździłby tramwajem.
    Niech więc tym "osobistym" autem jedzie, zostawiając "służbowe"
    w spokoju :>
    (tak, wiem, i tak użycie pompek do przelewania paliwa by wzrosło,
    ale co począć, część kosztów jednak zostałaby na właściwym
    miejscu, bo "osobowego" nijak zamortyzować, a i trudniej naprawić
    na koszt "służbowego" :>)

    pzdr, Gotfryd

  • 33. Data: 2014-04-05 14:14:17
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Fri, 4 Apr 2014 15:08:42 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > Bo rozliczasz ten procent także ______przy >>>>> zakupie <<<< auta_____.
    > I różniste części. A nie tylko przy paliwie. Więc co Ty chcesz wyliczać
    > i szacować, skoro nie jesteś w stanie tego podać?
    Dobrze że wcześniej zryczałtowany przywołałeś.
    Prostym i 'sprawiedliwym' rozwiązaniem byłoby gdyby ustalono, że kto chce
    'dokladnie' od/roz/liczyć koszty auta firmowego musi się potrudzić ze
    szczegółową dokumentacją. Kto nie chce - ma ryczałt. Oweż 50%.

    BTW zamierzam przyjrzeć się nowym przepisom, może wreszcie będzie się mi
    opłacać uwzględnienie w kosztach działalności auta. Specyfika jest taka, że
    mam malo udokumentowanych kosztów. A dojazdy stanowią ich sporą część.

    --
    pozdro
    poreba

  • 34. Data: 2014-04-05 17:41:49
    Od: "Ajgul" <p...@k...uz>

> [...]
    > I różniste części. A nie tylko przy paliwie. Więc co Ty chcesz wyliczać
    > i szacować, skoro nie jesteś w stanie tego podać?

    Podstawą jest przebieg i tyle.
    Jak masz na liczniku 20000 a rozliczone 18 000 to masz 90%. Z czegokolwiek,
    z każdego wydatku związanego z autem, a i z odliczeniem VATu.
    I tyle odliczysz, co wy kurde, jacyś analfabeci?
    Jak oszacowałeś 95% to przy PITcie oddasz, w końcu rozlicza cię ktoś z
    podatków, chyba?
    Mam ja i tysiące innych dopłacać do tych paru cwaniaczków co używają w
    biznesie 5%, a dostają wciąż 50% i zacierają ręce bo nic nie muszą robić?
    A ci, używający muszą się pieprzyć w papiery i tramwajem jechać po dziecko
    ze szkoły?
    Logika zaiste PeOwska.

  • 35. Data: 2014-04-05 17:45:17
    Od: "Ajgul" <p...@k...uz>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 'dokladnie' od/roz/liczyć koszty auta firmowego musi się potrudzić ze
    > szczegółową dokumentacją. Kto nie chce - ma ryczałt. Oweż 50%.

    No właśnie, o to chodzi. Co w tym trudnego, zwłaszcza, że to jest tylko
    spisywanie licznika?
    50%, a 100% - kiedy niektórzy robią 3-4 tysiące km miesięcznie - to kasa,
    którą zabiera rząd ludziom, którzy muszą zapieprzać w pracy długie godziny.

    A.

  • 36. Data: 2014-04-05 18:13:06
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-04-05, Ajgul <p...@k...uz> wrote:

    [...]

    > Podstawą jest przebieg i tyle.

    CZEGO przebieg przy zakupie?
    Skąd magicznie wiesz jaki będziesz miał ten przebieg?

    Więc pytam:
    skąd będziesz miał ________rzetelny przebieg_________ przy:
    - zakupie samochodu (zakładający _cały okres używania aż do sprzedaży/złomowania_)
    - zakupie "części"

    Bo nadal drzesz szaty tylko i wyłącznie o przebieg, bez wskazania jak rozliczyć
    pozostałe punkty problemu.

    Chyba że postulujesz "rozliczenie" całościowe na koniec, przy złomowaniu,
    ale to w praktyce jest b. niebezpieczne rozwiązanie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 37. Data: 2014-04-05 18:25:25
    Od: "Ajgul" <p...@k...uz>

> [...]
    > skąd będziesz miał ________rzetelny przebieg_________ przy:
    > - zakupie samochodu (zakładający _cały okres używania aż do

    przy zakupie szacujesz % użycia na wydatki firmowe, czyli przebieg; nie
    potrafisz? Co w tym trudnego.

    > Bo nadal drzesz szaty tylko i wyłącznie o przebieg, bez wskazania jak
    > rozliczyć
    > pozostałe punkty problemu.

    Jakie "pozostałe" punkty? Każda rzecz związana z użytkowaniem, naprawy,
    ubezpieczenia, mycie, cokolwiek to jakiś procent, ustalony przez przebieg.

    > Chyba że postulujesz "rozliczenie" całościowe na koniec, przy złomowaniu,
    > ale to w praktyce jest b. niebezpieczne rozwiązanie.

    rozliczasz pit co roku, odpisy z vat też ci księgowa robi i rozlicza w roku.
    Niedoszacujesz - trudno, dopłacisz, przeszacujesz - trochę stracisz.
    Nie rozumiem co tu trudnego i czemu rozliczanie fikcyjne 50/50 jest łatwe, a
    faktyczne, np. 80/20 jest trudne???
    A jak myślisz, jak to się rozlicza w innych krajach? W USA szacuje się
    zużycie nawet na rocznym PiT i tylko w razie kwestii tamtejszy urząd może
    cię zapytać o udowodnienie.

    A.

  • 38. Data: 2014-04-05 20:03:49
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-04-05, Ajgul <p...@k...uz> wrote:

    [...]

    > przy zakupie szacujesz % użycia na wydatki firmowe, czyli przebieg;

    O jasne. I numery totka też znasz?

    > nie potrafisz? Co w tym trudnego.

    Życie.

    > Jakie "pozostałe" punkty? Każda rzecz związana z użytkowaniem, naprawy,
    > ubezpieczenia, mycie, cokolwiek to jakiś procent, ustalony przez przebieg.

    Czyli:
    - kupuję auto (dla uproszczenia "za 100 tys netto"),
    szacując (z tyłka) że będę jeździł nim przez 85% czasu "firmowo"

    W pierwszym roku przejechałem 80% "na DG" ("peszek" no, niezbyt trafnie oszacowałem).
    Oblicz ile mam oddać z VAT wcześniej odliczonego na samochód (oraz odsetki)

    W drugim roku przejechałem 60% "na DG". Dodatkowo naprawa pochłonęła 5 tys. netto.
    Proszę o podobne wyliczenia w kwestii VAT.

    W trzecim roku przejechałem 95% "na DG".
    Oblicz ile mam "odzyskać" (i czy w ogóle), oczywiście już tym razem od ceny
    "samochód + naprawa". :)

    Bardzo bym chciał zobaczyć te Twoje proste obliczenia. :)

    > rozliczasz pit co roku, odpisy z vat też ci księgowa robi i rozlicza w roku.

    VAT się płaci miesięcznie/kwartalnie.
    Zmiana wartości przeszłych to się nazywa korekta.

    > Nie rozumiem co tu trudnego i czemu rozliczanie fikcyjne 50/50 jest łatwe

    Bo nie wymaga papierkologii, liczenia i niczego.

    > a faktyczne, np. 80/20 jest trudne???

    Bo wymaga papierkologii, jakiś dziwnych roszad z odliczaniem/naliczaniem
    A "średnie" zużycie może (i będzie) zmieniać się w czasie.
    Jak Ty sobie wyobrażasz ciągłą roszadkę ze zwrotem i odliczaniem VAT
    z wartości kupionego auta i napraw?

    > A jak myślisz, jak to się rozlicza w innych krajach? W USA szacuje się
    > zużycie nawet na rocznym PiT i tylko w razie kwestii tamtejszy urząd może
    > cię zapytać o udowodnienie.

    Chwilowo nie interesuje mnie "PIT" w innym kraju.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 39. Data: 2014-04-05 21:44:40
    Od: "Ajgul" <p...@k...uz>

    > On 2014-04-05, Ajgul <p...@k...uz> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > O jasne. I numery totka też znasz?

    Masz działalność i nie wiesz ile będziesz jeździł? Nie chcę się wyśmiewać,
    ale jak możesz nie wiedzieć? Co to za wielka niewiadoma? Jeżeli twój biznes
    nie idzie i będziesz siedzieć w domu, to auta nie użyjesz i dlaczego masz
    odpisać 50% VATu? To jest uczciwe?
    Usiłujesz obronić jakiejś fikcji, która faworyzuje właśnie wszystkich
    gostków z BMW z kratką, którzy odpiszą 50% vat za nic. A wszyscy, którzy
    używają auta w 95% mają stracić? Na czym polega sprawiedliwość? To są grube
    pieniądze, a nie jakieś tam duperele, które można sobie upraszczać, bo ktoś
    ma kłopoty z papierkami. Urząd i tak niczego nie robi, poza sprawdzaniem
    wyrywkowym, to księgowe mają zabawę. Ja za kilka tysięcy w roku mogę notować
    te durne kilometry, czemu nie?

> [...]
    > szacując (z tyłka) że będę jeździł nim przez 85% czasu "firmowo"
    >
    > W pierwszym roku przejechałem 80% "na DG" ("peszek" no, niezbyt trafnie

    No to stracisz te 5%.

    > Oblicz ile mam oddać z VAT wcześniej odliczonego na samochód (oraz
    > odsetki)

    oddasz 5%, a odsetki obliczysz na byle darmowym programiku. 10 minut roboty.
    Jak księgowa będzie to sprawdzać co miesiąc, to będzie w każdym miesiącu
    inna wartość.

    > W drugim roku przejechałem 60% "na DG". Dodatkowo naprawa pochłonęła 5
    > tys. netto.
    > Proszę o podobne wyliczenia w kwestii VAT.

    Jest tak samo, naprawy się odlicza i rozlicza według %, czyli 3 tysiące
    naprawy odliczasz, a 2 nie. Co trudnego?

    > W trzecim roku przejechałem 95% "na DG".
    > Oblicz ile mam "odzyskać" (i czy w ogóle), oczywiście już tym razem od
    > ceny
    > "samochód + naprawa". :)

    nie odzyskasz, bo jak zadeklarowałeś 80%, to będzie twój limit.

    > Bardzo bym chciał zobaczyć te Twoje proste obliczenia. :)

    nie ma za co, są proste.

    > Chwilowo nie interesuje mnie "PIT" w innym kraju.

    Szkoda, bo inne kraje są normalne, a nasz nie. Między innymi dlatego, że
    jego obywateli "nie interesują" pewne rzeczy i wolą fikcje i fantazje od
    faktów.

    A.

  • 40. Data: 2014-04-05 23:47:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 5 kwietnia 2014 17:41:49 UTC+2 użytkownik Ajgul napisał:

    > Podstawą jest przebieg i tyle.
    Komuno wróć
    plomby na licznuiki itp?
    to juz było i ja to pamiętam.
    Moze jeszcze inne tablice rejstracyjne dla "firmowych"
    To tez już było.