  • 1. Data: 2014-03-23 14:15:54
    Temat: Regulamin świadczenia usługi drogą elekroniczną
    Od: Karol Misiukiewicz <k...@1...pl>

    Ustawa zobowiązuje usługodawcę do zamieszczenia, a raczej opublikowania
    regulaminu korzystania z usługi drogą elektroniczną.
    Definicja usługi jest w SJP.
    Zastanawiam się, czy strony www hobbystyczne, to także usługa, przecież
    wykonana jest praca służaca zaspokajaniu potrzeb czytelnika tej strony,
    czytelnik/odwiedzający/usługobiorca zaspokoił swoją potrzebę zapoznania się
    z treścią, zdobył dzięki stronie wiedzę.
    Jesli tak, to skorzystał z usługi, co prawda nieodpłatnie, bo usługodawca
    nie chce za to wynagrodzenia.

    W związku z tym czy kazda strona www nawet hobbystyczna powinna mieć
    regulamin ?

    Chodzi mi o ustawę o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

    Art. 6. Usługodawca jest obowiązany zapewnić usługobiorcy dostęp do
    aktualnej informacji o:

    1) szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem z usługi
    świadczonej drogą elektroniczną;

    2) funkcji i celu oprogramowania lub danych niebędących składnikiem
    treści usługi, wprowadzanych przez usługodawcę do systemu
    teleinformatycznego, którym posługuje się usługobiorca.

    Art. 8. 1. Usługodawca:
    1) określa regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną, zwany dalej
    ,,regulaminem";

    2) nieodpłatnie udostępnia usługobiorcy regulamin przed zawarciem umowy o
    świadczenie takich usług, a także -- na jego żądanie -- w taki sposób, który
    umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści regulaminu za pomocą
    systemu teleinformatycznego, którym posługuje się usługobiorca.

    2. Usługobiorca nie jest związany tymi postanowieniami regulaminu, które
    nie zostały mu udostępnione w sposób, o którym mowa w ust. 1 pkt 2.

    3. Regulamin określa w szczególności:
    1) rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną;
    2) warunki świadczenia usług drogą elektroniczną, w tym:
    a) wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem
    teleinformatycznym, którym posługuje się usługodawca,
    b) zakaz dostarczania przez usługobiorcę treści o charakterze bezprawnym;
    3) warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą
    elektroniczną;
    4) tryb postępowania reklamacyjnego.
    4. Usługodawca świadczy usługi drogą elektroniczną zgodnie z regulaminem.

  • 2. Data: 2014-03-23 16:17:40
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2014-03-23 14:15, Karol Misiukiewicz pisze:

> [...]
    >
    > Chodzi mi o ustawę o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
    >

    > Art. 6. Usługodawca jest obowiązany zapewnić usługobiorcy dostęp do

    Przeczytaj sobie definicję usługodawcy i sam sobie odpowiesz na to pytanie

  • 3. Data: 2014-03-29 19:27:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Karol Misiukiewicz" <k...@1...pl> napisał w
    wiadomości news:3ggh2tfaghyf.wf5rn9vxb2td.dlg@40tude.net...
> [...]
    > się
    > z treścią, zdobył dzięki stronie wiedzę.

    Skopiowałeś "pół" ustawy, a nie przeczytałeś art. 2 pkt 4: świadczenie
    usługi drogą elektroniczną - wykonanie usługi świadczonej bez jednoczesnej
    obecności stron (na odległość), poprzez przekaz danych na inywidualne
    żądanie usługobiorcy, przesyłanej i otrzymywanej za pomocą urządzeń do
    elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i
    przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub
    transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu ustawy z dnia
    16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne. Gdzie w wypadku strony
    internetowej masz INDYWIDUALNE żądanie usługobiorcy? Przecież ona w
    pierwszym przybliżeniu jest jednakowa dla wszystkich, a jeśli nawet zmienia
    się wygląd dla poszczególnych czytających, to nie na ich żądanie.